Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nemáme rádi agresi, preferujeme přátelství
| Článek se zabývá agresivním chováním u předškolních dětí. Jeho hlavní část přináší nápady na aktivity, které napomáhají k prevenci agresivity u dětí, k rozvíjení jejich vzájemných pozitivních vztahů, k rozvíjení sociálních dovedností u dětí, k rozvoji dovednosti ventilovat vztek, agresi žádoucím způsobem.  | Lucie Zormanová |
|
|
| |
|
10. 12. 2018 |
1133 |
Dopravní prostředky
| Článek přináší náměty na řízenou pedagogickou činnost v mateřských školách na téma dopravní prostředky. Materiál je určen učitelům mateřských škol. Při psaní článku vycházím z vlastní zkušenosti. Tyto aktivity jsem realizovala v rámci tématu dopravní prostředky s dětmi tříletými a čtyřletými v evangelické mateřské škole v polském Těšíně.
Při přípravě na toto týdenní téma jsem vycházela z polského metodického průvodce Przygoda z uśmiechem, jehož autorkami jsou Joanna Wasilewska a Bozena Godzimierska. Metodický průvodce byl pro mě inspirací, aktivity jsem si upravila tak, aby plně odpovídaly mé skupině.  | Lucie Zormanová |
|
|
| |
|
07. 11. 2018 |
1403 |
Jak kouzelník Žito potrestal nepoctivého hostinského
| Dramatická lekce inspirovaná knihou Staré pověsti české.  | Dominika Bečáková |
|
|
| |
|
11. 04. 2018 |
1788 |
Červená karkulka
| Dramatické činnosti k veršované pohádce Františka Hrubína „Červená karkulka“.  | Dominika Bečáková |
|
|
| |
|
26. 10. 2017 |
4228 |
Vaříme s pejskem a kočičkou
| Hlavním cílem tohoto výstupu je obohatit děti o nové informace zábavnou formou – při vaření.  | Veronika Lorgerová |
|
|
| |
|
02. 11. 2016 |
8134 |
Překážková dráha – koňské dostihy
| Článek popisuje aktivitu – překážkovou dráhu představující koňské dostihy. Děti se při této pohybové aktivitě naučí nové poznatky o koních a koňských dostizích.  | Veronika Lorgerová |
|
|
| |
|
08. 03. 2016 |
8179 |
Stezka Ferdy Mravence
| Článek je určen pro pedagogy i aktivní rodiče, kteří se snaží motivovat děti i další rodiče k četbě klasických českých pohádkových knížek. Známá kniha Ondřeje Sekory „Knížka Ferdy Mravence“ je jednou z nich. Pro svůj obsah, čtivou formu a jedinečné ilustrace se rychle stává oblíbenou knížkou dětí i rodičů, kteří se k ní mohou vracet nejen doma, ale i na cestách, pobytech a dovolených. Cílem článku je motivovat děti k přečtení této knihy a netradičním způsobem příběh ve zkrácené formě s Ferdou prožít. Zároveň celá akce seznamuje i upevňuje kolektiv, podporuje pomoc druhému, rozvíjí sociální cítění dětí.  | Blanka Zelenková |
|
|
| |
|
02. 09. 2015 |
10388 |
Tvořivá dramatika – Jozífek a ryby
| Lekce z tvořivé dramatiky, kterou tvoří příběh o chlapci Jozífkovi a vodníčkovi, a jedné zátoce a rybách, které v ní žijí, na téma „Člověk a voda“ aneb je užitečné si pomáhat, s environmentálním podtextem. Lekce je vhodná pro děti ve věku 4,5–6 let se základními zkušenostmi z tvořivé dramatiky.  | Jana Smolková |
|
|
| |
|
15. 07. 2015 |
10219 |
Putování s Malým princem
| Téma vesmír z jiného úhlu. Děti se učí rozvíjet své pohybové schopnosti za pomoci tvořivých činností.  | Dominika Bečáková |
|
|
| |
|
14. 05. 2015 |
8694 |
Madlenka a brejličky
| Článek uvádí inspirace pro práci s knihou Madlenka a brejličky, kterou je možné využít (nejen) v rámci inkluzivního vzdělávání. Prostřednictvím vyprávění je možné dětem zprostředkovat pocity dětí, které mají nějaké postižení.
Tato kniha je společnou prací autorky Lenky Zemanové a ilustrátorky Michaely Bergmannové, kdy text a ilustrace tvoří celek.  | L. Zemanová, M. Bergmannová |
|
|
| |
|
21. 05. 2014 |
9277 |