Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Komunikativní kompetence > ovládá dovednosti předcházející čtení a ...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Louka plná pohádek

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Tento tematický celek je motivován písničkami, jejichž obsah je základem pro činnosti dětí.
Očekávané výstupy: Viz. každá tematická část
Časový rozsah: Květen - červen
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Soňa Buchwaldková

Malované písničky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Seznámení s metodou Dobrého startu a praktická ukázka z projektu „Malované písničky“ prostřednictvím jedné lekce. Ukázka zachycuje výtvarné vyjádření písní na základě jejich rytmického schématu a grafického vzoru. Je výstižně popsána a ilustrovaná mnoha fotografiemi z průběhu lekce. Metoda Dobrého startu se úspěšně podílí na rozvoji motorických dovedností i rozvoji smyslového vnímání. Má pozitivní účinky a velký vliv i na celkový rozvoj dětí, samozřejmě s ohledem na jejich individuální možnosti a schopnosti.
Autor Lenka Minaříková

Opice v Africe

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Týdenní integrovaný blok je zaměřen na rozvoj grafomotoriky, hrubé a jemné motoriky, jazykových dovedností.
Autor Nikola Loužková

Hrátky s knoflíky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
krátkodobý
Následující příspěvek nabízí řadu námětů na činnosti a výrobky, při nichž hrají zásadní roli obyčejné knoflíky. V dnešní přetechnizované době drahých a někdy nefunkčních hraček se tak snažíme ukázat, jak se dají vyrobit zábavné a účelné pomůcky a krásné výrobky s takřka nulovými náklady. V úvodu je zmíněna krátká historie knoflíku, poté následují výše avizované náměty a v závěru jsou uvedeny nápady, jak se dá téma knoflíku dále rozvíjet a využít (například při odpoledních s rodiči…). Součástí jsou také námi vytvořené pracovní listy, šablona na stolní hru a na obrázky vytvořené pomocí knoflíků. Jelikož je příspěvek založen na práci s drobnými předměty, je důležité při každé aktivitě dbát ve zvýšené míře na bezpečnost. Aby nedošlo k poranění dětí, rovněž s tavnou pistolí pracuje pouze učitelka.
Autor Markéta Šmydkeová

Pohádka O dvanácti měsíčkách

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
krátkodobý
Příspěvek nabízí hry, činnosti a aktivity společné, skupinové i individuální, které jsou zaměřené na rozvoj pozornosti, paměti, dovedností předčtenářských, předmatematických a komunikativních.
Autor Bc. Radmila Michlíčková

Školní strašidlo

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
V knize Školní strašidlo jde o příběh holčičky Anky, který mísí realitu se světem fantazie. Odehrává se v 1.třídě základní školy, popisuje počáteční potíže s psaním, které způsobuje škodolibé strašidlo. Článek obsahuje ukázku z knihy a náměty, které lze k tomuto tématu uskutečnit.
Autor Zuzana Pospíšilová

Dovádivé básničky pro kluky a holčičky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Příspěvek přináší ukázky z knihy Dovádivé básničky pro kluky a holčičky a nabízí možnosti jejího využití.
Autor Romana Suchá

Kouká Mína do komína: práce s říkankou

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Článek nabízí několik básniček pro děti v předškolním věku, které se učí právě vyvozovat a rozpoznávat ve slově samohlásku „A“, souhlásku „M“, skupiny slabik „BĚ, PĚ, VĚ“ a skupinu souhlásek „Ď, Ť, Ň – D, T, N“. Říkanky jsou vhodné pro děti zhruba od 4 let věku, ale i pro žáky v prvním ročníku ZŠ, kteří se právě učí rozpoznávat tyto hlásky na začátku slova, na konci či uprostřed. Básničky lze využít i v logopedické praxi.
Autor J. Havlíčková, I. Eichlerová

Aktivity v přírodě s předškoláky I – podzim

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Příspěvek představuje první část čtyřdílného seriálu se zaměřením na předškolní aktivity v přírodě. Nabízí inspiraci/nápady, jak do tematického plánu předškolní přípravy zahrnout podzimní aktivity v přírodě.
Autor Petra Pšeničková

Oblečení I

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
V první části dvoudílného seriálu představuji dětem neobvyklý příběh o oblečení dvou dětí – Amálky a Matouška. Děti oblečení třídí podle ročních období; vytváří skutečné makety postav dětí, které oblékají; skládají puzzle nebo procvičují sluchovou paměť.
Autor Petra Pšeničková
Celkem: 32