Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Sociální a personální kompetence > ve skupině se dokáže prosadit, ale i podřídit,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Pohádková dramatika – O neposlušných kůzlátkách, I. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Dramatizace pohádky O neposlušných kůzlátkách, která je zařazena do seriálu Pohádková dramatika, nabízí zásobník her pro učitelky mateřských škol.
Autor Bc. Michael Novotný

Pohádka Zvířátka a loupežníci

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Ve svém příspěvku nabízím na sebe volně navazující aktivity k pohádce Zvířátka a loupežníci. Jejich cílem je seznámit děti s pohádkou prostřednictvím rozličných a zajímavých činností a poukázat na odvahu zvířátek, která chtěla změnit svůj život. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Zuzana Tascas

Pohádka o velikonočních kohoutech, bouřce a duze

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
krátkodobý
Program inspirovaný pohádkou I. M. Jirouse je zaměřený na hru s barvami, výtvarné vyjádření a tvořivost. Byl realizován v přírodě, příběh se tedy mohl rozvinout v přirozeném prostředí, které velmi podněcuje dětskou fantazii a vybízí k tvoření.
Autor Dana Tvrďochová

Pohádka o třech medvědech

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Prostřednictvím klasické pohádky a hračky medvídka pomáháme adaptovat se na nové prostředí v mateřské škole, snažíme se rozvíjet dialog mezi učitelkou (medvídkem) a dítětem. Vedeme děti k tomu, aby navazovaly hezký vztah ke kamarádovi, pomáhaly si, komunikovaly spolu
Autor Jana Mlynková

Pohádka O třech medvědech

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Pohádky mají v životě dítěte nezastupitelný význam. Kromě příběhu nabízejí i návod na to, jak žít. Každá pohádka odráží nejen různé životní situace, ale nabízí i řešení. Je to nástroj na rozvoj fantazie a kreativity. Ve svém krátkém příspěvku nabízím na sebe volně navazující aktivity k pohádce O třech medvědech, které vedou především k poznávání okolního světa, chápání souvislostí a porozumění tomu, co se děje a proč v rozsahu toho, s čím se děti v praxi setkávají. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Zuzana Tascas

Pohádka o moudrých dubech a nafoukaném větru

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Na základě pohádkového příběhu rozehrát aktivity a činnosti vedoucí k poznání přírody, konkrétně stromů. Realizace celého tématu je vedena přirozenou cestou, přímým pozorováním v průběhu celého dne v MŠ.
Očekávané výstupy:
  • získat nové informace o přírodě
  • znát některé názvy stromů
  • poznat jednotlivé části stromů
  • uvědomovat si přirozené hnízdiště ptáků
  • posuzovat chování jednotlivých postav z pohádky
  • v případě potřeby umět pomoci druhému

  • Časový rozsah: 2 týdny
    Věková skupina: 3 - 6 let
    Autor Romana Zalabáková

    Pohádka o Červené Karkulce

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    zkušenost
    krátkodobý
    V krátkém článku Vám představuji ucelený blok aktivit založených na práci se základní pohádkou o Červené Karkulce. Jde především o aktivity vedoucí děti k činnostem, které jsou jim blízké, přirozené a zároveň pomáhají rozvíjet jejich čtenářskou gramotnost. Mnohé z těchto aktivit jsou aplikovatelné na jakoukoliv jinou pohádku a nevyžadují příliš náročnou přípravu. Děti si mohou pohádku zažít všemi smysly a přitom být kreativní. Skrze svůj vlastní zážitek si tak příběh lépe zapamatují. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
    Autor Zuzana Tascas

    Olympijské hry

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Motivací tohoto projektu bylo pořádání zimních olympijských her v Itálii. Děti měly možnost prostřednictvím přímého sledování televizních přenosů nebo ze záznamu na videu společně s rodiči nebo kamarády v mateřské škole rozvíjet své znalosti z oblasti sportu.
    Autor Hana Černá

    O třech prasátkách

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Připravené činnosti mohou být součástí dlouhodobějšího projektu nebo tematického bloku o domácích zvířatech. V tomto příspěvku uvádím část, ve které jsem se zaměřila na rozvoj řečových schopností a dovedností dětí, zejména používání přídavných jmen a jejich stupňování. Činnosti jsou volně motivovány pohádkou „O třech prasátkách a zlém vlku“.
    Autor Eva Pipková

    Návštěva galerie

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Krátký integrovaný blok nabízí námět jak společně s dětmi zrealizovat návštěvu galerie. Děti se zúčastnily polodenního výletu s cílem získat nové poznatky návštěvou Anežského kláštera, pozorováním obrazů, poslechem výkladu lektora o jeho tvorbě ve výtvarném ateliéru.
    Autor Alžběta Palatinová
    Celkem: 64