Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Sociální a personální kompetence > dětským způsobem projevuje citlivost a ohleduplnost...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Vaříme s pejskem a kočičkou

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Hlavním cílem tohoto výstupu je obohatit děti o nové informace zábavnou formou – při vaření.
Autor Veronika Lorgerová

Putování s Malým princem

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Téma vesmír z jiného úhlu. Děti se učí rozvíjet své pohybové schopnosti za pomoci tvořivých činností.
Autor Dominika Bečáková

Překážková dráha – koňské dostihy

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Článek popisuje aktivitu – překážkovou dráhu představující koňské dostihy. Děti se při této pohybové aktivitě naučí nové poznatky o koních a koňských dostizích.
Autor Veronika Lorgerová

Pohádková dramatika ‒ „Sněhová královna“, III. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Inspirativní článek na motivy pohádky Hanse Christiana Andersena může sloužit učitelkám mateřských škol jako zásobník her tvořivé dramatiky.
Autor Michael Novotný

Můj medvěd Flóra

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Program je vytvořený podle knihy Daisy Mrázkové Můj medvěd Flóra. Jeho cílem je vedení dětí ke vztahu k věcem, ale také k prohlubování vztahu k lidem. Vybízí k empatii a altruismu. Prostřednictvím technik dramatické a výtvarné výchovy si děti prožijí příběh Petra a Helenky, kteří se ujali vyhozeného medvěda.
Autor Dana Tvrďochová

Madlenka a brejličky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Článek uvádí inspirace pro práci s knihou Madlenka a brejličky, kterou je možné využít (nejen) v rámci inkluzivního vzdělávání. Prostřednictvím vyprávění je možné dětem zprostředkovat pocity dětí, které mají nějaké postižení. Tato kniha je společnou prací autorky Lenky Zemanové a ilustrátorky Michaely Bergmannové, kdy text a ilustrace tvoří celek.
Autor L. Zemanová, M. Bergmannová

Noc se skřítky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Večerní a noční akce pro děti, které se nebojí vypravit se v noci do školky za skřítky. Loňské spaní ve školce se dětem moc líbilo a také rodiče byli moc spokojeni, že mohli v klidu odejít na místní ples a nemuseli se bát, že o jejich děti není postaráno. Letošní rok tuto akci tedy rády zopakujeme.
Autor Michaela Záhumenská

Pohádka o Rybitince

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Dítě a svět - zprostředkované poznávání vzdáleného světa, moře. Příspěvek uvádí metody práce s literárním textem, které podporují dětskou zvídavost, zájem poznávat nové a zároveň napomáhají rozvíjet i kultivovat estetické cítění.
Autor Jana Rýdlová

Velikonoční zajíčkova noc v MŠ

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika integrovaného bloku: Jedná se o krátkodobý projekt, který vznikl na základě zpestření všedních dní strávených v MŠ. Motivací tohoto výjimečného dne byly blížící se velikonoční svátky a zámek, který se nachází nedaleko naší MŠ. Pohádkový příběh umožňoval dětem rozvíjet se ve všech vzdělávacích oblastech.
Očekávané výstupy:
  • odloučit se na krátkou dobu od rodičů;
  • zvládat základní pohybové dovednosti, pohybovat se v nerovném terénu;
  • orientovat se ve známém prostředí;
  • rozvíjet pocit sounáležitosti s živou a neživou přírodou, chránit přírodu;
  • poznávat přírodu (pojmenování stromů, keřů, plodů, zvířat...);
  • užívat všechny smysly;
  • chápat prostorové pojmy;
  • soustředěně poslouchat text;
  • vyjádřit svou představivost a fantazii;
  • upevňovat základní hygienické návyky;
  • spolupracovat s ostatními, dodržovat pravidla;
  • uplatňovat návyky společenského chování;
  • přizpůsobit se společnému programu;
  • vnímat kulturní a umělecké podněty;
  • výtvarně vyjádřit své zážitky;
  • pomáhat pečovat o okolní životní prostředí;
  • splnit úkoly.
Časový rozsah: 1 noc strávená v MŠ (příchod dětí do MŠ v 18 hod.)
Věková skupina: 5 - 6 let
Autor Jitka Šindelářová

Hněv ... a co s ním? - náměty na činnosti s knihou

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
dlouhodobý
Autorka nabízí knihu, která jednoduchým sdělením popisuje, jak to vypadá, když se dítě rozhněvá, jak ho vnímají druzí a jakým způsobem může hněv odejít. Text je vhodný jako pracovní text pro práci v dětské skupině.
Autor Catherine Dolto
Celkem: 34