Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Sociální a personální kompetence > ve skupině se dokáže prosadit, ale i podřídit,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Loď

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Obsah příspěvku je zaměřen na lodní dopravu, vyplynul z přirozeného zájmu chlapců o lodě. Základní téma navazuje na předchozí získané zkušenosti dětí. Tento integrovaný blok byl realizován jako součást celoročního projektu Učíme se rozumět chlapcům.
Autor Alžběta Palatinová

Maminko, poletíme do vesmíru!

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Článek seznamuje pedagogy s netradičním spojením tematického bloku zaměřeného na poznávání vesmíru s oslavou Dne matek.
Autor Marcela Zajícová

Muzikanti jdou

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Zábavné seznámení s hudebními nástroji a základní hudební terminologií spojené s přípravou slavnosti – veselý muzikantský Masopust.
Autor Eva Pipková

Na palubu!

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Netradiční téma nás zavede do světa dobrodružství a fantazie. Děti zažijí, že společně je víc než sám a že sdílená radost je dvojnásobná. Jednotlivé činnosti rozvíjejí zejména předmatematické, předčtenářské a pohybové dovednosti. Celek je určen převážně dětem 4‒6letým, ale jednotlivé činnosti lze mladším dětem snadno přizpůsobit. Na realizaci celku potřebujeme přibližně 3‒4 týdny.
Autor Eva Rybárová

Návštěva galerie

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Krátký integrovaný blok nabízí námět jak společně s dětmi zrealizovat návštěvu galerie. Děti se zúčastnily polodenního výletu s cílem získat nové poznatky návštěvou Anežského kláštera, pozorováním obrazů, poslechem výkladu lektora o jeho tvorbě ve výtvarném ateliéru.
Autor Alžběta Palatinová

O třech prasátkách

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Připravené činnosti mohou být součástí dlouhodobějšího projektu nebo tematického bloku o domácích zvířatech. V tomto příspěvku uvádím část, ve které jsem se zaměřila na rozvoj řečových schopností a dovedností dětí, zejména používání přídavných jmen a jejich stupňování. Činnosti jsou volně motivovány pohádkou „O třech prasátkách a zlém vlku“.
Autor Eva Pipková

Olympijské hry

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Motivací tohoto projektu bylo pořádání zimních olympijských her v Itálii. Děti měly možnost prostřednictvím přímého sledování televizních přenosů nebo ze záznamu na videu společně s rodiči nebo kamarády v mateřské škole rozvíjet své znalosti z oblasti sportu.
Autor Hana Černá

Pohádka o Červené Karkulce

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
krátkodobý
V krátkém článku Vám představuji ucelený blok aktivit založených na práci se základní pohádkou o Červené Karkulce. Jde především o aktivity vedoucí děti k činnostem, které jsou jim blízké, přirozené a zároveň pomáhají rozvíjet jejich čtenářskou gramotnost. Mnohé z těchto aktivit jsou aplikovatelné na jakoukoliv jinou pohádku a nevyžadují příliš náročnou přípravu. Děti si mohou pohádku zažít všemi smysly a přitom být kreativní. Skrze svůj vlastní zážitek si tak příběh lépe zapamatují. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Zuzana Tascas

Pohádka o moudrých dubech a nafoukaném větru

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Na základě pohádkového příběhu rozehrát aktivity a činnosti vedoucí k poznání přírody, konkrétně stromů. Realizace celého tématu je vedena přirozenou cestou, přímým pozorováním v průběhu celého dne v MŠ.
Očekávané výstupy:
  • získat nové informace o přírodě
  • znát některé názvy stromů
  • poznat jednotlivé části stromů
  • uvědomovat si přirozené hnízdiště ptáků
  • posuzovat chování jednotlivých postav z pohádky
  • v případě potřeby umět pomoci druhému

  • Časový rozsah: 2 týdny
    Věková skupina: 3 - 6 let
    Autor Romana Zalabáková

    Pohádka o třech medvědech

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Prostřednictvím klasické pohádky a hračky medvídka pomáháme adaptovat se na nové prostředí v mateřské škole, snažíme se rozvíjet dialog mezi učitelkou (medvídkem) a dítětem. Vedeme děti k tomu, aby navazovaly hezký vztah ke kamarádovi, pomáhaly si, komunikovaly spolu
    Autor Jana Mlynková
    Celkem: 62