Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Sociální a personální kompetence > ve skupině se dokáže prosadit, ale i podřídit,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Děti pilné jako včeličky – 3. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Pokračování seriálu Děti pilné jako včeličky – svět kolem nás v kresbě a malbě předkládá výtvarné náměty pro práci s dětmi v mateřské škole. Tématem je včela podporující kladný vztah k přírodě a její ochraně.
Autor Iva Burešová

Dobývání pevnosti skřítka Korálka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Článek může sloužit učitelkám MŠ jako inspirace pro činnosti na zahradě, pro krátkodobý projekt. Text obsahuje hodnocení jednotlivých činností, informace o postupu projektu a rady pro zdárný průběh. Projekt vychází z prvků soutěže Pevnost Boyard.
Autor Radka Perglerová

Dračí toulání

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Záměry integrovaného bloku: Cílem této krátké aktivity je rozvíjet dovednost spolupráce ve skupině, podněcovat tvořivé myšlení, představivost a fantazii, podněcovat tvořivost a rozvíjet citlivost pro smyslové kvality materiálu.
Očekávané výstupy:
  • vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky, nápady, pocity, mínění a úsudky ve vhodně zformulovaných větách
  • vyjadřovat svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech (výtvarných) i ve slovních výpovědích k nim
  • prožívat radost ze zvládnutého a poznaného
  • vyvinout volní úsilí, soustředit se na činnost a její dokončení

  • Časové vymezení: 25 - 35 minut včetně přesunů pro materiál apod.
    Věk dětí: práce s nejstarší věkovou skupinou (10 - 15 dětí)
    Autor Vladimíra Slavíková

    Dramatická výchova v MŠ – I. část

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Dramatická výchova v MŠ je jedním z prostředků, který napomáhá uplatňovat základní požadavky edukačního prostředí mateřské školy, a to vzhledem k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. Děti předškolního věku se učí především na základě interakce se skupinou a vlastních prožitých zkušeností. Příspěvek je rozdělen na dvě části. I. část je teoretická a předkládá cíle Dramatické výchovy, její klíčové oblasti i postavení v mateřské škole vzhledem k RVP PV. II. část je praktická – edukační a nabízí vlastní náměty, které jsou zacílené na pedagogický záměr nebo dané téma.
    Autor Radmila Michlíčková

    Dramatická výchova v MŠ – II. část

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    příklad
    krátkodobý
    Dramatická výchova v MŠ je jedním z prostředků, který napomáhá uplatňovat základní požadavky edukačního prostředí mateřské školy, a to vzhledem k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. Děti předškolního věku se učí především na základě interakce se skupinou a vlastních prožitých zkušeností. Příspěvek je rozdělen na dvě části. I. část je teoretická a předkládá cíle Dramatické výchovy, její klíčové oblasti i postavení Dramatické výchovy v mateřské škole vzhledem k RVP PV. II. část je praktická (edukační), je rozdělena do bloku A) a B). Blok A) nabízí příklady námětů, jež jsou zacílené na pedagogický záměr. Blok B) nabízí příklady tvořivé dramatiky na dané téma.
    Autor Radmila Michlíčková

    Džungle

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    lekce
    Hodina pohybové výchovy zaměřená na pohybovou orientaci a zdolávání překážek.
    Autor Dominika Bečáková

    Herníček aneb Malý soubor her

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Každý z pedagogů potřebuje mít v zásobě nějaké hry, které uplatní buď přímo ve vyučovací hodině, výchovném bloku, nebo jako doplňkovou aktivitu na výletech, procházkách a ve škole v přírodě. Příspěvek nabízí hry, které snad každý hrál jako malé dítě, ale i mnoho dalších.
    Autor Iva Burešová

    Hra na námořníky

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Tato celodenní hra je vhodná jako oslava Mezinárodního dne dětí. Celý den probíhá ve znamení soutěží na oslavu svátku dětí. Děti jsou motivovány k plnění úkolů, a za odměnu najdou Ameriku, jako Kryštof Kolumbus s pokladem. Rozvíjí tak vzájemnou spolupráci a současně se učí o kulturních rozdílech a seznamují se hravou formou s místními a kulturními specifiky.
    Autor Anna Simonová

    Hrajeme si na piráty

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Příspěvek zahrnuje soubor her a tvůrčích činností tematicky propojených s blížícími se prázdninami. Prostřednictvím těchto aktivit lze rozvíjet pocit sounáležitosti se skupinou (dětí i rodičů) a podílet se na řešení problémových situací. Realizace integrovaného bloku předpokládá vytvoření přátelského prostředí, které umožní společně prožít radostné chvilky dětem i rodičům na konci školního roku.
    Autor Jana Bartoňová

    Hrajeme si s odpadovým materiálem aneb Inspirujeme se uměním Nových realistů

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Každý den se setkáváme s různými odpadovými a zbytkovými materiály. Autorka nabízí rozmanité náměty, jak tyto odpadové materiály dále efektivně využít ve výtvarných činnostech.
    Autor Petra Vondrová
    Celkem: 62