Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Kompetence k učení > odhaduje své síly, učí se hodnotit svoje...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Nebojme se gymnastiky I.

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Gymnastika v MŠ je pro učitelku jednou z nejnáročnějších pohybových aktivit především z důvodů organizačních, bezpečnostních a metodických. Zároveň je ale gymnastická průprava základem ovládnutí vlastního těla a celkové obratnosti dítěte, tudíž i kvalitním základem téměř všech sportů. Článek je koncipován jako organizační a metodická podpora pro učitelky mateřských škol, které se snaží gymnastická cvičení ve školkách využívat a provozovat. Je zaměřen také na eliminaci možných úrazů, které jsou jednou z překážek využívání tohoto druhu pohybových činností, a to tak, aby se učitelky nebály gymnastická cvičení do pohybových činností zařazovat. V nabídce jsou tři různé gymnastické činnosti, vhodné a často vyhledávané dětmi. Vše s jejich metodickou řadou a nutnou základní pohybovou průpravou. Cílem je obohatit učitelky MŠ o vědomosti i zkušenosti v těchto pohybových činnostech.
Autor Blanka Zelenková

Pohybové aktivity dětí v mateřské škole podporující zdraví

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Projekt pohybových aktivit je součástí ŠVP, je zpracován z hlediska přínosu pro dítě a připravených podmínek, je zaměřen na rozvoj pohybových dovedností a v závěru nechybí evaluační pravidla. Projekt je doplněn o hodnocení sledovaných činností a je zajímavé toto hodnocení porovnat s plánovanými pravidly evaluace.
Očekávané kompetence: samostatnost, sebedůvěra, vlastní rozhodování, vytrvalost v činnosti, chápání sociálních vztahů a rolí, pravidelná potřeba pohybu a sportovních aktivit, správný životní styl.
Časový rozsah: Průběžně po celý jeden školní rok.
Věková skupina: 3-6 let
Autor Věra Šulcová

Cvičíme, aneb program pohybových aktivit

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Tento program je přirozenou součástí celoročního projektu "Kdo jsem a co dělám". Hlavním cílem pohybového programu je především zařazení různorodých pohybových aktivit do vzdělávací nabídky. Cílem učitelek je rozvíjení fyzické a psychické zdatnosti dítěte, podporování rozvoje pohybových a manipulačních dovedností i pohybové kultury dítěte.
Očekávané výstupy:
  • zvládat základní pohybové dovednosti, běžné způsoby pohybu;
  • koordinovat lokomoci;
  • napodobovat jednoduchý pohyb podle vzoru.

  • Časový rozsah: Celoroční, dlouhodobý
    Věková skupina: 5 - 6 let
    Autor Alžběta Palatinová

    In-line bruslení ve školce

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    zkušenost
    střednědobý
    V naší školce jsme vyzkoušeli výuku in-line bruslení u kategorie tří- až čtyřletých dětí. Děti byly nově nabytými dovednostmi nadšené a bruslení je velice bavilo. Rodiče byli překvapeni, jak rychle děti bruslení zvládly. Během výuky nedošlo k žádnému (ani drobnému) poranění a vše probíhalo velice hladce. V přípěvku se vám pokusím přiblížit, jak s in-line bruslením ve školce začít.
    Autor Michaela Záhumenská

    Šmoulování

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Téma je motivováno Šmoulími kamarády a využívá období vstupu do MŠ na počátku školního roku, kdy se vytvářejí nové vztahy mezi dětmi i dospělými v novém prostředí. Šmoulové jsou, tak jako lidé, každý jinak nadaný a dohromady tvoří správnou partu, která bojuje proti zlu. Děti si na základě svého sebeuvědomování vytváří vlastní názory a postoje. V novém kolektivu se spolupodílí na vytváření pravidel společného soužití.
    Autor Hana Nováková

    Animals

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    lekce
    Děti si pomocí her a průpravných cvičení osvojí pojmenování druhů zvířat.
    Autor Anita Šťastná

    Překážková dráha – koňské dostihy

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    lekce
    Článek popisuje aktivitu – překážkovou dráhu představující koňské dostihy. Děti se při této pohybové aktivitě naučí nové poznatky o koních a koňských dostizích.
    Autor Veronika Lorgerová

    Nebojme se gymnastiky II

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    zkušenost
    dlouhodobý
    Tělocvičné nářadí je samo o sobě pro děti atraktivní pro svou variabilnost a možnosti využití. Již samo jeho používání je motivací ke cvičení s dětmi. Článek se zaměřuje na některé možnosti využití základního tělocvičného nářadí při pohybových činnostech v mateřské škole a má inspirovat učitelky k tomu, co většina z nich zná a v podstatě dělá – k propojení pohybu, dětské fantazie a tvořivosti.
    Autor Blanka Zelenková

    Zdravotní cvičení

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    zkušenost
    lekce
    Tuto lekci jsem připravila na zdravotní cvičení. Vkládám zde dvě lekce soustředěné na záda – skoliózu páteře a zvětšenou hrudní kyfózu neboli kulatá záda. Lekce je přizpůsobená dětem staršího předškolního věku. Snažím se rozvíjet pohyblivost v oblasti hrudní páteře, protahovat prsní svaly a posílit mezilopatkové svaly a samozřejmě správné držení těla. Dále také cvičíme celkové zpevnění svalového korzetu trupu, protahujeme svalstvo a procvičujeme správné dýchání.
    Autor Veronika Lorgerová
    Celkem: 9