Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Komunikativní kompetence

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Domácí zvířata a mláďata

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Děti se pomocí pohybových a smyslových her seznamují s domácími zvířaty a jejich životem.
Autor Marcela Janšová

Hrajeme si na indiány

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Charakteristika integrovaného bloku: Hlavním cílem projektu je seznamování dětí se způsobem života jiných kultur, rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách, rozvoj řečových schopností, komunikativních dovedností a tvořivosti, posilování smyslového vnímání a především získání citového prožitku a utvrzení se v pocitu sounáležitosti se světem, přírodou a lidmi.
Očekávané výstupy:
  • osvojit si elementární poznatky o neznámém prostředí;
  • uvědomovat si odlišnost různých společenských kultur;
  • spolupracovat ve skupině;
  • sladit pohyb se zpěvem;
  • ovládat dechové svalstvo;
  • vědomě využívat smyslů (pozorovat, všímat si nového);
  • vyjadřovat svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech (výtvarných, hudebních, pohybových);
  • seznamovat se s vlastnostmi písku, kamene, půdy, vody;
  • rozlišovat a pojmenovat barvy a barevné odstíny.
Časový rozsah: 4 týdny
Věková skupina: 5 - 6 let
Autor Zdeňka Benešová

Ptáčci v zimě

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
krátkodobý
Tento příspěvek vznikl na podnět dětí, které pozorovaly ptáky v zimě, chtěly se naučit o ně pečovat a něco nového se o nich dozvědět.
Autor Alžběta Palatinová

Vesmír

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Motivací tohoto projektu byl velký zájem dětí o dané téma, hledání a kladení otázek, prohlížení encyklopedií, dětská zvídavost, touha poznat neznámé věci a prostředí.
Autor Marcela Janšová

Od září až do června

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Inspirativní příspěvek je zaměřený na rozvoj řečových, pohybových, dramatických a motorických dovedností. Hry a činnosti jsou vždy motivovány autorskou říkankou a řazeny od září do června.
Autor Michael Novotný

Dračí slet aneb není drak jako drak

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Netradiční pohled na tradiční podzimní zábavu – pouštění draků. Ukázka z celoškolního projektu zakončeného zahradní slavností a soutěží o nejoriginálnějšího vlastnoručně vytvořeného draka.
Autor Eva Pipková

...první vločka, druhá, třetí, jak vypadá zima, děti...

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
krátkodobý
Příspěvek nabízí možnosti, jak seznámit děti s tématem zimou.
Autor Bc. Radmila Michlíčková

Naše rodina

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Integrovaný blok zaměřený na seznámení dětí s rodinou, její funkcí, pochopení postavení a vztahů mezi jejími členy.
Autor Dana Moravcová

Čarodějnický týden

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Inspirací pro tvorbu projektu byl zájem dětí o četbu pohádkových knih, které si děti z domova přináší do MŠ. Projekt nabízí činnosti, které lze přizpůsobit všem věkovým skupinám. Učitelka zvolí do čarodějnického týdnu pouze některé, a to s ohledem na zastoupení všech pěti oblastí RVP PV. Příspěvek přispěje k seznámení dětí s tradicemi a zejména lidovými zvyky. Účinně napomůže k rozlišování dobra a zla.
Autor Ludmila Burianová

Advent v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Záměry integrovaného bloku: Tento integrovaný blok vychází z celoročního plánu "Se skřítkem na výpravách za kamarády do Evropy", který vznikl v rámci programu Comenius 1 - Partnerství škol a jehož hlavní téma je poznávání přírody všemi smysly. Skřítek Mecháček (textilní panáček) je kamarád dětí, které si ho tak samy pojmenovaly. Mecháček se účastní všeho dění s dětmi.
Očekávané výstupy:
  • umět pojmenovat přírodniny v lese
  • chápat hlavní pojmy týkající se adventu a Vánoc

  • Časové vymezení: 3 týdny
    Věk dětí: 3-6leté děti
    Autor Miroslava Strakatá
    Celkem: 369