Strom podřazených klíč. kompetencí
Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Výpis příspěvků podle: Klíčových kompetencí
Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Předvánoční čas je dobou příprav a těšení na "Ježíška". Pro děti jsou vhodnou motivací k nejrůznějším činnostem a poznání.
Autor Helena Dastychová
Ukázka z projektu Já a moji kamarádi nabízí náměty činností při vstupu dítěte do MŠ. Projekt využívá příležitosti období, kdy se vytvářejí nové vztahy mezi dětmi i dospělými v novém prostředí.
Autor Ivana Hořejší
Akce Sluníčkový den má za cíl společné setkávání dětí a jejich rodinných příslušníků v MŠ.
Autor Jana Mlynková
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Projekt "Rok s Písmenáčkem aneb Celý rok se máme rádi" je rozpracován na dobu jednoho roku. Hlavní myšlenkou, která je pojítkem jednotlivých činností, je rozvoj emocí u dětí předškolního věku na základě příběhů.
Očekávané výstupy:
Umět vyjádřit své pocity.
Umět pracovat s knihou.
Poznat některá písmena.
Umět vyslechnout příběh a následně vyprávět obsah.
Časový rozsah: Školní rok
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Hana Kretková
Projekt si klade za cíl uspořádat cirkusové představení pro rodiče, z jehož výtěžku by bylo možné zakoupit krmení pro zvířata v ZOO. V průběhu projektu děti řešily, co budeme dělat, jak to budeme dělat, co všechno budeme potřebovat. Projekt vznikl jako součást našeho celoročního programu Zpátky do Afriky, ale dobrým východiskem může být také kniha V. Čtvrtka Lev utekl, v jejímž úvodu řešili hrdinové problém, jak pomoci zvířatům. Projekt trvá přibližně 2–3 týdny a je určen dětem 3–6 let.
Autor Eva Rybárová
Příspěvek se věnuje pravidlům chování, která patří do každodenního života. Prostředí mateřské školy je pro děti nové, řád a pravidla jim dodávají pocit jistoty a bezpečí.
Autor Marie Vrátníková
V ukázce O hloupém drakovi se děti dozví, jak se princezna s pomocí chůvy a její pomněnkové rady vypořádá s drakem. Pohádka je doplněna nápadníkem her, rozpočítadel, básniček a návrhem, jak s dětmi celou pohádku převést v divadlo.
Autor Eva Štanclová
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Tematický blok "Svět knížek" podle alternativního programu Začít spolu je zaměřen na zvýšení zájmu dětí o tištěné i mluvené slovo. Rozvíjí slovní zásobu, výslovnost, vyjadřování a dětskou fantazii.
Očekávané výstupy: Viz. text
Časový rozsah: 1 týden
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Markéta Kratochvílová
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: S využitím pohádky vnímat svět, jeho rozmanitost a odlišnost. Dále přijímat okolí takové, jaké je, a vytvářet k němu vlastní postoj.
Očekávané výstupy:
získat nové informace ze života zvířat;
posuzovat chování jednotlivých postav v pohádce.
Předpokládaný časový rozsah: 2 týdny
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Romana Zalabáková
Uvedený projekt by měl v dětech rozvíjet pozitivní vztah k rodině, dále se děti učí správně reagovat na malé sourozence. Záměrem projektu je přiblížit dětem příchod nového člověka na svět.
Autor Zuzana Bečvářová