Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Sociální a personální kompetence > ve skupině se dokáže prosadit, ale i podřídit,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Skupinové hry pro rozvíjení sebeúcty dětí: Sebepoznání

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Hry a aktivity v této ukázce se týkají sebepoznání. V textu nabízíme krátký teoretický úvod a tři skupinové hry, které napomáhají rozvíjet sebeúctu dítěte - hru se jmény a dvě hry využívající zástupnou postavu (zvíře) pro snazší vyjadřování a uvolnění atmosféry.
Autor Deborah M. Plummer

Hrajeme si s říkadly

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek nabízí náměty na různorodé aktivity inspirované českými lidovými říkadly. Jedná se o jednoduché karty s obrázky a krátkou úvodní motivací, kdy předškolní děti a žáci mladšího školního věku mohou na říkadlech: Kde je babička?, Ryba a Vrána rozvíjet nejen schopnost rytmizace, ale i slovní zásobu a hrubou či jemnou motoriku.
Autor Mgr. Lucie Víchová

Taneční hry s písničkami

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Jednoduché taneční hry přispívají ke kultivaci pohybu, prohloubení rytmického cítění a zlepšení spolupráce ve skupině. Ukázky z knihy Taneční hry s písničkami z nakladatelství Portál vás seznámí se známými i méně známými písničkami a jejich herními obměnami, které mohou využít učitelky mateřských a základních škol či vedoucí tanečních a dramatických kroužků. Ve vybraném textu nechybí ani zásoba rozpočítadel.
Autor Eva Kulhánková

Angličtina pro předškoláky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Kniha je pomocníkem pro ty, kteří se chtějí zabývat výukou angličtiny v předškolním věku, je však vhodná i pro mladší školní věk. Nabízí nejen metodické rady a pokyny, ale rovněž praktické ukázky a nápady. Děti by měly brát výuku jako hru, na niž se vždy těší a která je vždy baví. "Výukový program musí především u předškolních dětí vycházet z jejich potřeby učit se novým věcem během činností, které jsou pro ně přirozené, aby si je mohly osvojovat způsobem, při němž mohou využít všechny své smysly i pohyb... V knize najdete řadu tipů a podnětných nápadů, které můžete prakticky ihned, bez zdlouhavých příprav a složitých pomůcek, zařadit do výuky," říká o knize Stanislav Kára, ředitel PROGRESS Language Institute s. r. o. a víceprezident Asociace jazykových škol a agentur ČR.
Autor Bc. Iva Hennová

Veverka Čiperka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Vzdělávání předškolních dětí, které přihlíží k získávání konkrétních očekávaných výstupů RVP PV. Využívá zájem dětí o příběh veverky.
Autor Alžběta Palatinová

Práce se sluchově postiženým dítětem integrovaném v prostředí mateřské školy s waldorfským programem

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
dlouhodobý
Článek se zabývá integrací sluchově postiženého dítěte do mateřské školy. Vymezuje legislativní rámec integrace. Představuje práci se sluchově postiženým dítětem v mateřské škole s waldorfským programem. Seznamuje s praktickými cvičeními vhodnými pro rozvoj sluchově postiženého dítěte.
Autor Šárka Krutská

Pohádka o velikonočních kohoutech, bouřce a duze

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
krátkodobý
Program inspirovaný pohádkou I. M. Jirouse je zaměřený na hru s barvami, výtvarné vyjádření a tvořivost. Byl realizován v přírodě, příběh se tedy mohl rozvinout v přirozeném prostředí, které velmi podněcuje dětskou fantazii a vybízí k tvoření.
Autor Dana Tvrďochová

Pohádková dramatika – O neposlušných kůzlátkách, I. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Dramatizace pohádky O neposlušných kůzlátkách, která je zařazena do seriálu Pohádková dramatika, nabízí zásobník her pro učitelky mateřských škol.
Autor Bc. Michael Novotný

Dobývání pevnosti skřítka Korálka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Článek může sloužit učitelkám MŠ jako inspirace pro činnosti na zahradě, pro krátkodobý projekt. Text obsahuje hodnocení jednotlivých činností, informace o postupu projektu a rady pro zdárný průběh. Projekt vychází z prvků soutěže Pevnost Boyard.
Autor Radka Perglerová

Na palubu!

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Netradiční téma nás zavede do světa dobrodružství a fantazie. Děti zažijí, že společně je víc než sám a že sdílená radost je dvojnásobná. Jednotlivé činnosti rozvíjejí zejména předmatematické, předčtenářské a pohybové dovednosti. Celek je určen převážně dětem 4‒6letým, ale jednotlivé činnosti lze mladším dětem snadno přizpůsobit. Na realizaci celku potřebujeme přibližně 3‒4 týdny.
Autor Eva Rybárová
Celkem: 62