Strom podřazených klíč. kompetencí
Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Ukázka z celoročního školního programu na téma živočišná říše. Děti poznávají vlastnosti sněhu, stopy živočichů a experimentují s přírodními materiály.
Autor Miroslava Strakatá
Autorka se v příspěvku nechala inspirovat výtvarnými technikami land-artu a empaketáže. S těmito technikami se máme možnost seznámit jak v rovině teoretické, tak i v rovině praktické. Autorka uvádí několik příkladů činností zaměřených na získání zkušeností s těmito technikami.
Autor Petra Vondrová
Námět, jak lze děti seznámit s abstraktním uměním, různými malířskými směry a výtvarnými technikami (v rovině teoretické i praktické).
Autor Petra Vondrová
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: V příspěvku je vzdělávací nabídka propojena dvěma tématy: téma vztahující se ke koncepci práce MŠ (regionální výchova) a téma k integrovanému bloku - doprava. Obsahově pestrý projekt zahrnuje širokou nabídku herních i didakticky zaměřených intelektových a praktických činností, které se opírají o přímé zážitky dětí. Výrazným kladem je uplatnění situačního učení.
Očekávané výstupy: dodržovat dohodnutá pravidla, chránit své zdraví (přecházení silnice, jízda na koloběžkách, kole)
Předpokládaný časový rozsah: 2 týdny
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Věra Stehlíková
Integrovaný blok „Rostliny v jarní přírodě“ podporuje seznamování dětí s probouzející se jarní přírodou a s rostlinami, také posiluje jejich kladný vztah k přírodě. Získané vědomosti děti realizují v péči o školní zahrádku.
Autor Miroslava Strakatá
Ukázka plánu podporujícího vytváření vztahu dětí předškolního věku ke knihám, čtenému slovu a českému jazyku.
Autor Jelena Darášová
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Děti budou poznávat své tělo, pojmenovávat jeho jednotlivé části, seznámí se s možnostmi prevence úrazům a nemocem, uvědomí si hodnotu vlastního zdraví. Budeme se snažit vzbuzovat v dětech pocit potřeby pobývat v zimní přírodě, sportovat, zdravě se stravovat.
Očekávané výstupy:
-znát základní pojmy užívané ve spojení se zdravím, s pohybem, sportem;
-rozlišovat, co prospívá zdraví a co mu škodí;
-mít povědomí o významu péče o čistotu a zdraví, o významu aktivního pohybu a zdravé výživy;
-učit se nová slova a aktivně je používat (ptát se na slova, kterým nerozumí);
-projevovat zájem o knížky, sledovat divadlo;
-vyjadřovat svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech.
Časový rozsah: 2 týdny
Věková skupina: 4 - 6 leté děti
Autor Jana Mlynková
Týdenní integrovaný blok je určen pro děti ve věku 6 let. Seznamuje je s lidovou slovesností ve formě pohádky od Boženy Němcové, základem je porozumění složitějšímu textu a všestranně zaměřené činnosti vztahující se k tématu.
Autor Nikola Loužková
Projekt si klade za cíl uspořádat cirkusové představení pro rodiče, z jehož výtěžku by bylo možné zakoupit krmení pro zvířata v ZOO. V průběhu projektu děti řešily, co budeme dělat, jak to budeme dělat, co všechno budeme potřebovat. Projekt vznikl jako součást našeho celoročního programu Zpátky do Afriky, ale dobrým východiskem může být také kniha V. Čtvrtka Lev utekl, v jejímž úvodu řešili hrdinové problém, jak pomoci zvířatům. Projekt trvá přibližně 2–3 týdny a je určen dětem 3–6 let.
Autor Eva Rybárová
Pohádky mají v životě dítěte nezastupitelný význam. Kromě příběhu nabízejí i návod na to, jak žít. Každá pohádka odráží nejen různé životní situace, ale nabízí i řešení. Je to nástroj na rozvoj fantazie a kreativity.
Ve svém krátkém příspěvku nabízím na sebe volně navazující aktivity k pohádce O třech medvědech, které vedou především k poznávání okolního světa, chápání souvislostí a porozumění tomu, co se děje a proč v rozsahu toho, s čím se děti v praxi setkávají.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Zuzana Tascas