Strom podřazených klíč. kompetencí
Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Výpis příspěvků podle: Klíčových kompetencí
Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Pohádky mají v životě dítěte nezastupitelný význam. Kromě příběhu nabízejí i návod na to, jak žít. Každá pohádka odráží nejen různé životní situace, ale nabízí i řešení. Je to nástroj na rozvoj fantazie a kreativity.
Ve svém krátkém příspěvku nabízím na sebe volně navazující aktivity k pohádce O třech medvědech, které vedou především k poznávání okolního světa, chápání souvislostí a porozumění tomu, co se děje a proč v rozsahu toho, s čím se děti v praxi setkávají.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Zuzana Tascas
Tento článek popisuje využití počítače v MŠ. Děti se s pomocí rozmanitých programů a činností seznamují s počítačovou technikou, učitelky ho využívají při tvorbě školního a třídních programů i prezentaci MŠ.
Autor Alžběta Kudrnáčová
Vizuální dílo ze sbírek Národní galerie může sloužit jako podklad projektu v mateřské škole. Inspirace konkrétním dílem ze sbírky 19.století otevírá dveře k mnoha činnostem s dětmi v mateřské škole, nejen výtvarného charakteru. Tvorbu se sněhem a barvami, výtvarnou techniku gumáž i zasazení díla do krajiny lze realizovat s předškolními dětmi v jakémkoliv věku.
Autor Pavla Šandová
Týdenní integrovaný blok je určen pro děti ve věku 6 let. Seznamuje je s lidovou slovesností ve formě pohádky od Boženy Němcové, základem je porozumění složitějšímu textu a všestranně zaměřené činnosti vztahující se k tématu.
Autor Nikola Loužková
Článek přináší nový pohled na výtvarné vyjadřování a vnímání u dětí v předškolním věku. V návaznosti na osobnostně orientovanou pedagogiku ukazuje, jak ji lze prostřednictvím výtvarné výchovy podporovat a vést děti k samostatnému přemýšlení, originálnímu a individuálnímu vyjádření, objevování a vnímání světa. Zabývá se tím, jak lze u dětí odbourávat ikonografická schémata a namísto toho podporovat vlastní vnímání světa a následné zachycení skutečnosti takové, jaká je doopravdy. Popisuje postavení pedagoga v novém pojetí výtvarné výchovy. Přílohová prezentace a videozáznam pak dokumentují, jak lze prostřednictvím metodické řady či projektu toto naplnit na úrovni MŠ.
Autor Marie Čermáková
Lekce angličtiny, která navazuje na program Jana a hvězdička. Autorka při seznamování dětí s angličtinou využívá motivace příběhu, přihlíží k vzájemnému propojování námětu, vzájemné návaznosti, ke vzdělávacím možnostem dětí i ke střídání aktivit v různých kombinacích v průběhu jedné lekce.
Autor Alžběta Palatinová
Geometrické představy. Díky vnímání shodnosti může dítě postřehnout odlišnosti, učí se rozlišovat. Spontánně rozvíjí odhad.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs
Obsahem příspěvku je shrnutí získaných zkušeností v práci s předškolními dětmi, zejména s chlapci. Respektování jejich odlišností ve vývoji a praktická orientace stylu vzdělávání zohledňující jejich zájem o poznávání techniky, strojů, práci letců a řidičů.
Autor Alžběta Palatinová
Článek může sloužit učitelkám MŠ jako inspirace pro činnosti na zahradě, pro krátkodobý projekt. Text obsahuje hodnocení jednotlivých činností, informace o postupu projektu a rady pro zdárný průběh. Projekt vychází z prvků soutěže Pevnost Boyard.
Autor Radka Perglerová
Množinové představy. Dítě přiřazuje jeden objekt k druhému, tvoří dvojice – páruje.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs