Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Kompetence k řešení problémů > řeší problémy, na které stačí; známé a opakující...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Krok za krokem gymnastikou (kotoul vpřed)

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Program metodických řad s názvem "Cvičíme aneb Krok za krokem gymnastikou" je zaměřen na rozvoj pohybových dovedností dítěte předškolního věku. Obsah této i následných metodických řad pomáhá pedagogům při tvorbě vzdělávací nabídky, resp. při správném zařazení základů gymnastických aktivit do tématu z hlediska metodiky a didaktiky tělesné výchovy. V první části se zaměříme na nácvik kotoulu.
Autor Tereza Bížová

Kopu, kopu brambory

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Brambory jako snadno dostupný materiál dávají všem pedagogům i maminkám možnost využít je při nejrůznějších prožitkových činnostech. Blok je ještě navíc rozšířen o práci s hlínou.
Autor Hana Nováková

Týden plný zvířátek z lesa a okolí

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Týden plný pohybu, her a písní motivovaný zvířátky z lesa a okolí. Děti rozvíjejí svoji fyzickou zdatnost a zdokonalují se v pohybových dovednostech v oblasti hrubé motoriky.
Autor Petra Valachová

Projekt Moře

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Jak se žije u moře? A co se dá u moře dělat? Pojďte si to s námi vyzkoušet…
Autor Kateřina Tomášová

Včelka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika integrovaného bloku: Prostřednictvím tématu se blíže seznámit se životem včel (rozšířit si poznatky o přírodě). Naučit se novou píseň, hrát na doprovodné nástroje.
Očekávané výstupy:
  • umět sladit pohyb s rytmem
  • spolupracovat při hudebně pohybových hrách
  • reagovat na pokyn učitelky
  • umět reprodukovat píseň
  • mít poznatky o přírodě
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Iva Burešová

Proč se červen červená

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Děti se různorodými činnostmi učí vnímat svět, jeho rozmanitosti a odlišnosti a zároveň tak podporují svoji tvořivost a své praktické dovednosti.
Časový rozsah: 1 měsíc
Věková skupina: 4-6 let
Autor Soňa Buchwaldková

Já a moje značka

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Cílem ročního projektu je vytvořit každému dítěti optimální podmínky k rozvoji jeho osobnosti, k učení, k získávání vlastní identity, sebedůvěry a samostatnosti s využitím osobních značek, které děti v mateřské škole používají. Jednotlivé značky slouží jako zdroj témat, na jejichž základě jsou vytvářeny a postupně rozvíjeny jednotlivé integrované bloky.
Časový rozsah: denně, celý školní rok, přibližně dvě až tři témata (značky) za měsíc
Věková skupina: 3-6 let
Autor Alžběta Palatinová

Leváci

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Leváctví, jeho příčiny, diagnostika a práce s levorukým dítětem, obtíže, s nimiž se učitel setkává.
Autor Olga Zelinková

Dramatika v mateřské škole: Hry na navazování kontaktů

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Inspirativní seriál článků Dramatika v mateřské škole nabízí učitelkám mateřských škol zásobník dramatických her, jednoduše aplikovatelných v každodenní vzdělávací nabídce.
Autor Bc. Michael Novotný

Taková normální rodinka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Ukázka části integrovaného bloku na téma Moje nekrásnější maminka.
Autor Alena Stehnová
Celkem: 56