Strom podřazených klíč. kompetencí
Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Výpis příspěvků podle: Klíčových kompetencí
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Článek pojednává o využití tabletů a chytrých mobilních zařízení v prostředí mateřských škol (v předškolním vzdělávání). Obsahuje různé typy aplikací pro rozvoj hudebního cítění, hraní v roli, jemné motoriky, jazyka a řeči, učení a poznání, kompetence k řešení problému a algoritmizaci a programování. Cílem je představení některých zajímavých aplikací pro tablety a chytrá mobilní zařízení a poskytnutí krátkých recenzí k nim.
Autor Mgr. Karel Šimeček
Příspěvek přináší ukázky z knihy Dovádivé básničky pro kluky a holčičky a nabízí možnosti jejího využití.
Autor Romana Suchá
Netradiční téma nás zavede do světa dobrodružství a fantazie. Děti zažijí, že společně je víc než sám a že sdílená radost je dvojnásobná. Jednotlivé činnosti rozvíjejí zejména předmatematické, předčtenářské a pohybové dovednosti. Celek je určen převážně dětem 4‒6letým, ale jednotlivé činnosti lze mladším dětem snadno přizpůsobit. Na realizaci celku potřebujeme přibližně 3‒4 týdny.
Autor Eva Rybárová
Bačkůrky z mechu je program inspirovaný nejen stejnojmennou básní Mileny Lukešové, ale především jarní přírodou, světem v trávě. Jde zážitkový program využívající techniky dramatické výchovy. Vede děti k hlubšímu poznávání přírody i sebe samých.
Autor Dana Tvrďochová
Během projektu Cestujeme po Evropě se děti seznamují s Evropou a začlenením ČR v ní. U dětí se prohlubuje poznatek o národním uvědoměním, spolu s poznáním vzájemné potřebnosti ČR a závislosti na ostatních státech.
Autor Eva Rybárová
Projekt je zaměřen na vytváření kladného vztahu k přírodě a její ochraně. Děti se seznamují se živým tvorem – sovou, se životem v lese. Cílem je rozvíjení fantazie a tvořivosti, seznamování s novými poznatky prostřednictvím hledání v naučných knihách, poslechu příběhů a informací, pozorování.
Autor Zdeňka Benešová
Nápadité prohloubení spolupráce mezi dětmi MŠ a žáky ZŠ
Autor Miluše Benátská
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Seznámit děti, jejich rodiče i širší veřejnost obyvatel města s lidovými tradicemi spojenými se změnami ročních období, v tomto případě s příchodem zimy - příjezdem Svatého Martina na bílém koni. Využít toto období ke slovním a hudebním hrám, nabízet dětem hudební aktivity tematicky zaměřené na období přicházející zimy a tradic spojených s tímto ročním obdobím.
Očekávané výstupy: Rozvoj hudebních, pěveckých, rytmických a pohybových dovedností, rytmické deklamace, melodizace říkadel, zvukomalba, zpívaná zvukomalba, taneční a pohybová improvizace, sborový zpěv (umět reagovat na dirigování).
Navazování kontaktů s dospělými, spolupráce ve skupině (společné aktivity a prožitky). Společné vystoupení dětí a učitelek pro veřejnost - zahájení slavnosti.
Časový rozsah: 10 dnů
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Aneta Burešová