Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Sociální a personální kompetence > napodobuje modely prosociálního chování a...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jak zlepšit atmosféru ve třídě?

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Existuje mnoho materiálů pro učitele v mateřských školách, jak děti naučit barvy či počítat, jak je provést ročními obdobími, jak rozeznávat jednotlivá zvířata nebo jak se naučit pohybovat v dopravním provozu. Málokdy však učitelé dostanou do ruky podklady, které podporují navazování přátelství mezi dětmi, podporují porozumění emocím, či schopnost přijímat zodpovědnost za své jednání. Pro pedagogy tak vyšla metodika Kurikulum Dobrý začátek, která může zjednodušit komunikaci s dětmi a podpořit jejich sociální dovednosti. Zde je shrnutí základních principů metodiky.
Autor Bára Procházková

STŘEKULT

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Seznamování dětí s historickými památkami a kulturním děním přístupným jejich rozumovým schopnostem. Posilovat jejich prožitky a vést je k povědomí, že kultura je samozřejmou součástí života každého jedince. Naučit děti základní orientaci a pohybu ve městě, základům cestování a chování v dopravních prostředcích.
Očekávané výstupy: Znalost a vnímání kulturních památek; kultivované chování v divadle, v muzeu, na výstavě i dopravních prostředcích; umět být aktivní, mít chuť se ptát a dozvídat se nové informace - samostatně formulovat myšlenky, sdělení, otázky i odpovědi, vyjadřovat a sdělovat své prožitky, pocity a nálady různými prostředky (řečovými, výtvarnými, hudebními, dramatickými apod.); bezpečný pohyb po městě.
Časový rozsah: 1 x týdně po celý rok
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Milada Fišerová

Svatba

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Uplatněním situačního učení budou dětem poskytnuty srozumitelné praktické ukázky ze života dospělých. Obsah i metody respektují věkovou přiměřenost a individuální možnosti každého dítěte. Stěžejním cílem je rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a rozvoj kultivovaného projevu. Projekt předpokládá spoluúčast rodičů a ostatních pracovníků školy.
Očekávané výstupy:
- navazovat kontakty s dospělým, komunikovat s ním
- spolupracovat s ostatními
- uplatňovat návyky v základních formách společenského chování ve styku s dospělými i dětmi
- porozumět slyšenému
- poznat napsané své jméno
- vyjadřovat se prostřednictvím hudebně pohybových a výtvarných činností
Časový rozsah:6 dnů
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Zdeňka Drahokoupilová

Cesta za pohádkovým klubíčkem

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika projektu: Projekt zahrnuje téma pohádek za účelem bližšího poznání, získání nových vědomostí, dovedností, postojů, názorů a prožitků. Všechny činnosti jsou motivačně sjednoceny pohádkovým námětem.
Očekávané výstupy:
  • podílet se na společném životě ve škole i v rodině;
  • spolupracovat;
  • mít schopnost komunikovat a další (viz text).
Předpokládaný časový rozsah: 3 týdny
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Naďa Kudrnáčová

Čarodějnický rej

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Pálení čarodějnic se stalo v naší mateřské škole tradicí. Oslavu tohoto živého zvyku prožíváme společně s dětmi, rodiči a zaměstnanci MŠ.
Autor Nikola Janotová

Spolupráce mateřské a základní školy: O hrníčku, který se nechtěl mýt

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Ukázka hodiny, v níž dětem předškolního věku usnadňujeme adaptaci do 1. třídy ZŠ. Zábavnou formou je seznamujeme s prostředím školy, a tak podporujeme přirozené kontakty dětí různého věku.
Autor Libuše Navarová

Justýna a kouzelná slovíčka – 2. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Integrovaný blok je druhou částí projektu „Justýna a slušné chování”, jehož cílem je vytvoření a postupné respektování „Pravidel soužití ve třídě”. Všechny činnosti jsou zaměřené zejména na verbální komunikaci. Vedou k poznávání a osvojování správných návyků v základních formách společenského chování ve styku s dospělými i s dětmi (zdravit známé děti i dospělé, rozloučit se, poprosit, poděkovat, omluvit se, vzít si slovo, až když druhý domluví, požádat o pomoc, vyslechnout sdělení, uposlechnout pokyn apod.).
Autor Eva Pipková

4. „Justýna a stolování“

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Další část projektu "Justýna a slušné chování" je zaměřena na stolování. Vede děti nejen k vytváření správných návyků při společném jídle, ale i k dodržování hygieny. Děti získávají poznatky i o přípravě jídla, správném prostírání a úklidu po jídle, učí se sebeobsluze.
Autor Eva Pipková

Lesní pohádky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Škola v přírodě, zaměřená na ekologii, rozvoj fyzické i psychické zdatnosti dětí a historii naší země.
Autor Jelena Darášová

Tři králové

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Téma umožňuje dětem rozšířit obzor o lidové tradice a zvyky. Seznamuje je s lidskou etikou a společenstvím.
Autor Hana Hrabalová
Celkem: 20