Strom podřazených klíč. kompetencí
Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Netradiční téma nás zavede do světa dobrodružství a fantazie. Děti zažijí, že společně je víc než sám a že sdílená radost je dvojnásobná. Jednotlivé činnosti rozvíjejí zejména předmatematické, předčtenářské a pohybové dovednosti. Celek je určen převážně dětem 4‒6letým, ale jednotlivé činnosti lze mladším dětem snadno přizpůsobit. Na realizaci celku potřebujeme přibližně 3‒4 týdny.
Autor Eva Rybárová
Množinové představy. Při procesu uspořádání dítě vnímá dva a více objektů. Nastupuje tak vztahové vnímání (podpora kauzálního myšlení).
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs
Množinové představy. Dítě manipuluje s objekty, odhaluje a respektuje jejich vzájemné vztahy (včetně početních i geometrických). Využívá úsudek, při němž pracuje i se skupinovými podmínkami.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs
Množinové představy. Vytvářením pravidelností a opakováním téhož úseku vzniká rytmus. Dítě učíme vnímat a odhalit pravidelnosti v řadě i na ploše. Dítě vytváří vzory a tak si rozvíjí kombinační a alternativní myšlení.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs
Geometrické představy. Dítě se seznamuje se základními geometrickými tvary a jejich reálnými reprezentacemi. Skládáním tvarů rozvíjíme u dítěte analyticko-syntetické myšlení a prostorové vnímání.
Autor Hana Lišková, Eva Zelendová, Eduard Fuchs
Geometrické představy. Dítě určuje a rozeznává polohové vztahy v rovině a v prostoru, rozlišuje tvary těles.
Autor Hana Lišková, Eva Zelendová, Eduard Fuchs
Mnohostní, množinové a geometrické představy lze rozvíjet prostřednictvím komplexních aktivit, v nichž se jednotlivé oblasti prolínají.
Autor Hana Lišková, Eva Zelendová, Eduard Fuchs
Následující příspěvek nabízí řadu námětů na činnosti a výrobky, při nichž hrají zásadní roli obyčejné knoflíky. V dnešní přetechnizované době drahých a někdy nefunkčních hraček se tak snažíme ukázat, jak se dají vyrobit zábavné a účelné pomůcky a krásné výrobky s takřka nulovými náklady. V úvodu je zmíněna krátká historie knoflíku, poté následují výše avizované náměty a v závěru jsou uvedeny nápady, jak se dá téma knoflíku dále rozvíjet a využít (například při odpoledních s rodiči…). Součástí jsou také námi vytvořené pracovní listy, šablona na stolní hru a na obrázky vytvořené pomocí knoflíků. Jelikož je příspěvek založen na práci s drobnými předměty, je důležité při každé aktivitě dbát ve zvýšené míře na bezpečnost. Aby nedošlo k poranění dětí, rovněž s tavnou pistolí pracuje pouze učitelka.
Autor Markéta Šmydkeová
Charakteristika integrovaného bloku: Projekt je zaměřen na získávání poznatků týkajících se vody na Zemi ve všech jejích podobách. Pozorování bylo realizováno v okolí Mladé Boleslavi u řeky Jizery a potoku Klenice. Děti se hravou formou seznámí s vlastnostmi vody, s koloběhem vody v přírodě a s významem ochrany životního prostředí.
Očekávané výstupy:
- Mít povědomí o životním prostředí a jeho ochraně v rozsahu praktických zkušeností a dostupných praktických ukázek v okolí dítěte.
- Vnímat, že svět má svůj řád, že je rozmanitý, pozoruhodný a různorodý.
- Všímat si změn a dění v nejbližším okolí.
- Vnímat, že změny v přírodě jsou přirozené.
- Pomáhat pečovat o okolní životní prostředí (dbát o pořádek a čistotu, chránit přírodu v okolí atd.
Časový rozsah: 2 týdny
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Pavlína Šimůnková
Připravené činnosti mohou být součástí dlouhodobějšího projektu nebo tematického bloku o domácích zvířatech. V tomto příspěvku uvádím část, ve které jsem se zaměřila na rozvoj řečových schopností a dovedností dětí, zejména používání přídavných jmen a jejich stupňování. Činnosti jsou volně motivovány pohádkou „O třech prasátkách a zlém vlku“.
Autor Eva Pipková