Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Kompetence k řešení problémů > zpřesňuje si početní představy, užívá číselných...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jablíčka: Rozvoj matematické gramotnosti

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Praktický program s podzimní tematikou, díky níž si děti v několika činnostech procvičí matematickou gramotnost. Konkrétně práci s informacemi, chronologii, plnění pokynů, prostorovou orientaci, odhad vzdálenosti, práci s rytmem a grafický záznam slabik. Konkrétní cíle uvádím u činností. Poslouží Vám jako celistvá náplň na jedno dopoledne, splňuje všechny požadavky na složení řízených činností. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Ludmila Bakonyi Selingerová

Dopravní prostředky III

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Závěrečná část třídílného seriálu nabízí aktivity pro rozvoj předčtenářské a předmatematické gramotnosti. Děti rozpoznávají popletené věty, určují směr zvuku, učí se kreslit vlnovku a smyčky, dokreslují druhou část obrázku do sítě, zahrají si obrázkové loto a mnohé další. Všechny aktivity spojuje ústřední téma dopravní prostředky.
Autor Petra Pšeničková

Dopravní prostředky II

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Druhá část třídílného seriálu nabízí aktivity pro rozvoj předčtenářské a předmatematické gramotnosti. Děti poznávají množství, učí se nakreslit rovnou a svislou čáru, dokreslují obrázek, vyhledávají chyby v příběhu a mnohé další. Všechny aktivity spojuje ústřední téma dopravní prostředky.
Autor Petra Pšeničková

Dopravní prostředky I

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
První část třídílného seriálu nabízí aktivity pro rozvoj předčtenářské a předmatematické gramotnosti. Děti naslouchají příběhu, vyhledávají rýmy, rozpoznávají prostorové vztahy, poznávají obrázky na zašrafovaném pozadí a mnohé další. Všechny aktivity spojuje ústřední téma dopravní prostředky.
Autor Petra Pšeničková

Jak vyzrát na pavouky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Kniha pro děti, ve které autoři dávají návod, jak vyzrát nad pavouky. Jsou to jen ošklivé potvory, které nahánějí strach nebo šikovní umělci a akrobaté?
Autor C. Leblanc, R. Garrigue

ŠPL 22 - příprava do školy: Houby v lese a Svatá Barbora

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Kniha obsahuje soubor pracovních listů, které jsou zaměřeny především na procvičování a upevňování schopností na celkový rozvoj s důrazem na přípravu do školy. Ukázka nabízí aktivity pro období podzim (sběr hub v lese) a zimu (svátek sv. Barbory).
Autor E. Štanclová, R. Frančíková

MŠ - Geometrie v prostoru

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Geometrické představy. Dítě určuje a rozeznává polohové vztahy v rovině a v prostoru, rozlišuje tvary těles.
Autor Hana Lišková, Eva Zelendová, Eduard Fuchs

MŠ - Komplexní aktivity

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Mnohostní, množinové a geometrické představy lze rozvíjet prostřednictvím komplexních aktivit, v nichž se jednotlivé oblasti prolínají.
Autor Hana Lišková, Eva Zelendová, Eduard Fuchs

MŠ - Geometrie v rovině

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Geometrické představy. Dítě se seznamuje se základními geometrickými tvary a jejich reálnými reprezentacemi. Skládáním tvarů rozvíjíme u dítěte analyticko-syntetické myšlení a prostorové vnímání.
Autor Hana Lišková, Eva Zelendová, Eduard Fuchs

MŠ - Rytmus a kombinatorika

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Množinové představy. Vytvářením pravidelností a opakováním téhož úseku vzniká rytmus. Dítě učíme vnímat a odhalit pravidelnosti v řadě i na ploše. Dítě vytváří vzory a tak si rozvíjí kombinační a alternativní myšlení.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs
Celkem: 17