Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Multikulturní výchova – Severní Amerika
| Článek nabízí inspirativní činnosti spojené s výukou multikulturní výchovy v mateřské škole. Tématem je Severní Amerika.  | Mgr. et Bc. Michael Novotný |
Praktický příspěvek inspirace střednědobý
|
|
|
|
|
18. 10. 2016 |
9317 |
Madlenka a brejličky
| Článek uvádí inspirace pro práci s knihou Madlenka a brejličky, kterou je možné využít (nejen) v rámci inkluzivního vzdělávání. Prostřednictvím vyprávění je možné dětem zprostředkovat pocity dětí, které mají nějaké postižení.
Tato kniha je společnou prací autorky Lenky Zemanové a ilustrátorky Michaely Bergmannové, kdy text a ilustrace tvoří celek.  | L. Zemanová, M. Bergmannová |
Praktický příspěvek inspirace lekce
|
|
|
|
|
21. 05. 2014 |
11730 |
Za dobrodružstvím kolem světa
| Tento inspirativní článek může sloužit učitelkám v mateřských školách jako didaktická pomůcka při integrovaném bloku. Projekt je motivován interkulturním prostředím a procestujete s ním všechny světadíly.  | Radka Perglerová |
Praktický příspěvek inspirace střednědobý
|
|
|
|
1 komentář |
29. 11. 2011 |
21757 |
Poznáváme Martina
| Dětem představujeme tradici pozdního chladného podzimu – svátek svatého Martina. Na známé pranostice vysvětlujeme změny počasí a zároveň objasníme význam slavné postavy. Postava Martina nám předkládá citlivý a ohleduplný přístup k ostatním lidem a sociální soudržnost.  | Hana Hrabalová |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
03. 11. 2011 |
37492 |
Globální rozvojové vzdělávání - velkoměsta a znečištění životního prostředí
| Lekce je zaměřena na problematiku znečištění životního prostředí a přelidnění velkoměst. Aby se žáci dokázali lépe vcítit do těchto složitých problémů, jsou jim přiblíženi na problémech jejich vrstevníka. Vedle toho se žáci seznámí se specifiky čínské kultury.  | Markéta Šmydkeová |
Praktický příspěvek inspirace lekce
|
|
|
|
|
22. 09. 2010 |
10408 |
Globální vzdělávání – migrace a menšiny
| Lekce je zaměřena na problematiku menšin a migrantů. Dětem je nejprve objasněn pojem menšina, posléze si vyzkoušejí pocit minorit v praxi a v závěru se seznámí s životním příběhem malého kosovského chlapce, který má již přes svůj útlý věk uprchlickou zkušenost. Pokud jsou činnosti realizovány bezprostředně za sebou, lekce trvá zhruba 1,5 hodiny. Samozřejmě je možné aktivity rozložit do celého dopoledne a prokládat je volnou hrou apod. Činnosti jsou určené pro skupinu 12 až 25 dětí ve věkovém rozmezí 5 až 7 let.  | Markéta Šmydkeová |
Praktický příspěvek inspirace lekce
|
|
|
|
2 komentáře |
06. 09. 2010 |
10810 |
Za kamarády do Evropy
| Autorka představuje integrovaný blok „Za kamarády do Evropy“, který byl realizovaný v rámci projektu Comenius, kdy se děti seznamovaly s partnerskými zeměmi a jejich zvyky.  | Miroslava Strakatá |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
21. 04. 2009 |
10701 |
Týden pro inkluzi
| Ve spolupráci mateřské a základní školy vznikl projekt Týden pro inkluzi. Smyslem činností realizovaných v rámci tohoto týdne bylo navázat kontakt dětí „zdravých“ a dětí s „omezením“. Důraz byl kladen na vzájemný respekt a toleranci.  | Alžběta Palatinová |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
16. 02. 2009 |
8161 |
Slet čarodějnic
| Krátkodobý projekt inspirovaný tradicí svátku pálení čarodějnic. Děti se seznamují s historií tohoto svátku, který probouzí jejich fantazii a tvořivost. Oslava tohoto svátku patří ke každoročním akcím naší MŠ, kterých se účastní i rodiče dětí.  | Zdeňka Benešová |
Praktický příspěvek inspirace střednědobý
|
|
|
|
1 komentář |
07. 03. 2008 |
103792 |
Inspirace Afrikou
| Charakteristika a cíle projektu: Projekt je zaměřen především na zdokonalování výtvarných (tvořivých) dovedností. Každá výtvarná lekce má ve svém obsahu jak motivaci činnostmi a hlavní činnosti, tak ukončení tématu různými aktivitami, což lze v celku chápat jako integrovaný blok. Doporučujeme tyto výtvarné lekce obohatit i o další činnosti a příležitosti, které by poskytly dítěti ucelený obraz o tématu.
Očekávané výstupy:
- mít základní poznatky o africkém kontinentu (příroda, zvířata)
- umět hledat v mapě, v encyklopedii
- umět spolupracovat, komunikovat při společné práci
- udržet pozornost, vnímat čtený text
- ovládat různé výtvarné techniky
Předpokládaný časový rozsah: Průběžně 1 měsíc
Věková skupina: 6, 7 let; 1. - 3. ročník ZŠ  | Petra Vondrová |
Praktický příspěvek inspirace střednědobý
|
|
|
|
|
30. 05. 2007 |
16571 |