Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Kompetence k řešení problémů > řeší problémy, na které stačí; známé a opakující...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Krok za krokem gymnastikou (kotoul vpřed)

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Program metodických řad s názvem "Cvičíme aneb Krok za krokem gymnastikou" je zaměřen na rozvoj pohybových dovedností dítěte předškolního věku. Obsah této i následných metodických řad pomáhá pedagogům při tvorbě vzdělávací nabídky, resp. při správném zařazení základů gymnastických aktivit do tématu z hlediska metodiky a didaktiky tělesné výchovy. V první části se zaměříme na nácvik kotoulu.
Autor Tereza Bížová

Taková normální rodinka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Ukázka části integrovaného bloku na téma Moje nekrásnější maminka.
Autor Alena Stehnová

Já a moje značka

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Cílem ročního projektu je vytvořit každému dítěti optimální podmínky k rozvoji jeho osobnosti, k učení, k získávání vlastní identity, sebedůvěry a samostatnosti s využitím osobních značek, které děti v mateřské škole používají. Jednotlivé značky slouží jako zdroj témat, na jejichž základě jsou vytvářeny a postupně rozvíjeny jednotlivé integrované bloky.
Časový rozsah: denně, celý školní rok, přibližně dvě až tři témata (značky) za měsíc
Věková skupina: 3-6 let
Autor Alžběta Palatinová

Svatý Václav

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Integrovaný blok zaměřený na seznamování dětí s historickou postavou sv. Václava.
Autor Dana Moravcová

Den ptactva

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Příspěvek učitelky Mateřské školy Laurinka v Mladá Boleslav je součástí tematického celku Poznáváme a chráníme přírodu.
Autor Ilona Samoláková

Včelka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika integrovaného bloku: Prostřednictvím tématu se blíže seznámit se životem včel (rozšířit si poznatky o přírodě). Naučit se novou píseň, hrát na doprovodné nástroje.
Očekávané výstupy:
  • umět sladit pohyb s rytmem
  • spolupracovat při hudebně pohybových hrách
  • reagovat na pokyn učitelky
  • umět reprodukovat píseň
  • mít poznatky o přírodě
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Iva Burešová

Podzim v lese

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Projekt směřuje k posílení pozitivních vztahů dětí k přírodě. Pestrou nabídkou činností, zejména v reálném prostředí, jsou naplňovány očekávané kompetence ze všech vzdělávacích oblastí. V rámci programu Lesní pedagogika zprostředkovávají prožitky dětem také „lesní pedagogové“ (profesní odborníci, lesníci).
Autor Ivana Osuská

Tvořit na flétně krásné tóny – 3. lekce: Maruška slaví narozeniny (Poznáváme hudební nástroje)

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Ve 3. lekci našeho seriálu se děti seznamují s hudebním nástrojem flétnou, jak na ni hrát a jak se o ni starat.
Autor Ivana Váňová

Projekt Romský den

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Projekt nazvaný Romský den je jednodenní celoškolní projekt vytvořený pro třídy vzdělávající děti s lehkým mentálním postižením. Cílem projektu je bližší a hlubší poznání romského etnika, jeho tradičního způsobu života a zvyklostí, podpora vzájemné tolerance a úcty žáků různých etnických skupin.
Autor Ivana Spěváčková

O Červené Karkulce

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Charakteristika integrovaného bloku: Vzdělávací obsah ŠVP jsme rozpracovali do měsíčních bloků, které jsou dále členěny na týdenní podtémata. Celý proces učení vedeme pohádkovou formou, a to doslova. Vždy se snažíme o naplňování cílů prostřednictvím vybraného mystického příběhu.
Očekávané výstupy:
  • umět rozlišovat barvy
  • vypravovat dle posloupnosti děje
  • ovládat koordinaci ruky a oka
Předpokládaný časový rozsah: 1 týden
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Iveta Liedlová
Celkem: 56