Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rozkvetlá Barborka
| Předškolním dětem objasňujeme zajímavou tradici, která souvisí s přípravou očekávaných svátků Vánoc. Učíme se pojmenovávat a vyjasňovat si sociální chování.  | Hana Hrabalová |
|
|
| |
|
18. 11. 2011 |
13300 |
Vánoční pohádky
| Tematický celek netradičním způsobem seznamuje děti s vánočními zvyky a slavením Vánoc u nás. Je možnou alternativou v případech, kdy se stejnými dětmi pracujeme již několikátý rok a hledáme novou možnost pojetí vánočního období v mateřské škole. Východiskem pro další práci se stala stejnojmenná kniha Zbyňka Malinského. Celek je vhodný pro děti ve věku 3–6 let a poskytuje dostatek námětů pro celé předvánoční období, tj. 4 týdny.  | Eva Rybárová |
|
|
| |
|
16. 11. 2011 |
28555 |
Dobrodružná cesta krále Podzimníka
| Prostřednictvím vlastního prožitku a smyslového vnímání získávají děti poznatky o podzimu. Program probíhá v přírodě – na zahradě, louce, parku... V jeho průběhu děti pomáhají králi Podzimníkovi zvítězit nad drakem Frňákem, který unesl princeznu Duběnku.  | Dana Tvrďochová |
|
|
| |
|
16. 11. 2011 |
16201 |
Poznáváme Martina
| Dětem představujeme tradici pozdního chladného podzimu – svátek svatého Martina. Na známé pranostice vysvětlujeme změny počasí a zároveň objasníme význam slavné postavy. Postava Martina nám předkládá citlivý a ohleduplný přístup k ostatním lidem a sociální soudržnost.  | Hana Hrabalová |
|
|
| |
|
03. 11. 2011 |
23223 |
Kopu, kopu brambory
| Brambory jako snadno dostupný materiál dávají všem pedagogům i maminkám možnost využít je při nejrůznějších prožitkových činnostech. Blok je ještě navíc rozšířen o práci s hlínou.  | Hana Nováková |
|
|
| |
1 komentář |
02. 11. 2011 |
34499 |
Jak se všichni pustili do práce
| Příspěvek je věnován tématu lidské práce. Děti se praktickým a nenásilným způsobem seznamují s různými oblastmi lidské činnosti a poznávají význam rčení „Bez práce nejsou koláče“. V průběhu celku je kladen důraz na vlastní prožitek, prohlubování vzájemné spolupráce a vztahů ve skupině, rozvíjí se oblast předmatematických a předčtenářských představ. Celek je vhodný pro věkovou skupinu 3–6 let a jeho realizace trvá cca 1–2 týdny.  | Eva Rybárová |
|
|
| |
|
17. 10. 2011 |
18212 |
Jana a hvězdička
| Jana a hvězdička je program inspirovaný nejen stejnojmenným příběhem Wernera Heiduczka, ale také zájmem dětí o vesmír. Program je zaměřený zejména na osobnostní a sociální rozvoj, rozvoj řeči a pohybu, doplněný o pozorování technických objektů v planetáriu.  | Alžběta Palatinová |
|
|
| |
|
24. 08. 2011 |
16734 |
Cestujeme bezpečně
| Střednědobý projekt je zaměřen na bezpečnost v dopravních prostředcích. V rámci integrovaného bloku je poskytován dostatečný prostor k rozvoji dětského myšlení a rozvíjení poznatků.  | Adéla Procházková |
|
|
| |
|
08. 08. 2011 |
33467 |
Ten dělá to a ten zas tohle
| Integrovaný blok blíže seznamuje děti s profesemi dospělých. Dítě má získat kladný vztah k práci, poznat její důležitost a v globálním měřítku si uvědomit, že ne každý na světě má práci. Náměty pro práci s dětmi jsou časově náročné, proto doporučuji výběr některých povolání.  | Hana Nováková |
|
|
| |
|
25. 07. 2011 |
54279 |
Birlibánův svět bez hranic
| Birlibánův svět je program zaměřený na osobnostní a sociální rozvoj dítěte. Pracuje se především s tematikou hranic (vlastních hranic i hranic druhých lidí). Prostřednictvím příběhu E. Petišky o chlapci Birlibánovi si děti prožijí několik situací, ve kterých jsou hranice narušovány. Prostřednictvím metod dramatické výchovy budou děti vedeny k hlubšímu pochopení tématu.  | Dana Tvrďochová |
|
|
| |
1 komentář |
28. 06. 2011 |
9411 |