Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Komunikativní kompetence > v běžných situacích komunikuje bez zábran...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Kosprd a Telecí

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Humorný příběh vypráví o přátelství dvou předškoláků. Malý chlapec s podivným příjmením Kosprd je přiveden proti své vůli do školky, kde se setkává s předškolačkou se stejně podivným příjmením Telecí. Spolu vymýšlí a provádějí spoustu neuvážených nápadů, které vyvrcholí útěkem z mateřské školy. V článku nabízíme náměty na aktivity pro práci s první kapitolou knihy včetně odkazů na inspiraci z dalších modulů Metodického portálu RVP.CZ. Kniha získala 1. místo v literární soutěži o nejlepší původní českou prózu vyhlášené nakladatelstvím ALBATROS ve společnosti Albatros Media a. s. v roce 2012.
Autor Eva Papoušková

O perníkové chaloupce

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Výsledkem projektu je společný výtvor všech dětí (pohádka O perníkové chaloupce) a společná výstava v šatně mateřské školy. Aby byl projekt všestranný, zařadila jsem do něj včetně pracovních a výtvarných činností také jiné další, které motivují děti k práci, rozvíjí jejich představivost, fantazii a osobnost v dalších oblastech, jako je oblast poznávací a rozumová, pohybová, hudební, jazyková, které vtáhnou děti hlouběji do děje. Cíle, záměry a očekávané výstupy jsou zaměřeny pouze na činnosti týkající se pracovní výchovy.
Autor Ivana Polerecká

Školička pro maláčky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Program, jehož cílem je usnadnit adaptaci dítěte při vstupu do mateřské školy. Rodičům umožňuje poznat styl výchovně-vzdělávací práce MŠ.
Autor Jelena Darášová

Sněhurka a dvacet trpaslíků

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Netradiční škola v přírodě
Autor Jelena Darášová

Letadlo aneb Poznáváme vše spojené s létáním

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Smyslem činností nabízených v rámci tohoto bloku je přiblížit dětem různá témata vztahující se k letadlům a létání a využít zájmu dětí o tuto tematiku k rozvoji schopností a získání dovedností zejména v oblasti poznávání, představivosti a fantazie, dovedností řečových, komunikativních a sociálních.
Autor Alžběta Palatinová

Čarodějnický týden

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Inspirací pro tvorbu projektu byl zájem dětí o četbu pohádkových knih, které si děti z domova přináší do MŠ. Projekt nabízí činnosti, které lze přizpůsobit všem věkovým skupinám. Učitelka zvolí do čarodějnického týdnu pouze některé, a to s ohledem na zastoupení všech pěti oblastí RVP PV. Příspěvek přispěje k seznámení dětí s tradicemi a zejména lidovými zvyky. Účinně napomůže k rozlišování dobra a zla.
Autor Ludmila Burianová

Otevřete brány svých srdcí!

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Církevní mateřská škola České Budějovice, jejímž zřizovatelem je Kongregace sester Nejsvětější Svátosti, představuje projekt Otevřete brány svých srdcí, který děti seznamuje s obdobím adventu.
Autor Serafína Bartůšková

Pravidla chování očima dětí

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Příspěvek se věnuje pravidlům chování, která patří do každodenního života. Prostředí mateřské školy je pro děti nové, řád a pravidla jim dodávají pocit jistoty a bezpečí.
Autor Marie Vrátníková

Taková normální rodinka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Ukázka části integrovaného bloku na téma Moje nekrásnější maminka.
Autor Alena Stehnová

Hrajeme si na indiány

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Charakteristika integrovaného bloku: Hlavním cílem projektu je seznamování dětí se způsobem života jiných kultur, rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách, rozvoj řečových schopností, komunikativních dovedností a tvořivosti, posilování smyslového vnímání a především získání citového prožitku a utvrzení se v pocitu sounáležitosti se světem, přírodou a lidmi.
Očekávané výstupy:
  • osvojit si elementární poznatky o neznámém prostředí;
  • uvědomovat si odlišnost různých společenských kultur;
  • spolupracovat ve skupině;
  • sladit pohyb se zpěvem;
  • ovládat dechové svalstvo;
  • vědomě využívat smyslů (pozorovat, všímat si nového);
  • vyjadřovat svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech (výtvarných, hudebních, pohybových);
  • seznamovat se s vlastnostmi písku, kamene, půdy, vody;
  • rozlišovat a pojmenovat barvy a barevné odstíny.
Časový rozsah: 4 týdny
Věková skupina: 5 - 6 let
Autor Zdeňka Benešová
Celkem: 16