Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Tematické bloky k rozvíjejícím (oborovým) činnostem
| Tento příspěvek vysvětluje způsob, jak lze vhodně spojit formu integrovaných tematických bloků s požadavky oborových metodik.  | Martina Kupcová |
Teoretický příspěvek aplikační příspěvek
|
|
|
|
|
10. 12. 2004 |
20238 |
Práce s počítačem se nebojíme
| Tento článek popisuje využití počítače v MŠ. Děti se s pomocí rozmanitých programů a činností seznamují s počítačovou technikou, učitelky ho využívají při tvorbě školního a třídních programů i prezentaci MŠ.  | Alžběta Kudrnáčová |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
21. 01. 2005 |
9013 |
Naše rodina
| Integrovaný blok zaměřený na seznámení dětí s rodinou, její funkcí, pochopení postavení a vztahů mezi jejími členy.  | Dana Moravcová |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
06. 03. 2009 |
68356 |
Březovská a slavkovská strašidla
| Smyslem projektu je pěstovat prostřednictvím různých činností kladný vztah k sobě, k místu, ve kterém žijeme, a také k přírodě. Rozvíjet schopnost spolupracovat, vnímat, naslouchat a porozumět. Mít radost z objevování, umět se tvořivě vyjádřit. Vytvořit tradici v obci. Získat pro spolupráci rodiče.
 | Daniela Daňová |
Praktický příspěvek inspirace dlouhodobý
|
|
|
|
|
02. 11. 2007 |
14396 |
Hudební pohádka o tom, co se stalo, když pršelo
| Hudební pohádka je součástí projektu s názvem Cestička do školy. Prostřednictvím Hudební pohádky se děti hravou formou seznámí s různými dopravními prostředky, budou se učit bezpečnému chování na ulici, přecházení silnice, seznámí se s některými dopravními značkami. Při kresbě a pěveckých činnostech budou rozvíjet svoji fantazii a představivost. Při pohybových činnostech se budou učit koordinovat pohyby těla. Budou mít příležitost k rozvoji pěveckých dovedností, naučí se krátké písničky a říkadla.  | Hana Maroušková |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
13. 05. 2009 |
23677 |
Chci být zdravý
| Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Děti budou poznávat své tělo, pojmenovávat jeho jednotlivé části, seznámí se s možnostmi prevence úrazům a nemocem, uvědomí si hodnotu vlastního zdraví. Budeme se snažit vzbuzovat v dětech pocit potřeby pobývat v zimní přírodě, sportovat, zdravě se stravovat.
Očekávané výstupy:
-znát základní pojmy užívané ve spojení se zdravím, s pohybem, sportem;
-rozlišovat, co prospívá zdraví a co mu škodí;
-mít povědomí o významu péče o čistotu a zdraví, o významu aktivního pohybu a zdravé výživy;
-učit se nová slova a aktivně je používat (ptát se na slova, kterým nerozumí);
-projevovat zájem o knížky, sledovat divadlo;
-vyjadřovat svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech.
Časový rozsah: 2 týdny
Věková skupina: 4 - 6 leté děti  | Jana Mlynková |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
15. 06. 2005 |
38846 |
Rostliny v jarní přírodě
| Integrovaný blok „Rostliny v jarní přírodě“ podporuje seznamování dětí s probouzející se jarní přírodou a s rostlinami, také posiluje jejich kladný vztah k přírodě. Získané vědomosti děti realizují v péči o školní zahrádku.  | Miroslava Strakatá |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
12. 06. 2008 |
36366 |
Výtvarné techniky – land-art a empaketáž
| Autorka se v příspěvku nechala inspirovat výtvarnými technikami land-artu a empaketáže. S těmito technikami se máme možnost seznámit jak v rovině teoretické, tak i v rovině praktické. Autorka uvádí několik příkladů činností zaměřených na získání zkušeností s těmito technikami.  | Petra Vondrová |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
11. 05. 2005 |
33907 |
Abstraktní umění v mateřské škole
| Námět, jak lze děti seznámit s abstraktním uměním, různými malířskými směry a výtvarnými technikami (v rovině teoretické i praktické).  | Petra Vondrová |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
06. 09. 2005 |
18212 |
Doprava v našem městě
| Charakteristika a cíle integrovaného bloku: V příspěvku je vzdělávací nabídka propojena dvěma tématy: téma vztahující se ke koncepci práce MŠ (regionální výchova) a téma k integrovanému bloku - doprava. Obsahově pestrý projekt zahrnuje širokou nabídku herních i didakticky zaměřených intelektových a praktických činností, které se opírají o přímé zážitky dětí. Výrazným kladem je uplatnění situačního učení.
Očekávané výstupy: dodržovat dohodnutá pravidla, chránit své zdraví (přecházení silnice, jízda na koloběžkách, kole)
Předpokládaný časový rozsah: 2 týdny
Věková skupina: 4 - 6 let  | Věra Stehlíková |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
19. 03. 2007 |
25683 |