Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Sociální a personální kompetence > dětským způsobem projevuje citlivost a ohleduplnost...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Mýdlárna

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Program inspirovaný povídkou J. Čapka – Mytí je v první rovině zaměřen na osobní hygienu a péči o sebe. Dále je však zaměřen na altruismus, pomoc druhému člověku. Velký význam je v lekci přikládán smyslovému vnímání – především hmatu a čichu. Děti dostanou příležitost pracovat s netradičním modelovacím materiálem – mýdlovou hmotou.
Autor Dana Tvrďochová

Můj medvěd Flóra

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Program je vytvořený podle knihy Daisy Mrázkové Můj medvěd Flóra. Jeho cílem je vedení dětí ke vztahu k věcem, ale také k prohlubování vztahu k lidem. Vybízí k empatii a altruismu. Prostřednictvím technik dramatické a výtvarné výchovy si děti prožijí příběh Petra a Helenky, kteří se ujali vyhozeného medvěda.
Autor Dana Tvrďochová

Madlenka a brejličky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Článek uvádí inspirace pro práci s knihou Madlenka a brejličky, kterou je možné využít (nejen) v rámci inkluzivního vzdělávání. Prostřednictvím vyprávění je možné dětem zprostředkovat pocity dětí, které mají nějaké postižení. Tato kniha je společnou prací autorky Lenky Zemanové a ilustrátorky Michaely Bergmannové, kdy text a ilustrace tvoří celek.
Autor L. Zemanová, M. Bergmannová

Krtčí výlety

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Projekt vytvořený na základě knihy Jana Hlaváče a Jitky Petrové Krtčí výlety uvádí děti zábavnou formou do předmatematických a předčtenářských činností, rozvíjí jejich představivost, tvořivost a schopnost řešit problémy. To vše zasazené do rámce vzájemných mezilidských vztahů.
Autor Eva Rybárová

Justýna se představuje – 1. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Integrovaný blok je součástí projektu „Justýna a slušné chování”, jehož cílem je vytvoření a postupné respektování „Pravidel soužití ve třídě”. Úvodní (motivační) část je zaměřená na vzbuzení zájmu dětí o dané téma. Seznamuje děti s knihou, která je spojovacím článkem celého projektu a rozvíjí přátelské vztahy ve třídě.
Autor Eva Pipková

Justýna a slušné chování

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Projekt zaměřený na seznámení se základními pravidly společenského chování, vytváření přátelského prostředí a pozitivní atmosféry v kolektivu dětí v MŠ. Vyvrcholením je společné vyvození a postupné respektování pravidel soužití ve třídě. Článek přináší stručnou charakteristiku a osnovu celého projektu. Konkrétní návrhy činností budou obsahovat příspěvky zaměřené na dílčí bloky, do kterých je projekt rozdělen.
Autor Eva Pipková

Jede, jede poštovský panáček

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Děti prostřednictvím praktické ukázky (exkurze) a následných činností a her získávají poznatky o významu pošty a o práci jejích zaměstnanců. Některé z navazujících činností vedou děti k zamyšlení, čím udělat radost svým blízkým, ale i cizím handicapovaným lidem. Svým dětským způsobem se snaží pomoct.
Autor Miroslava Strakatá

Jak kouzelník Žito potrestal nepoctivého hostinského

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Dramatická lekce inspirovaná knihou Staré pověsti české.
Autor Dominika Bečáková

Jak jsme přišli na svět

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Tento blok byl zařazen k nadcházejícímu Svátku matek. Je zaměřený na rodinu, zejména maminku.
Autor Iveta Burešová

Hněv ... a co s ním? - náměty na činnosti s knihou

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
dlouhodobý
Autorka nabízí knihu, která jednoduchým sdělením popisuje, jak to vypadá, když se dítě rozhněvá, jak ho vnímají druzí a jakým způsobem může hněv odejít. Text je vhodný jako pracovní text pro práci v dětské skupině.
Autor Catherine Dolto
Celkem: 34