Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hra na námořníky
| Tato celodenní hra je vhodná jako oslava Mezinárodního dne dětí. Celý den probíhá ve znamení soutěží na oslavu svátku dětí. Děti jsou motivovány k plnění úkolů, a za odměnu najdou Ameriku, jako Kryštof Kolumbus s pokladem. Rozvíjí tak vzájemnou spolupráci a současně se učí o kulturních rozdílech a seznamují se hravou formou s místními a kulturními specifiky.  | Anna Simonová |
|
|
| |
|
04. 12. 2018 |
1157 |
Červená karkulka
| Lekce na jeden až dva dny v MŠ či dva vyučovací dny na ZŠ, nebo lze také využít ve volnočasové organizaci – například v družině.
Veškeré aktivity i činnosti jsou motivovány pohádkou o Červené karkulce. Naleznete zde tv, vv i dv výchovu. Aktivity lze použít i samostatně nebo na přeskáčku, jelikož na sebe nenavazují.  | Veronika Lorgerová |
|
|
| |
|
03. 10. 2018 |
2346 |
Těšíme se do školy
| Tato obsáhlá lekce lze rozdělit na více lekcí, aktivity a činnosti vás mohou provázet celým týdnem, tudíž si s dětmi můžete „hrát“ na školu celý týden. Jednotlivé činnosti a aktivity lze opakovat v podstatě každý den, či je rozdělit na více částí, umožníte si tak například výtvarný projekt vypracovávat celý týden.
Snažila jsem se děti zaujmout hrou na školu způsobem, aby si školu oblíbily a těšily se, až započne jejich školní docházka.
Dbala jsem při realizaci na školní atmosféru – děti se hlásí, když něco chtějí říct apod.  | Veronika Lorgerová |
|
|
| |
|
03. 09. 2018 |
2967 |
Zimní radovánky zvířátek z lesa
| Tento článek je lekcí na jeden či dva dny v mateřské škole. Lze však lehce uzpůsobit i pro mladší školní věk.
Snažila jsem se postavit tuto lekci jako dramatickou výchovu. Použila jsem zde dramatické činnosti, ale také výtvarné a tělovýchovné.
Vymyslela jsem naučnou a interaktivní pohádku, do které děti vstupovaly pomocí mých otázek.
Každou z uvedených činností lze přizpůsobit jednotlivé skupině dětí. Lze využít pouze některé činnosti, protože na sebe nenavazují.  | Veronika Lorgerová |
|
|
| |
|
06. 03. 2018 |
4946 |
Návštěva galerie
| Krátký integrovaný blok nabízí námět jak společně s dětmi zrealizovat návštěvu galerie. Děti se zúčastnily polodenního výletu s cílem získat nové poznatky návštěvou Anežského kláštera, pozorováním obrazů, poslechem výkladu lektora o jeho tvorbě ve výtvarném ateliéru.  | Alžběta Palatinová |
|
|
| |
|
23. 01. 2009 |
6342 |
Artefiletika „Cesta do práce pana Achicha a pana Ejchucha“
| Příspěvek je inspirací pro tvořivé a zážitkové pojetí výchovy a vzdělávání předškolních dětí. Je vhodný pro věkovou kategorii 5–7 let. Příběh dvou odlišných pánů jdoucích stejnou cestou do práce, na které míjejí stejné věci jen v nestejný čas, přináší dětem pohled do dvou časových rovin a do nekonečného množství lidských pocitů a nálad.  | Lenka Prášilová |
|
|
| |
1 komentář |
30. 06. 2015 |
7021 |
Džungle
| Hodina pohybové výchovy zaměřená na pohybovou orientaci a zdolávání překážek.  | Dominika Bečáková |
|
|
| |
|
05. 11. 2014 |
8731 |
Angličtina pro předškoláky
| Kniha je pomocníkem pro ty, kteří se chtějí zabývat výukou angličtiny v předškolním věku, je však vhodná i pro mladší školní věk. Nabízí nejen metodické rady a pokyny, ale rovněž praktické ukázky a nápady. Děti by měly brát výuku jako hru, na niž se vždy těší a která je vždy baví.
"Výukový program musí především u předškolních dětí vycházet z jejich potřeby učit se novým věcem během činností, které jsou pro ně přirozené, aby si je mohly osvojovat způsobem, při němž mohou využít všechny své smysly i pohyb... V knize najdete řadu tipů a podnětných nápadů, které můžete prakticky ihned, bez zdlouhavých příprav a složitých pomůcek, zařadit do výuky," říká o knize Stanislav Kára, ředitel PROGRESS Language Institute s. r. o. a víceprezident Asociace jazykových škol a agentur ČR.  | Bc. Iva Hennová |
|
|
| |
|
09. 05. 2013 |
9331 |
Vítej u nás, netopýre!
| Pod tímto názvem se skrývá jeden z tematických bloků školního vzdělávacího programu, který je zaměřen na poznávání živé a neživé přírody. Naším hlavním partnerem v tomto projektu je Ochrana fauny České republiky, se kterou spolupracujeme již čtvrtý školní rok.  | Miroslava Strakatá |
|
|
| |
|
12. 06. 2007 |
9513 |
Statek v MŠ
| Charakteristika integrovaného bloku: Aktivity tohoto tématu vyšly ze situace, z přirozené potřeby dětí zkoumat a objevovat. Spolu s tím si děti přirozenou formou rozvíjely tvůrčí schopnosti a manipulační dovednosti.
Očekávané výstupy:
- umět vyjádřit své myšlenky
- nebát se experimentu
- využívat svoji fantazii
Časový rozsah: 2 dny
Věková skupina: 3 - 6 let  | Miroslava Strakatá |
|
|
| |
|
26. 10. 2007 |
10285 |