Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Zdravotní cvičení
| Tuto lekci jsem připravila na zdravotní cvičení. Vkládám zde dvě lekce soustředěné na záda – skoliózu páteře a zvětšenou hrudní kyfózu neboli kulatá záda. Lekce je přizpůsobená dětem staršího předškolního věku.
Snažím se rozvíjet pohyblivost v oblasti hrudní páteře, protahovat prsní svaly a posílit mezilopatkové svaly a samozřejmě správné držení těla. Dále také cvičíme celkové zpevnění svalového korzetu trupu, protahujeme svalstvo a procvičujeme správné dýchání.  | Veronika Lorgerová |
Praktický příspěvek zkušenost lekce
|
|
|
|
|
04. 01. 2018 |
18726 |
Překážková dráha – koňské dostihy
| Článek popisuje aktivitu – překážkovou dráhu představující koňské dostihy. Děti se při této pohybové aktivitě naučí nové poznatky o koních a koňských dostizích.  | Veronika Lorgerová |
Praktický příspěvek inspirace lekce
|
|
|
|
|
08. 03. 2016 |
12626 |
Nebojme se gymnastiky II
| Tělocvičné nářadí je samo o sobě pro děti atraktivní pro svou variabilnost a možnosti využití. Již samo jeho používání je motivací ke cvičení s dětmi. Článek se zaměřuje na některé možnosti využití základního tělocvičného nářadí při pohybových činnostech v mateřské škole a má inspirovat učitelky k tomu, co většina z nich zná a v podstatě dělá – k propojení pohybu, dětské fantazie a tvořivosti.  | Blanka Zelenková |
Praktický příspěvek zkušenost dlouhodobý
|
|
|
|
|
26. 08. 2015 |
16816 |
Nebojme se gymnastiky I.
| Gymnastika v MŠ je pro učitelku jednou z nejnáročnějších pohybových aktivit především z důvodů organizačních, bezpečnostních a metodických. Zároveň je ale gymnastická průprava základem ovládnutí vlastního těla a celkové obratnosti dítěte, tudíž i kvalitním základem téměř všech sportů. Článek je koncipován jako organizační a metodická podpora pro učitelky mateřských škol, které se snaží gymnastická cvičení ve školkách využívat a provozovat. Je zaměřen také na eliminaci možných úrazů, které jsou jednou z překážek využívání tohoto druhu pohybových činností, a to tak, aby se učitelky nebály gymnastická cvičení do pohybových činností zařazovat. V nabídce jsou tři různé gymnastické činnosti, vhodné a často vyhledávané dětmi. Vše s jejich metodickou řadou a nutnou základní pohybovou průpravou. Cílem je obohatit učitelky MŠ o vědomosti i zkušenosti v těchto pohybových činnostech.  | Blanka Zelenková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
23. 07. 2015 |
20773 |
Animals
| Děti si pomocí her a průpravných cvičení osvojí pojmenování druhů zvířat.  | Anita Šťastná |
Praktický příspěvek inspirace lekce
|
|
|
|
|
07. 07. 2014 |
10209 |
Šmoulování
| Téma je motivováno Šmoulími kamarády a využívá období vstupu do MŠ na počátku školního roku, kdy se vytvářejí nové vztahy mezi dětmi i dospělými v novém prostředí.
Šmoulové jsou, tak jako lidé, každý jinak nadaný a dohromady tvoří správnou partu, která bojuje proti zlu. Děti si na základě svého sebeuvědomování vytváří vlastní názory a postoje. V novém kolektivu se spolupodílí na vytváření pravidel společného soužití.  | Hana Nováková |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
11. 09. 2013 |
14960 |
In-line bruslení ve školce
| V naší školce jsme vyzkoušeli výuku in-line bruslení u kategorie tří- až čtyřletých dětí. Děti byly nově nabytými dovednostmi nadšené a bruslení je velice bavilo. Rodiče byli překvapeni, jak rychle děti bruslení zvládly. Během výuky nedošlo k žádnému (ani drobnému) poranění a vše probíhalo velice hladce. V přípěvku se vám pokusím přiblížit, jak s in-line bruslením ve školce začít.  | Michaela Záhumenská |
Praktický příspěvek zkušenost střednědobý
|
|
|
|
|
19. 05. 2011 |
12357 |
Cvičíme, aneb program pohybových aktivit
| Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Tento program je přirozenou součástí celoročního projektu "Kdo jsem a co dělám". Hlavním cílem pohybového programu je především zařazení různorodých pohybových aktivit do vzdělávací nabídky. Cílem učitelek je rozvíjení fyzické a psychické zdatnosti dítěte, podporování rozvoje pohybových a manipulačních dovedností i pohybové kultury dítěte.
Očekávané výstupy:
zvládat základní pohybové dovednosti, běžné způsoby pohybu;
koordinovat lokomoci;
napodobovat jednoduchý pohyb podle vzoru.
Časový rozsah: Celoroční, dlouhodobý
Věková skupina: 5 - 6 let  | Alžběta Palatinová |
Praktický příspěvek inspirace dlouhodobý
|
|
|
|
|
24. 04. 2006 |
30034 |
Pohybové aktivity dětí v mateřské škole podporující zdraví
| Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Projekt pohybových aktivit je součástí ŠVP, je zpracován z hlediska přínosu pro dítě a připravených podmínek, je zaměřen na rozvoj pohybových dovedností a v závěru nechybí evaluační pravidla. Projekt je doplněn o hodnocení sledovaných činností a je zajímavé toto hodnocení porovnat s plánovanými pravidly evaluace. Očekávané kompetence: samostatnost, sebedůvěra, vlastní rozhodování, vytrvalost v činnosti, chápání sociálních vztahů a rolí, pravidelná potřeba pohybu a sportovních aktivit, správný životní styl. Časový rozsah: Průběžně po celý jeden školní rok. Věková skupina: 3-6 let  | Věra Šulcová |
Teoretický příspěvek aplikační příspěvek
|
|
|
|
|
13. 09. 2004 |
24369 |