Strom podřazených klíč. kompetencí
Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Výpis příspěvků podle: Klíčových kompetencí
Seřadit dle: Počet komentářů, Nejméně
Příspěvek nabízí hry, činnosti a aktivity společné, skupinové i individuální, které jsou zaměřené na rozvoj pozornosti, paměti, dovedností předčtenářských, předmatematických a komunikativních.
Autor Bc. Radmila Michlíčková
V knize Školní strašidlo jde o příběh holčičky Anky, který mísí realitu se světem fantazie. Odehrává se v 1.třídě základní školy, popisuje počáteční potíže s psaním, které způsobuje škodolibé strašidlo.
Článek obsahuje ukázku z knihy a náměty, které lze k tomuto tématu uskutečnit.
Autor Zuzana Pospíšilová
Příspěvek přináší ukázky z knihy Dovádivé básničky pro kluky a holčičky a nabízí možnosti jejího využití.
Autor Romana Suchá
Článek nabízí několik básniček pro děti v předškolním věku, které se učí právě vyvozovat a rozpoznávat ve slově samohlásku „A“, souhlásku „M“, skupiny slabik „BĚ, PĚ, VĚ“ a skupinu souhlásek „Ď, Ť, Ň – D, T, N“. Říkanky jsou vhodné pro děti zhruba od 4 let věku, ale i pro žáky v prvním ročníku ZŠ, kteří se právě učí rozpoznávat tyto hlásky na začátku slova, na konci či uprostřed. Básničky lze využít i v logopedické praxi.
Autor J. Havlíčková, I. Eichlerová
Příspěvek představuje první část čtyřdílného seriálu se zaměřením na předškolní aktivity v přírodě. Nabízí inspiraci/nápady, jak do tematického plánu předškolní přípravy zahrnout podzimní aktivity v přírodě.
Autor Petra Pšeničková
Příspěvek představuje třetí část čtyřdílného seriálu se zaměřením na předškolní aktivity v přírodě. Nabízí inspiraci/nápady, jak do tematického plánu předškolní přípravy zahrnout zimní aktivity v přírodě.
Autor Petra Pšeničková
První část třídílného seriálu nabízí aktivity pro rozvoj předčtenářské a předmatematické gramotnosti. Děti naslouchají příběhu, vyhledávají rýmy, rozpoznávají prostorové vztahy, poznávají obrázky na zašrafovaném pozadí a mnohé další. Všechny aktivity spojuje ústřední téma dopravní prostředky.
Autor Petra Pšeničková
Druhá část třídílného seriálu nabízí aktivity pro rozvoj předčtenářské a předmatematické gramotnosti. Děti poznávají množství, učí se nakreslit rovnou a svislou čáru, dokreslují obrázek, vyhledávají chyby v příběhu a mnohé další. Všechny aktivity spojuje ústřední téma dopravní prostředky.
Autor Petra Pšeničková
V druhá části dvoudílného seriálu děti dále pracují s příběhem o oblečení, porovnávají jednotlivé kusy oblečení, procvičují zrakovou paměť i sluchové rozlišování; osvojují si grafomotorické prvky, kterými oblečení zdobí.
Autor Petra Pšeničková
První díl seriálu nabízí sledování školní zralosti – zejména oblasti řeči a komunikace, jemné motoriky a laterality. Nabízené aktivity využijí pedagogové při individuální i skupinové práci.
Autor Petra Pšeničková