Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Voda v okolí Mladé Boleslavi
| Charakteristika integrovaného bloku: Projekt je zaměřen na získávání poznatků týkajících se vody na Zemi ve všech jejích podobách. Pozorování bylo realizováno v okolí Mladé Boleslavi u řeky Jizery a potoku Klenice. Děti se hravou formou seznámí s vlastnostmi vody, s koloběhem vody v přírodě a s významem ochrany životního prostředí.
Očekávané výstupy:
- Mít povědomí o životním prostředí a jeho ochraně v rozsahu praktických zkušeností a dostupných praktických ukázek v okolí dítěte.
- Vnímat, že svět má svůj řád, že je rozmanitý, pozoruhodný a různorodý.
- Všímat si změn a dění v nejbližším okolí.
- Vnímat, že změny v přírodě jsou přirozené.
- Pomáhat pečovat o okolní životní prostředí (dbát o pořádek a čistotu, chránit přírodu v okolí atd.
Časový rozsah: 2 týdny
Věková skupina: 4 - 6 let  | Pavlína Šimůnková |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
02. 11. 2007 |
14488 |
Hrátky s knoflíky
| Následující příspěvek nabízí řadu námětů na činnosti a výrobky, při nichž hrají zásadní roli obyčejné knoflíky. V dnešní přetechnizované době drahých a někdy nefunkčních hraček se tak snažíme ukázat, jak se dají vyrobit zábavné a účelné pomůcky a krásné výrobky s takřka nulovými náklady. V úvodu je zmíněna krátká historie knoflíku, poté následují výše avizované náměty a v závěru jsou uvedeny nápady, jak se dá téma knoflíku dále rozvíjet a využít (například při odpoledních s rodiči…). Součástí jsou také námi vytvořené pracovní listy, šablona na stolní hru a na obrázky vytvořené pomocí knoflíků. Jelikož je příspěvek založen na práci s drobnými předměty, je důležité při každé aktivitě dbát ve zvýšené míře na bezpečnost. Aby nedošlo k poranění dětí, rovněž s tavnou pistolí pracuje pouze učitelka.  | Markéta Šmydkeová |
Praktický příspěvek zkušenost krátkodobý
|
|
|
|
1 komentář |
15. 02. 2011 |
25609 |
O třech prasátkách
| Připravené činnosti mohou být součástí dlouhodobějšího projektu nebo tematického bloku o domácích zvířatech. V tomto příspěvku uvádím část, ve které jsem se zaměřila na rozvoj řečových schopností a dovedností dětí, zejména používání přídavných jmen a jejich stupňování. Činnosti jsou volně motivovány pohádkou „O třech prasátkách a zlém vlku“.
 | Eva Pipková |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
22. 04. 2011 |
23324 |
Jak se všichni pustili do práce
| Příspěvek je věnován tématu lidské práce. Děti se praktickým a nenásilným způsobem seznamují s různými oblastmi lidské činnosti a poznávají význam rčení „Bez práce nejsou koláče“. V průběhu celku je kladen důraz na vlastní prožitek, prohlubování vzájemné spolupráce a vztahů ve skupině, rozvíjí se oblast předmatematických a předčtenářských představ. Celek je vhodný pro věkovou skupinu 3–6 let a jeho realizace trvá cca 1–2 týdny.  | Eva Rybárová |
Praktický příspěvek inspirace střednědobý
|
|
|
|
|
17. 10. 2011 |
22057 |
Na palubu!
| Netradiční téma nás zavede do světa dobrodružství a fantazie. Děti zažijí, že společně je víc než sám a že sdílená radost je dvojnásobná. Jednotlivé činnosti rozvíjejí zejména předmatematické, předčtenářské a pohybové dovednosti. Celek je určen převážně dětem 4‒6letým, ale jednotlivé činnosti lze mladším dětem snadno přizpůsobit. Na realizaci celku potřebujeme přibližně 3‒4 týdny.  | Eva Rybárová |
Praktický příspěvek inspirace střednědobý
|
|
|
|
|
13. 02. 2012 |
50166 |
MŠ - Řady a postupy
| Množinové představy. Dítě manipuluje s objekty, odhaluje a respektuje jejich vzájemné vztahy (včetně početních i geometrických). Využívá úsudek, při němž pracuje i se skupinovými podmínkami.  | H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs |
Praktický příspěvek inspirace lekce
|
|
|
|
|
25. 02. 2014 |
14897 |
MŠ - Uspořádání
| Množinové představy. Při procesu uspořádání dítě vnímá dva a více objektů. Nastupuje tak vztahové vnímání (podpora kauzálního myšlení).  | H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs |
Praktický příspěvek inspirace lekce
|
|
|
|
|
03. 03. 2014 |
11689 |
MŠ - Rytmus a kombinatorika
| Množinové představy. Vytvářením pravidelností a opakováním téhož úseku vzniká rytmus. Dítě učíme vnímat a odhalit pravidelnosti v řadě i na ploše. Dítě vytváří vzory a tak si rozvíjí kombinační a alternativní myšlení.  | H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs |
Praktický příspěvek inspirace lekce
|
|
|
|
|
06. 03. 2014 |
12589 |
MŠ - Geometrie v rovině
| Geometrické představy. Dítě se seznamuje se základními geometrickými tvary a jejich reálnými reprezentacemi. Skládáním tvarů rozvíjíme u dítěte analyticko-syntetické myšlení a prostorové vnímání.  | Hana Lišková, Eva Zelendová, Eduard Fuchs |
Praktický příspěvek inspirace lekce
|
|
|
|
|
10. 03. 2014 |
15899 |
MŠ - Komplexní aktivity
| Mnohostní, množinové a geometrické představy lze rozvíjet prostřednictvím komplexních aktivit, v nichž se jednotlivé oblasti prolínají.  | Hana Lišková, Eva Zelendová, Eduard Fuchs |
Praktický příspěvek inspirace lekce
|
|
|
|
|
11. 03. 2014 |
14163 |