Strom podřazených klíč. kompetencí
Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Výpis příspěvků podle: Klíčových kompetencí
Integrovaný blok „Rostliny v jarní přírodě“ podporuje seznamování dětí s probouzející se jarní přírodou a s rostlinami, také posiluje jejich kladný vztah k přírodě. Získané vědomosti děti realizují v péči o školní zahrádku.
Autor Miroslava Strakatá
Ukázka plánu podporujícího vytváření vztahu dětí předškolního věku ke knihám, čtenému slovu a českému jazyku.
Autor Jelena Darášová
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Děti budou poznávat své tělo, pojmenovávat jeho jednotlivé části, seznámí se s možnostmi prevence úrazům a nemocem, uvědomí si hodnotu vlastního zdraví. Budeme se snažit vzbuzovat v dětech pocit potřeby pobývat v zimní přírodě, sportovat, zdravě se stravovat.
Očekávané výstupy:
-znát základní pojmy užívané ve spojení se zdravím, s pohybem, sportem;
-rozlišovat, co prospívá zdraví a co mu škodí;
-mít povědomí o významu péče o čistotu a zdraví, o významu aktivního pohybu a zdravé výživy;
-učit se nová slova a aktivně je používat (ptát se na slova, kterým nerozumí);
-projevovat zájem o knížky, sledovat divadlo;
-vyjadřovat svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech.
Časový rozsah: 2 týdny
Věková skupina: 4 - 6 leté děti
Autor Jana Mlynková
Obsahem příspěvku je shrnutí získaných zkušeností v práci s předškolními dětmi, zejména s chlapci. Respektování jejich odlišností ve vývoji a praktická orientace stylu vzdělávání zohledňující jejich zájem o poznávání techniky, strojů, práci letců a řidičů.
Autor Alžběta Palatinová
Příspěvek obsahuje námět, jak děti zábavnou formou motivovat k nácviku vázání smyčky. Využívá práci s literárním textem, aktivně děti zapojuje do prožívání příběhu a vede k vnitřní motivaci dětí ke zvládnutí daného úkolu. Je určen pro věkovou skupinu 5 – 7 let.
Autor Eva Pipková
Projekt si klade za cíl uspořádat cirkusové představení pro rodiče, z jehož výtěžku by bylo možné zakoupit krmení pro zvířata v ZOO. V průběhu projektu děti řešily, co budeme dělat, jak to budeme dělat, co všechno budeme potřebovat. Projekt vznikl jako součást našeho celoročního programu Zpátky do Afriky, ale dobrým východiskem může být také kniha V. Čtvrtka Lev utekl, v jejímž úvodu řešili hrdinové problém, jak pomoci zvířatům. Projekt trvá přibližně 2–3 týdny a je určen dětem 3–6 let.
Autor Eva Rybárová
Tento příspěvek vznikl v únoru s cílem seznámit děti s lidovými tradicemi v období masopustu, společně prožít radost a veselí. Motivuje děti k rozvíjení myšlení, zručnosti, tvořivosti i fantazii při výtvarných a jiných činnostech.
Autor Alžběta Palatinová
Článek nabízí inspiraci pro učitelky v mateřských školách při práci s projektovou metodou.
Autor Alžběta Palatinová
Lekce angličtiny, která navazuje na program Jana a hvězdička. Autorka při seznamování dětí s angličtinou využívá motivace příběhu, přihlíží k vzájemnému propojování námětu, vzájemné návaznosti, ke vzdělávacím možnostem dětí i ke střídání aktivit v různých kombinacích v průběhu jedné lekce.
Autor Alžběta Palatinová
Námět na týdenní třídní projekt k vynášení Morany v prostředí vesnické mateřské školy. Děti se celý týden připravují na jarní slavnost. Seznamují se s historií vítání jara, vymýšlí si svoji vlastní básničku, vyrábějí společně Moranu. Na konci projektu se vydají na pohádkovou cestu spojenou s vhozením Morany do místního rybníka a hledáním pohádkových postaviček.
Autor Michaela Záhumenská