Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Kompetence k řešení problémů > všímá si dění i problémů v bezprostředním...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

V lese

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Děti hrou poznávají les, a tak si vytvářejí citlivý vztah k přírodě. Motivací se pro děti stala pohádka „Budka“. Děti se učí přírodu chránit, vnímat ji všemi smysly a uvědomovat si možná nebezpečích číhající v přírodě.
Autor Marie Suchánková

Dopravní prostředky

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Bezpečnost v dopravních prostředcích je ukázka z projektu zaměřeného na seznámení dětí s dopravní výchovou. Děti se každodenně stávají účastníky silničního provozu. Pro jejich bezpečnost je důležité je naučit základním pravidlům, jak se v silničním provozu chovat, a tak předcházet mnohým nehodám. Děti prostřednictvím zajímavých činností získávají základní povědomí o dopravních prostředcích a pravidlech silničního provozu.
Autor Lucie Hubená

Poznávám místo, kde bydlím

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Tematický blok je plánem aktivit, přibližuje dětem pojem domov v širším slova smyslu. Děti se seznamují prostřednictvím aktivit s místem, kde bydlí, ale i s prostředím, ve kterém žijí různí živočichové, například domácí, lesní a další. Na základě nově získaných poznatků mohou tato prostředí dobře porovnat.
Autor Ivana Pilátová

Bezpečná školka s pravidly

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Projekt zaměřený na osvojení pravidel bezpečného chování předškolního dítěte v různých situacích, s nimiž se dítě setkává v prostředí mateřské školy, přináší nabídku rozličných výchovných činností.
Autor Naďa Kudrnáčová

Zimní sporty aneb Začínáme bruslit

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Program zimní sporty aneb začínáme bruslit je zaměřen na rozšíření základních znalostí, se kterými lze zorganizovat základní odborný výcvik na bruslích. Tato metodická řada pomáhá pedagogům při tvorbě vzdělávací nabídky, resp. při zařazení pestrých zimních činností do programu MŠ. Mezi zimní činnosti vhodné pro předškolní věk řadíme lyžování, sáňkování a bruslení.
Autor Tereza Bížová

Medové dny ve školce

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Pod tímto názvem se skrývá další integrovaný blok vycházející z celoročního environmentálního programu naší mateřské školy. Jeho prostřednictvím získávaly děti vlastními prožitky a hrou poznatky a vědomosti o způsobu života včel a jejich užitku. Tento tematický celek probíhal opět ve spolupráci s Ochranou fauny.
Autor Miroslava Strakatá

Krok za krokem gymnastikou (cvičení s tyčí)

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Program metodických řad s názvem "Cvičíme aneb Krok za krokem gymnastikou" je zaměřen na rozvoj pohybových dovedností dítěte předškolního věku. Obsah této i následných metodických řad pomáhá pedagogům při tvorbě vzdělávací nabídky, resp. při správném zařazení základů gymnastických aktivit do tématu z hlediska metodiky a didaktiky tělesné výchovy. Ve třetí části se zaměříme na cvičení s tyčí.
Autor Tereza Bížová

Voda je vzácný poklad

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika integrovaného bloku: Prostřednictvím tématu o vodě se děti seznamovaly s vlastnostmi a potřebou vody, jejím znečištěním apod.
Očekávané výstupy:
  • mít poznatky o okolním prostředí (voda, živočichové);
  • mít povědomí o významu životního prostředí;
  • pomáhat pečovat o okolní prostředí.
Časový rozsah: 3 týdny
Věková skupina: od 3 let
Autor Miroslava Strakatá

Víš, kde bydlí zvířátka?

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Autorka představuje prezentaci určenou pro děti ve věku 3 - 5 let. Prezentace je zaměřena na získávání poznatků týkajících se živočichů a jejich zařazení do prostředí, ve kterém žijí. Ústředním tématem prezentace je osvojit si poznatky o rozmanitosti živočišných druhů.
Autorka dětem prostřednictvím zábavné práce s médii dává příležitost k samostatnému vyvození nových zkušeností a poznatků. Prezentace je pro děti zajímavá a manipulace s ní jednoduchá.
Autor Naďa Kudrnáčová

Pět dní v indické džungli

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Cílem integrovaného bloku je seznámit děti s prostředím džungle v Asii, přiblížit jim způsob života a chování některých typických obyvatel (tygr bengálský, slon indický, páv korunkatý), nabídnout srovnání s přírodou v naší zemi.
Autor Kateřina Čaplová
Celkem: 43