Strom podřazených klíč. kompetencí
Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Výpis příspěvků podle: Klíčových kompetencí
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Ve svém příspěvku nabízím na sebe volně navazující aktivity k pohádce Zvířátka a loupežníci. Jejich cílem je seznámit děti s pohádkou prostřednictvím rozličných a zajímavých činností a poukázat na odvahu zvířátek, která chtěla změnit svůj život.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Zuzana Tascas
Pohádky mají v životě dítěte nezastupitelný význam. Kromě příběhu nabízejí i návod na to, jak žít. Každá pohádka odráží nejen různé životní situace, ale nabízí i řešení. Je to nástroj na rozvoj fantazie a kreativity.
Ve svém krátkém příspěvku nabízím na sebe volně navazující aktivity k pohádce O třech medvědech, které vedou především k poznávání okolního světa, chápání souvislostí a porozumění tomu, co se děje a proč v rozsahu toho, s čím se děti v praxi setkávají.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Zuzana Tascas
V krátkém článku Vám představuji ucelený blok aktivit založených na práci se základní pohádkou o Červené Karkulce. Jde především o aktivity vedoucí děti k činnostem, které jsou jim blízké, přirozené a zároveň pomáhají rozvíjet jejich čtenářskou gramotnost.
Mnohé z těchto aktivit jsou aplikovatelné na jakoukoliv jinou pohádku a nevyžadují příliš náročnou přípravu. Děti si mohou pohádku zažít všemi smysly a přitom být kreativní. Skrze svůj vlastní zážitek si tak příběh lépe zapamatují.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Zuzana Tascas
Článek přináší náměty na řízenou pedagogickou činnost v mateřských školách na téma dopravní prostředky. Materiál je určen učitelům mateřských škol. Při psaní článku vycházím z vlastní zkušenosti. Tyto aktivity jsem realizovala v rámci tématu dopravní prostředky s dětmi tříletými a čtyřletými v evangelické mateřské škole v polském Těšíně.
Při přípravě na toto týdenní téma jsem vycházela z polského metodického průvodce Przygoda z uśmiechem, jehož autorkami jsou Joanna Wasilewska a Bozena Godzimierska. Metodický průvodce byl pro mě inspirací, aktivity jsem si upravila tak, aby plně odpovídaly mé skupině.
Autor Lucie Zormanová
Lekce na jeden až dva dny v MŠ či dva vyučovací dny na ZŠ, nebo lze také využít ve volnočasové organizaci – například v družině.
Veškeré aktivity i činnosti jsou motivovány pohádkou o Červené karkulce. Naleznete zde tv, vv i dv výchovu. Aktivity lze použít i samostatně nebo na přeskáčku, jelikož na sebe nenavazují.
Autor Veronika Lorgerová
Kdo má rád zeleninu? Ryba s rakem přeci! Jsou to jejich zeleninoví kamarádi.
V této lekci se budeme zabývat zeleninou, zacvičíme si aerobic, naučíme se říkadlo, zahrajeme si na tržnici a v pohádce O veliké řepě, se pokusíme tu slavnou řepu vytáhnout.
Lekce je složená z aktivit motivovaných zeleninou, také zde objevíte část dramatickou, výtvarnou, hudební a samozřejmě pohybovou.
Nabízí se spousta možností, co s dětmi můžete na toto téma tvořit, ať už se jedná o výrobky, tanečky, divadélka či pokusy. Zde jich pár naleznete, včetně pracovních listů a obrázků.
Autor Veronika Lorgerová
Tento článek je lekcí na jeden či dva dny v mateřské škole. Lze však lehce uzpůsobit i pro mladší školní věk.
Snažila jsem se postavit tuto lekci jako dramatickou výchovu. Použila jsem zde dramatické činnosti, ale také výtvarné a tělovýchovné.
Vymyslela jsem naučnou a interaktivní pohádku, do které děti vstupovaly pomocí mých otázek.
Každou z uvedených činností lze přizpůsobit jednotlivé skupině dětí. Lze využít pouze některé činnosti, protože na sebe nenavazují.
Autor Veronika Lorgerová
Spousta dětí nemá šanci potkat se se zvířátky z farmy. V této lekci jim je představíme co nejpodrobněji. Děti si vyzkouší, jaké to může být na farmě, naučí se básničku o mláďátkách z farmy a také si zaskotačí při pohybových hrách a na překážkové dráze.
Autor Veronika Lorgerová
Vánoce jsou krásné téma, dá se s ním vymyslet cokoli a pro děti je to zajímavé a vzrušující, protože každé dítě se těší na Vánoce.
V této lekci si s dětmi zatančíme na koledu, vyrobíme si krásnou ozdobu na vánoční stůl či stromeček a také si děti prožijí vánoční příběh na vlastní kůži.
Navodíme dětem vánoční atmosféru kdykoli během prosince či pár dní před vánočními prázdninami.
Autor Veronika Lorgerová
Článek nabízí praktickou zkušenost a inspiraci při překonávání jazykových bariér v komunikaci a práci převážně s vietnamskými dětmi.
Autor Mgr. et Bc. Michael Novotný