Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zvířata ze ZOO
| Charakteristika integrovaného bloku: Tematický blok je zaměřen na získávání informací a rozšiřování znalostí o zvířatech ze ZOO. Rozvíjí slovní zásobu i fantazii dětí.
Očekávané výstupy: Znát některá zvířata, poznat rozdíly mezi zvířaty domácími a zvířaty ze ZOO; vnímat všemi smysly.
Časový rozsah: 1 týden
Věková skupina: 3 – 6 let  | Jana Řeháková |
|
|
| |
|
04. 10. 2007 |
55018 |
Cesta kolem světa
| Projekt Cesta kolem světa je zaměřen na seznamování dětí s životem v exotických zemích. Jeho kladem jsou teoretické informace k jednotlivým zemím, přizpůsobené výkladu určenému pro věkovou kategorii předškolních dětí. Příspěvek disponuje bohatou nabídkou zajímavých činností přibližující dětem etnika a kulturní odlišnosti jednotlivých zemí.  | Jana Šmydkeová |
|
|
| |
|
16. 12. 2008 |
17904 |
Výlet na hrad
| Charakteristika integrovaného bloku: Výlet na hrad je zpestřením pobytu venku a života dětí v mateřské škole. Poznáváním svého okolí, zajímáním se o historii hradu, přírodu, překonáváním sebe sama rozvíjíme osobnost dítěte.
Očekávané výstupy:
- pohybovat se v nerovném terénu (kopec, most, stezka, schody);
- získat pocit sounáležitosti s přírodou, poznávat ji;
- zajímat se o historii;
- dodržovat pravidla, plnit úkoly;
- prožívat radost ze zvládnutého;
- zachytit a vyjádřit své prožitky.
Časový rozsah: 2 dny
Věková skupina: 4 - 6 let  | Jana Mlynková |
|
|
| |
|
10. 12. 2007 |
8971 |
Pohádka o Rybitince
| Dítě a svět - zprostředkované poznávání vzdáleného světa, moře. Příspěvek uvádí metody práce s literárním textem, které podporují dětskou zvídavost, zájem poznávat nové a zároveň napomáhají rozvíjet i kultivovat estetické cítění.  | Jana Rýdlová |
|
|
| |
|
10. 02. 2009 |
10124 |
Pomáhají nám v nesnázích
| Charakteristika integrovaného bloku: Pomáhají nám v nesnázích je dlouhodobý projekt zaměřený na seznámení dětí s dopravní výchovou a záchrannými složkami ČR. Děti se každodenně účastní provozu na silnici, proto je velmi důležité je učit základním prvkům bezpečné účasti v silničním provozu a základním pravidlům poskytnutí pomoci.
Očekávané výstupy:
- navazovat kontakty s dospělými (překonat stud, komunikovat s nimi vhodným způsobem, respektovat je)
- chovat se obezřetně při setkání s neznámými dětmi, staršími i dospělými, v případě potřeby požádat druhého o pomoc (pro sebe i jiné dítě)
- seznamovat se s pravidly chování ve vztahu k druhým lidem
- uvědomovat si ochranu osobního soukromí a bezpečí ve vztazích s dětmi i dospělými
- seznamování se světem lidí (povolání)
- zvládat základní pohybové dovednosti a prostorovou orientaci
- osvojit si poznatky o těle a zdraví
- osvojit si dovednosti důležité k podpoře zdraví, bezpečí a osobní pohody
- seznamovat se s příležitostmi a činnostmi směřujícími k prevenci úrazů (při hrách, pohybových činnostech, dopravních situacích, při setkání s cizími lidmi)
- rozvoj pozitivních citů ve vztahu k vlastní osobě (sebevědomí, sebedůvěra, sebeovládání)
- zachytit a vyjádřit své pocity a prožitky
- vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky, nápady, pocity, mínění a úsudky ve vhodně zformulovaných větách
- popsat situaci
- chápat některé ze symbolů (piktogramy, orientační a dopravní značky, označení nebezpečí)
Časový rozsah: Dlouhodobý projekt, celoroční
Věková skupina: 3 - 6 let  | Jarmila Chalupová |
|
|
| |
|
29. 11. 2007 |
19268 |
Dny Země (školní projekt)
| Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Projekt je zaměřen na poznávání přírody a ochranu životního prostředí. Klade důraz na bezprostřední kontakt s přírodou, na její pozorování a poznávání praktickou činností. Vede děti k ekologickému myšlení a jednání na základě vlastních prožitků a zkušeností.
Časový rozsah: 1 rok
Věková skupina: Bez omezení  | Jaroslava Kopecká |
|
|
| |
|
20. 09. 2005 |
30493 |
Měsíc dlouhé noci
| Představujeme další možnost zpracování integrovaného bloku s tématem předvánočního období - plán, realizace a hodnocení. Tento způsob zpracování lze vhodně aplikovat i na jiná témata. V tomto příspěvku je nabídka konkrétních pohybových aktivit k danému tématu  | Jelena Darášová |
|
|
| |
|
26. 04. 2007 |
17412 |
Sněhurka a dvacet trpaslíků
| Netradiční škola v přírodě  | Jelena Darášová |
|
|
| |
|
24. 09. 2008 |
13335 |
Pohádka o Budulínkovi
| Příspěvek nabízí jednu z možností, jak dětem přiblížit pohádkový příběh.  | Jitka Müllerová |
|
|
| |
|
20. 08. 2008 |
32991 |
Cesta pohádkovým lesem
| Příspěvek přibližuje akci pořádanou mateřskou školou ve spolupráci s rodiči. Akce volně navozuje na pohybový a ekologický program v MŠ, je obsahově pestrá a umožňuje dětem prožít si svou radost ze zvládnutého a poznaného.  | Jitka Rottová |
|
|
| |
|
07. 02. 2008 |
18048 |