Strom podřazených klíč. kompetencí
Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Výpis příspěvků podle: Klíčových kompetencí
Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Cílem projektu je osvojit si elementární poznatky z živočišné říše. Činnosti jsou inspirovány životem medvěda hnědého.
Autor Alžběta Palatinová
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Přiměřeným a srozumitelným způsobem seznamovat děti s pravidly chování zejména ve vztahu k druhému dítěti, rozvíjet sociální citlivost, toleranci, soucítění, dovednost spolupracovat při hře i ostatních činnostech. Učit děti sociální citlivosti, ohleduplnosti, vzájemné pomoci i odvaze v mezilidských vztazích - řešit vzájemné spory, obhajovat a přijímat jiný názor, nabídnout řešení, pomoc, vyjednávat s ostatními dětmi, domlouvat se, respektovat právo na soukromí jedince apod.
Očekávané výstupy: Dovednost empatie (dítě je vnímavé), autenticity (je samo sebou), akceptace (přijímá ostatní takové, jací jsou)
Časový rozsah: 6 až 8 týdnů - podle potřeby se k tématu vracíme
Věková skupina: 5-6 let
Autor Alžběta Palatinová
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Tento integrovaný blok podporuje dítě ve vytváření her, přijímání a dodržování jejich pravidel, v hledání logických posloupností a souvislostí.
Očekávané výstupy: Dítě si uvědomuje svá práva s ohledem na druhého, přiznává stejná práva druhým dětem. Při vymýšlení her myslí kreativně, předkládá "nápady". Při hře dodržuje dohodnutá a pochopená herní pravidla, řeší problémy.
Časový rozsah: střednědobý (dle zájmu dětí se ke hrám vracíme)
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Alžběta Palatinová
Záměry integrovaného bloku: Objasnit dětem průběh a význam voleb pomocí hry, v níž budou volit vedoucího své třídy.
Očekávané výstupy: Poznávání a spoluutváření pravidel společenského soužití v rámci přirozeného sociokulturního prostředí.
Seznamování se světem lidí a kulturou, ve které dítě žije.
Časové vymezení: týden
Věk dětí: 5 - 6 let
Autor Dana Moravcová
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Projekt "Rok s Písmenáčkem aneb Celý rok se máme rádi" je rozpracován na dobu jednoho roku. Hlavní myšlenkou, která je pojítkem jednotlivých činností, je rozvoj emocí u dětí předškolního věku na základě příběhů.
Očekávané výstupy:
Umět vyjádřit své pocity.
Umět pracovat s knihou.
Poznat některá písmena.
Umět vyslechnout příběh a následně vyprávět obsah.
Časový rozsah: Školní rok
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Hana Kretková
Předvánoční čas je dobou příprav a těšení na "Ježíška". Pro děti jsou vhodnou motivací k nejrůznějším činnostem a poznání.
Autor Helena Dastychová
Ukázka z projektu Já a moji kamarádi nabízí náměty činností při vstupu dítěte do MŠ. Projekt využívá příležitosti období, kdy se vytvářejí nové vztahy mezi dětmi i dospělými v novém prostředí.
Autor Ivana Hořejší
Akce Sluníčkový den má za cíl společné setkávání dětí a jejich rodinných příslušníků v MŠ.
Autor Jana Mlynková
Příspěvek se věnuje pravidlům chování, která patří do každodenního života. Prostředí mateřské školy je pro děti nové, řád a pravidla jim dodávají pocit jistoty a bezpečí.
Autor Marie Vrátníková
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Tematický blok "Svět knížek" podle alternativního programu Začít spolu je zaměřen na zvýšení zájmu dětí o tištěné i mluvené slovo. Rozvíjí slovní zásobu, výslovnost, vyjadřování a dětskou fantazii.
Očekávané výstupy: Viz. text
Časový rozsah: 1 týden
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Markéta Kratochvílová