Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Sociální a personální kompetence > napodobuje modely prosociálního chování a...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Vánoční pohádky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Tematický celek netradičním způsobem seznamuje děti s vánočními zvyky a slavením Vánoc u nás. Je možnou alternativou v případech, kdy se stejnými dětmi pracujeme již několikátý rok a hledáme novou možnost pojetí vánočního období v mateřské škole. Východiskem pro další práci se stala stejnojmenná kniha Zbyňka Malinského. Celek je vhodný pro děti ve věku 3–6 let a poskytuje dostatek námětů pro celé předvánoční období, tj. 4 týdny.
Autor Eva Rybárová

Tři králové

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Téma umožňuje dětem rozšířit obzor o lidové tradice a zvyky. Seznamuje je s lidskou etikou a společenstvím.
Autor Hana Hrabalová

Ten dělá to a ten zas tohle

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Integrovaný blok blíže seznamuje děti s profesemi dospělých. Dítě má získat kladný vztah k práci, poznat její důležitost a v globálním měřítku si uvědomit, že ne každý na světě má práci. Náměty pro práci s dětmi jsou časově náročné, proto doporučuji výběr některých povolání.
Autor Hana Nováková

Svatba

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Uplatněním situačního učení budou dětem poskytnuty srozumitelné praktické ukázky ze života dospělých. Obsah i metody respektují věkovou přiměřenost a individuální možnosti každého dítěte. Stěžejním cílem je rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a rozvoj kultivovaného projevu. Projekt předpokládá spoluúčast rodičů a ostatních pracovníků školy.
Očekávané výstupy:
- navazovat kontakty s dospělým, komunikovat s ním
- spolupracovat s ostatními
- uplatňovat návyky v základních formách společenského chování ve styku s dospělými i dětmi
- porozumět slyšenému
- poznat napsané své jméno
- vyjadřovat se prostřednictvím hudebně pohybových a výtvarných činností
Časový rozsah:6 dnů
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Zdeňka Drahokoupilová

Strom je domov pro zvířátka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Činnosti a hry tohoto integrovaného bloku vychází z celoročního programu naší mateřské školy \\\"Smyslové poznávání přírody\\\" a volně navazuje na předchozí blok \\\"Lesní skřítci\\\". I toto téma poznávaly děti za spolupráce RNDr. Petry Nové z Ochrany fauny České republiky, a to především vlastními prožitky a hrou, přičemž zapojily všechny smysly.
Autor Miroslava Strakatá

STŘEKULT

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Seznamování dětí s historickými památkami a kulturním děním přístupným jejich rozumovým schopnostem. Posilovat jejich prožitky a vést je k povědomí, že kultura je samozřejmou součástí života každého jedince. Naučit děti základní orientaci a pohybu ve městě, základům cestování a chování v dopravních prostředcích.
Očekávané výstupy: Znalost a vnímání kulturních památek; kultivované chování v divadle, v muzeu, na výstavě i dopravních prostředcích; umět být aktivní, mít chuť se ptát a dozvídat se nové informace - samostatně formulovat myšlenky, sdělení, otázky i odpovědi, vyjadřovat a sdělovat své prožitky, pocity a nálady různými prostředky (řečovými, výtvarnými, hudebními, dramatickými apod.); bezpečný pohyb po městě.
Časový rozsah: 1 x týdně po celý rok
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Milada Fišerová

Spolupráce mateřské a základní školy: O hrníčku, který se nechtěl mýt

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Ukázka hodiny, v níž dětem předškolního věku usnadňujeme adaptaci do 1. třídy ZŠ. Zábavnou formou je seznamujeme s prostředím školy, a tak podporujeme přirozené kontakty dětí různého věku.
Autor Libuše Navarová

Šel medvídek do školky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Prostřednictvím hračky (maňáska) pomáháme dětem s adaptací na změnu v jejich životě, jakou je vstup do MŠ.
Autor Alžběta Palatinová

Pohádková rodina

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
krátkodobý
Příspěvek nabízí praktické hry, činnosti a aktivity, které dětem umožňují setkání s pohádkovou rodinou, a to prostřednictvím veršované pohádky.
Autor Bc. Radmila Michlíčková

Multikulturní výchova – Austrálie

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek nabízí inspirativní činnosti spojené s výukou multikulturní výchovy v mateřské škole. Tématem je Austrálie.
Autor Mgr. et Bc. Michael Novotný
Celkem: 20