Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Sociální a personální kompetence

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Krok za krokem gymnastikou (cvičení s tyčí)

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Program metodických řad s názvem "Cvičíme aneb Krok za krokem gymnastikou" je zaměřen na rozvoj pohybových dovedností dítěte předškolního věku. Obsah této i následných metodických řad pomáhá pedagogům při tvorbě vzdělávací nabídky, resp. při správném zařazení základů gymnastických aktivit do tématu z hlediska metodiky a didaktiky tělesné výchovy. Ve třetí části se zaměříme na cvičení s tyčí.
Autor Tereza Bížová

Krtčí výlety

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Projekt vytvořený na základě knihy Jana Hlaváče a Jitky Petrové Krtčí výlety uvádí děti zábavnou formou do předmatematických a předčtenářských činností, rozvíjí jejich představivost, tvořivost a schopnost řešit problémy. To vše zasazené do rámce vzájemných mezilidských vztahů.
Autor Eva Rybárová

Lékaře se nebojíme

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Nabídka činností, které u dětí rozvíjí pozitivní vztah k lékaři a zároveň prohlubují poznatky o lidském těle a zdraví.
Autor Jana Mlynková

Lesní pohádky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Škola v přírodě, zaměřená na ekologii, rozvoj fyzické i psychické zdatnosti dětí a historii naší země.
Autor Jelena Darášová

Leváci

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Leváctví, jeho příčiny, diagnostika a práce s levorukým dítětem, obtíže, s nimiž se učitel setkává.
Autor Olga Zelinková

Lež má krátké nohy

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Motivačním impulsem pro tento tematický celek je přísloví. Základní obsah je vybrán z publikace "Říkejme si přísloví" a je doplněn vhodnými činnostmi a příležitostmi, které můžeme dětem v rámci tohoto tématu nabídnout.
Očekávané výstupy (kompetence): Poznat a vymyslet slova opačného významu. Uvědomit si své jednání.
Časový rozsah: 7 dní
Věková skupina: děti před školou (6leté)
Autor Petr Kukal

Lidové zvyky a tradice

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Představujeme plán integrovaného bloku, jehož hlavním cílem je prožívání lidových tradic, zvyků a obyčejů konaných během školního roku v mateřské škole. Dále je záměrem pedagogů seznámit děti, jejich rodiče i širší veřejnost s lidovými tradicemi, zvyky a obyčeji. Jedním z dalších cílů je aktivní zapojení rodičů do tématu.
Autor Romana Škorničková

Loď

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Obsah příspěvku je zaměřen na lodní dopravu, vyplynul z přirozeného zájmu chlapců o lodě. Základní téma navazuje na předchozí získané zkušenosti dětí. Tento integrovaný blok byl realizován jako součást celoročního projektu Učíme se rozumět chlapcům.
Autor Alžběta Palatinová

Madlenka a brejličky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Článek uvádí inspirace pro práci s knihou Madlenka a brejličky, kterou je možné využít (nejen) v rámci inkluzivního vzdělávání. Prostřednictvím vyprávění je možné dětem zprostředkovat pocity dětí, které mají nějaké postižení. Tato kniha je společnou prací autorky Lenky Zemanové a ilustrátorky Michaely Bergmannové, kdy text a ilustrace tvoří celek.
Autor L. Zemanová, M. Bergmannová

Maminko, poletíme do vesmíru!

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Článek seznamuje pedagogy s netradičním spojením tematického bloku zaměřeného na poznávání vesmíru s oslavou Dne matek.
Autor Marcela Zajícová
Celkem: 222