Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Komunikativní kompetence

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Prázdninová školka s dvouleťáky – Štaflík a Špagetka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Příspěvek nabízí aktivity pro práci učitelů s dvouletými dětmi. Aktivity jsou rozdělené na ranní tvořivou činnost, didaktickou část, případně venkovní činnost. Po celý týden budou děti provázet příběhy Štaflíka a Špagetky. Seznámí se s příběhy: Siláci, Letecký den, Namaluj si sám, Sportovci a Správný tón. Zažijí hru na hudební nástroje, stopování zvonečku, třídění plstěných kuliček do krytu na vejce, prosévání krupice i hledání peříček v rýži. Vyrobí si činky z polystyrenových koulí, ptáčka nalepováním kousků papíru i trumpetu z těstovin.
Autor Petra Pšeničková

Prázdninová školka s dvouleťáky – O hajném Robátkovi a jelenu Větrníkovi

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Příspěvek nabízí aktivity pro práci učitelů s dvouletými dětmi. Aktivity jsou rozdělené na ranní tvořivou činnost, didaktickou část, případně venkovní činnost. Po celý týden budou děti provázet příběhy hajného Robátka a jelena Větrníka. Seznámí se s příběhy: Jak Robátko odešel z lesa do lesa, Jak medvěd Hromburác kácel a zas sázel, Jak pan Kotrč poslal krtky, Jak pan Kotrč zasedl hájovnu. Zažijí chytání kuliček z krtčích chodbiček, stavění hájovny, hru na schovávanou, hru puzzle z jeleních parohů i třídění mysliveckých klobouků. Vyrobí si jelena z knoflíků, les, medvěda, hájovnu i krtčí chodbičky z roliček od kuchyňských utěrek.
Autor Petra Pšeničková

Prázdninová školka s dvouleťáky – Prasátko Peppa

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Příspěvek nabízí aktivity pro práci učitelů s dvouletými dětmi. Aktivity jsou rozdělené na ranní tvořivou činnost, didaktickou část, případně venkovní činnost. Po celý týden budou děti provázet příběhy prasátka Peppy. Seznámí se s příběhy: Malování, Zlatá rybka, V přírodě, Tomovo nachlazení. Zažijí stopovanou, vaření čaje z přírodnin, jízdu autobusem, práci s mapou. Vyrobí si prasátko, deštník, akvárium i bramborová razítka.
Autor Petra Pšeničková

Jane and a little star – Jana a hvězdička

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Lekce angličtiny, která navazuje na program Jana a hvězdička. Autorka při seznamování dětí s angličtinou využívá motivace příběhu, přihlíží k vzájemnému propojování námětu, vzájemné návaznosti, ke vzdělávacím možnostem dětí i ke střídání aktivit v různých kombinacích v průběhu jedné lekce.
Autor Alžběta Palatinová

Čtyřlístkové čtení

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Ukázka plánu podporujícího vytváření vztahu dětí předškolního věku ke knihám, čtenému slovu a českému jazyku.
Autor Jelena Darášová

Výtvarné setkání v MŠ I.

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Příspěvek je praktickým námětem pro zážitkovou formu výtvarných setkání dětí předškolního věku - setkání s artefiletikou v mateřské škole. Je zpracován formou prezentace (v příloze) a rozdělen do tří částí. Obsahem I. části je teoretické vymezení pojmů a cílů, včetně prezentace úvodních prožitkových činností.
Autor Radmila Michlíčková

Školička pro maláčky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Program, jehož cílem je usnadnit adaptaci dítěte při vstupu do mateřské školy. Rodičům umožňuje poznat styl výchovně-vzdělávací práce MŠ.
Autor Jelena Darášová

Malované písničky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Seznámení s metodou Dobrého startu a praktická ukázka z projektu „Malované písničky“ prostřednictvím jedné lekce. Ukázka zachycuje výtvarné vyjádření písní na základě jejich rytmického schématu a grafického vzoru. Je výstižně popsána a ilustrovaná mnoha fotografiemi z průběhu lekce. Metoda Dobrého startu se úspěšně podílí na rozvoji motorických dovedností i rozvoji smyslového vnímání. Má pozitivní účinky a velký vliv i na celkový rozvoj dětí, samozřejmě s ohledem na jejich individuální možnosti a schopnosti.
Autor Lenka Minaříková

Jak pejsek a kočička pekli dort aneb Poznávání využití rostlin v kuchyni

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Děti se seznamují s obsahem pohádky prostřednictvím četby, vyprávěním a zhlédnutím pohádky v divadle. Navazujícími činnostmi děti poznávají užitkové rostliny v kuchyni – které rostliny můžeme použít při vaření, která jídla jsou rostlinného původu. Využijeme smyslové vnímání při ochutnávce různých druhů ovoce a zeleniny – poznávání a určování podle chuti, vůně a hmatu. Okrajově se zaměříme na další využití rostlin – při léčení, na výrobu látek a předmětů, barvení látek, rostlinná potrava pro zvěř apod.
Autor Miroslava Strakatá

O bačovi a šarkanu

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Týdenní integrovaný blok je určen pro děti ve věku 6 let. Seznamuje je s lidovou slovesností ve formě pohádky od Boženy Němcové, základem je porozumění složitějšímu textu a všestranně zaměřené činnosti vztahující se k tématu.
Autor Nikola Loužková
Celkem: 369