Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Sociální a personální kompetence > ve skupině se dokáže prosadit, ale i podřídit,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Zimní radovánky zvířátek z lesa

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Tento článek je lekcí na jeden či dva dny v mateřské škole. Lze však lehce uzpůsobit i pro mladší školní věk. Snažila jsem se postavit tuto lekci jako dramatickou výchovu. Použila jsem zde dramatické činnosti, ale také výtvarné a tělovýchovné. Vymyslela jsem naučnou a interaktivní pohádku, do které děti vstupovaly pomocí mých otázek. Každou z uvedených činností lze přizpůsobit jednotlivé skupině dětí. Lze využít pouze některé činnosti, protože na sebe nenavazují.
Autor Veronika Lorgerová

Artefiletika „Cesta do práce pana Achicha a pana Ejchucha“

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Příspěvek je inspirací pro tvořivé a zážitkové pojetí výchovy a vzdělávání předškolních dětí. Je vhodný pro věkovou kategorii 5–7 let. Příběh dvou odlišných pánů jdoucích stejnou cestou do práce, na které míjejí stejné věci jen v nestejný čas, přináší dětem pohled do dvou časových rovin a do nekonečného množství lidských pocitů a nálad.
Autor Lenka Prášilová

Pohádka o velikonočních kohoutech, bouřce a duze

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
krátkodobý
Program inspirovaný pohádkou I. M. Jirouse je zaměřený na hru s barvami, výtvarné vyjádření a tvořivost. Byl realizován v přírodě, příběh se tedy mohl rozvinout v přirozeném prostředí, které velmi podněcuje dětskou fantazii a vybízí k tvoření.
Autor Dana Tvrďochová

O třech prasátkách

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Připravené činnosti mohou být součástí dlouhodobějšího projektu nebo tematického bloku o domácích zvířatech. V tomto příspěvku uvádím část, ve které jsem se zaměřila na rozvoj řečových schopností a dovedností dětí, zejména používání přídavných jmen a jejich stupňování. Činnosti jsou volně motivovány pohádkou „O třech prasátkách a zlém vlku“.
Autor Eva Pipková

Na palubu!

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Netradiční téma nás zavede do světa dobrodružství a fantazie. Děti zažijí, že společně je víc než sám a že sdílená radost je dvojnásobná. Jednotlivé činnosti rozvíjejí zejména předmatematické, předčtenářské a pohybové dovednosti. Celek je určen převážně dětem 4‒6letým, ale jednotlivé činnosti lze mladším dětem snadno přizpůsobit. Na realizaci celku potřebujeme přibližně 3‒4 týdny.
Autor Eva Rybárová

Džungle

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Hodina pohybové výchovy zaměřená na pohybovou orientaci a zdolávání překážek.
Autor Dominika Bečáková

Činnosti pro rozvoj matematických představ

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Tento inspirativní článek nabízí vyučujícím v mateřských školách několik možností, jak lze rozvíjet matematické a předmatematické myšlení u dětí předškolního věku.
Autor Michael Novotný

Dramatická výchova v MŠ – I. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Dramatická výchova v MŠ je jedním z prostředků, který napomáhá uplatňovat základní požadavky edukačního prostředí mateřské školy, a to vzhledem k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. Děti předškolního věku se učí především na základě interakce se skupinou a vlastních prožitých zkušeností. Příspěvek je rozdělen na dvě části. I. část je teoretická a předkládá cíle Dramatické výchovy, její klíčové oblasti i postavení v mateřské škole vzhledem k RVP PV. II. část je praktická – edukační a nabízí vlastní náměty, které jsou zacílené na pedagogický záměr nebo dané téma.
Autor Radmila Michlíčková

Dramatická výchova v MŠ – II. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Dramatická výchova v MŠ je jedním z prostředků, který napomáhá uplatňovat základní požadavky edukačního prostředí mateřské školy, a to vzhledem k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. Děti předškolního věku se učí především na základě interakce se skupinou a vlastních prožitých zkušeností. Příspěvek je rozdělen na dvě části. I. část je teoretická a předkládá cíle Dramatické výchovy, její klíčové oblasti i postavení Dramatické výchovy v mateřské škole vzhledem k RVP PV. II. část je praktická (edukační), je rozdělena do bloku A) a B). Blok A) nabízí příklady námětů, jež jsou zacílené na pedagogický záměr. Blok B) nabízí příklady tvořivé dramatiky na dané téma.
Autor Radmila Michlíčková

Jak se všichni pustili do práce

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Příspěvek je věnován tématu lidské práce. Děti se praktickým a nenásilným způsobem seznamují s různými oblastmi lidské činnosti a poznávají význam rčení „Bez práce nejsou koláče“. V průběhu celku je kladen důraz na vlastní prožitek, prohlubování vzájemné spolupráce a vztahů ve skupině, rozvíjí se oblast předmatematických a předčtenářských představ. Celek je vhodný pro věkovou skupinu 3–6 let a jeho realizace trvá cca 1–2 týdny.
Autor Eva Rybárová
Celkem: 62