Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Komunikativní kompetence

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Dvanáct měsíčků

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Článek se snaží ukázat, že motivační příběh nemusí sloužit pouze k rozvoji čtenářské gramotnosti, ale může rozvíjet dítě v celém spektru oblastí a gramotností potřebných k jeho správnému vývoji. Pohádka zde slouží jednak jako motivační prvek prolínající se všemi aktivitami, ale i jako zdroj námětu pro tematický blok, a současně slouží i jako výchovný prostředek, díky kterému dítě snadno pochopí složité životní situace, které by pro něj byly těžko pochopitelné. Jde o blok konkrétních činností rozvíjející gramotnosti dětí, činnosti jsou doplněny vzdělávacími cíli. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Andrea Väterová

Činnosti venku a v přírodě po celý rok

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Předškolní děti jsou v přírodě jako doma a patří neodmyslitelně k jejich životu. Hlavním cílem těchto aktivit je přinést inspiraci vyučujícím, kteří si uvědomují důležitý význam venkovního pobytu a chtějí si s dětmi hrát venku. Všechny nabídky aktivit jsou určené dětem předškolního věku, lze je provádět kdekoliv v přírodě a nejsou k nim potřeba složité pomůcky. Průřezová témata, která provázejí většinu aktivit, pocházejí též z přírody a jsou to především lesní plody, zvířata, voda, barvy. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Zuzana Tascas

Pohádka Zvířátka a loupežníci

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Ve svém příspěvku nabízím na sebe volně navazující aktivity k pohádce Zvířátka a loupežníci. Jejich cílem je seznámit děti s pohádkou prostřednictvím rozličných a zajímavých činností a poukázat na odvahu zvířátek, která chtěla změnit svůj život. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Zuzana Tascas

Prázdninová školka s dvouleťáky – Dášeňka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Příspěvek nabízí aktivity pro práci učitelů s dvouletými dětmi. Aktivity jsou rozdělené na ranní tvořivou činnost, didaktickou část, případně venkovní činnost. Po celý týden budou děti provázet příběhy štěněte Dášeňky. Seznámí se se štěněcí říkankou, roztřídí tlapky, poskládají puzzle. Každý den si odnesou malý výrobek.
Autor Petra Pšeničková

Prázdninová školka s dvouleťáky – Štaflík a Špagetka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Příspěvek nabízí aktivity pro práci učitelů s dvouletými dětmi. Aktivity jsou rozdělené na ranní tvořivou činnost, didaktickou část, případně venkovní činnost. Po celý týden budou děti provázet příběhy Štaflíka a Špagetky. Seznámí se s příběhy: Siláci, Letecký den, Namaluj si sám, Sportovci a Správný tón. Zažijí hru na hudební nástroje, stopování zvonečku, třídění plstěných kuliček do krytu na vejce, prosévání krupice i hledání peříček v rýži. Vyrobí si činky z polystyrenových koulí, ptáčka nalepováním kousků papíru i trumpetu z těstovin.
Autor Petra Pšeničková

Prázdninová školka s dvouleťáky – Včelí medvídci I

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Příspěvek nabízí aktivity pro práci učitelů s dvouletými dětmi. Aktivity jsou rozdělené na ranní tvořivou činnost, didaktickou část, případně venkovní činnost. Vše propojuje téma Včelích medvídků. Děti se naučí říkanku doprovázenou pohybem, vyrobí se včelí domek, loutky, kalíšek na sbírání pylu. Některé činnosti si zahrají i venku.
Autor Petra Pšeničková

Prázdninová školka s dvouleťáky – Maková panenka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Příspěvek nabízí aktivity pro práci učitelů s dvouletými dětmi. Aktivity jsou rozdělené na ranní tvořivou činnost, didaktickou část, případně venkovní činnost. Po celý týden budou děti provázet příběhy Makové panenky. Seznámí se s příběhy: Jak potkala motýla Emanuela, Jak se líbila motýlu Ibrahímovi, Jak uvízla v leknínu, Jak si ji veverka Barka odnesla do hnízda. Zažijí cestu po semínkách, pouštění lodiček, koulení oříšky, navlékání velkých korálů pro panenku. Vyrobí si Makovou panenku, cylindr, motýla Emanuela, rybník s lekníny i veverčátka.
Autor Petra Pšeničková

Výuka angličtiny v MŠ – dopravní prostředky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Výuka anglického jazyka v MŠ, modelová lekce na téma dopravní prostředky.
Autor Dominika Bečáková

Dyslektici v mateřinkách?

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Jsou nebo nejsou? Docela by se mohlo zdát, že tento problém se předškolních dětí netýká. Porucha učení zvaná dyslexie je častým projevem špatných výsledků ve školní práci dětí.
Autor Sylvie Doláková

Prázdninová školka s dvouleťáky se skřítkem Racochejlem

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Příspěvek nabízí aktivity pro práci učitelů s dvouletými dětmi. Aktivity jsou rozdělené na ranní tvořivou činnost, didaktickou část, případně venkovní činnost. Vše propojuje téma skřítka Racochejla. Na děti čekají hrátky s vodou, třídění hříbků, divadelní role rusalek a strašidýlek i hra na obchod.
Autor Petra Pšeničková
Celkem: 369