Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Birlibánův svět bez hranic
| Birlibánův svět je program zaměřený na osobnostní a sociální rozvoj dítěte. Pracuje se především s tematikou hranic (vlastních hranic i hranic druhých lidí). Prostřednictvím příběhu E. Petišky o chlapci Birlibánovi si děti prožijí několik situací, ve kterých jsou hranice narušovány. Prostřednictvím metod dramatické výchovy budou děti vedeny k hlubšímu pochopení tématu.  | Dana Tvrďochová |
|
|
| |
1 komentář |
28. 06. 2011 |
10059 |
Cestujeme bezpečně
| Střednědobý projekt je zaměřen na bezpečnost v dopravních prostředcích. V rámci integrovaného bloku je poskytován dostatečný prostor k rozvoji dětského myšlení a rozvíjení poznatků.  | Adéla Procházková |
|
|
| |
|
08. 08. 2011 |
36985 |
Šašek
| Prostřednictvím humoru i dalších aktivit se nám povedlo rozvíjet dovednosti dítěte, jeho sebepojetí a sebenahlížení, kreativitu, sebevyjádření, dovednost chápat a správně používat humor. Projekt jsme využili i na poznávání některých písmen a číslic.  | Alžběta Palatinová |
|
 |
| |
|
03. 12. 2010 |
22922 |
Ubrousku, prostři se!
| Tematický celek napomáhá dětem osvojit si základní stravovací návyky, děti se seznamují s kulturou stravování, získávají poznatky o racionální výživě a jejím významu pro náš život.  | Eva Rybárová |
|
|
| |
|
16. 12. 2010 |
18466 |
Hudební koncert pro Ježíška
| Paní učitelka se s dětmi vydá na cestu, během které navštíví muzeum, dílnu a obchod. Níže v textu je uvedeno, co se bude v těchto místnostech nalézat. Je vhodné si tyto místnosti (tento prostor) připravit předem – například během svačinky.
Hudební výchova -> rozvoj rytmického cítění, zřetelné mluvy, zpěvního projevu a hravosti  | Barbara Křížková |
|
|
| |
|
12. 08. 2014 |
9098 |
Proč se lidé smějí hyenám
| Dramatické činnosti zaměřené na seznámení s exotickými zvířaty, jejich zbarvením a charakteristickým zvukem.  | Dominika Bečáková |
|
|
| |
|
31. 10. 2017 |
3491 |
Relaxační výlet do ZOO
| Řízená relaxační činnost s prvky dramatické výchovy, která v dětech probouzí fantazii, příjemný prožitek, ale i poučení, klid a odpočinek. Děti zábavnou formou provádějí uvolňovací cviky s prvky jógy za poslechu relaxační hudby se soustředěním na správné dýchání a inhalaci eukalyptu.  | Iva Burešová |
|
 |
| |
|
13. 11. 2009 |
14302 |
Zaťukalo jaro
| Charakteristika integrovaného bloku: Ukázka integrovaného bloku ve ŠVP PV rozvíjí výtvarnou fantazii a tvořivost, podporuje získávání vědomostí o přírodě kolem nás i charakteristických znacích ročního období jara a rozvíjí manuální dovednost dětí.
Očekávané výstupy:
- získat a využívat poznatky o přírodě
- uplatňovat poznatky a zkušenosti
- rozvíjet komunikaci a spolupráci
Časový rozsah: 1 den
Věková skupina: 3 - 6 let  | Jana Bartoňová |
|
|
| |
|
21. 06. 2007 |
37363 |
Hrajeme si s modelínou
| Příspěvek je metodickým návodem, jak pracovat s modelínou v mateřské škole. I když je zaměřen pouze na činnosti a cíle výtvarné výchovy, je zřejmé, že se v rámci motivace a navazujících doplňkových činností podaří naplnit i jiné dílčí cíle.  | Petra Vondrová |
|
|
| |
|
29. 05. 2006 |
16534 |
Tvořit na flétně krásné tóny – 2. lekce: Neposedné ručky (Poznáváme hudební nástroje)
| Obsah příspěvku 2. lekce Neposedné ručky přibližuje jeden z možných způsobů, jak děti seznamovat s hrou na tělo, hudebními nástroji.  | Ivana Váňová |
|
|
| |
|
11. 02. 2008 |
11724 |