Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Kompetence k řešení problémů > všímá si dění i problémů v bezprostředním...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

U nás doma

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Když se řekne „u nás doma", tak si každý představí své nejbližší v rodině, jsou to lidé, se kterými se denně setkáváme. Cílem tématu je přiblížit dětem blíže „domov“ jako pojem, ale i jako místo, kde je nám dobře. Konkrétním cílem je i jazykový rozvoj dítěte a seznámení s literaturou.
Autor Martina Kupcová

Hrajeme si pohádky

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Prostřednictvím pohádkových příběhů podněcujeme představivost, rozvíjení fantazie i řeči dítěte, vyjadřování a pociťování radosti z vlastní tvůrčí činnosti.
Časový rozsah: 3 měsíce - aktivity zařazovány průběžně, dle konkrétních okolností.
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Alžběta Palatinová

Hrajeme si každý den

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Celoroční projekt, který zasahuje všechny oblasti vývoje dítěte a obsahuje takové hry, které seznamují dítě s realitou.
Očekávané výstupy: Děti chápou variabilitu různých her a dokáží se podílet na plánování činností vztahujících se k tématu.
Časový rozsah: každá hra a každé téma přibližně 1 měsíc
Věková skupina: 5 - 6 let, děti před vstupem do školy
Autor Renata Ležalová

Jarní čarování - Slet čarodějnic

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Projekt je součástí školního programu "Od jara do zimy", který je mimo jiné zaměřen i na tradice související s ročním obdobím. Hlavním cílem je seznámení dětí s tradicemi "Slet čarodějnic" a pochopení symbolu dobra a zla.
Autor Aneta Burešová

Tvoříme

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Tímto programem jsme se snažili rozvíjet kreativitu dítěte. Zaměřili jsme se na objevování samostatného tvůrčího procesu, na vyjadřování pocitů, postojů a představ, na vytváření vztahu k přírodě, a to prostřednictvím různorodých (výtvarných, pohybových aj.) aktivit.
Očekávané výstupy: Dítě umí využívat různých výtvarných technik, pohybových dovedností, svých myšlenkových schopností, aj. Využívá poznatků z přírody. Využívá přírodního materiálu k rozvíjení tvořivosti při různých aktivitách.
Časový rozsah: dlouhodobý - celoroční
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Alžběta Palatinová

Metodická řada - cvičení na rehabilitačních míčích

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
V rámci výuky předmětu Formy a obsah předškolního vzdělávání dochází k ujasňování si některých metodických postupů a forem předškolního vzdělávání. Vzhledem k tomu, že studentky kombinovaného studia oboru Učitelství MŠ jsou většinou již zkušenými učitelkami, vznikají v rámci jejich ročníkových prací zajímavé metodické studie, které jsou mnohdy velmi podnětné.
Autor Zdenka Feriančíková

Květy a kvítka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Děti prostřednictvím výtvarných činností poznávají různé druhy rostlin, učí se komunikovat a tvořit s vrstevníkem a rozvíjejí své technické výtvarné dovednosti.
Autor Petra Vondrová

Učební plán školy v přírodě

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Cílem je vést děti k lásce k domovu, přírodě, seznamování se s novým prostředím, vytváření zdravých životních návyků, upevňování tělesné zdatnosti, k podpoře kamarádství, toleranci, rozvoji estetického cítění, citu pro spravedlnost. Děti se učí vnímat přírodu, která je obklopuje, je v nich rozvíjen pocit sounáležitosti s ní a potřeba ji chránit.
Autor Romana Zalabáková

Vánoční den ve školce (22. prosince)

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Záměrem je, aby se děti učily podílet se na navození sváteční atmosféry, například přípravou slavnostně prostřeného stolu pro rodiče, zdobením stromečku, přípravou dekorace. Naším cílem je podporovat přirozenou dětskou radost a zvědavost a prožívání sváteční chvíle a rozvíjet u dětí potřebu pomoci nebo vědomě způsobit radost druhým (kamarádům, rodičům, zvířátkům).
Autor Miroslava Strakatá

Slavíme masopust (IB - Zimní čas)

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Záměrem tohoto tematického celku je vytvoření základního povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, s živou a neživou přírodou a kulturou a seznámení s lidovými tradicemi v období masopustu (humorné básně a písně), dále pak rozvoj tvořivosti a fantazie při výtvarných a pohybových činnostech.
Autor Marie Šedinová
Celkem: 43