Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Jablíčka: Rozvoj matematické gramotnosti
| Praktický program s podzimní tematikou, díky níž si děti v několika činnostech procvičí matematickou gramotnost. Konkrétně práci s informacemi, chronologii, plnění pokynů, prostorovou orientaci, odhad vzdálenosti, práci s rytmem a grafický záznam slabik. Konkrétní cíle uvádím u činností. Poslouží Vám jako celistvá náplň na jedno dopoledne, splňuje všechny požadavky na složení řízených činností.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).  | Ludmila Bakonyi Selingerová |
Praktický příspěvek zkušenost lekce
|
|
|
|
|
08. 12. 2020 |
2076 |
Metoda Batti Strauss
| Příspěvek seznamuje čtenáře s metodou Batti Strauss, která je nazývaná jako metoda aktivního poslouchání hudby. Tato metoda spojuje různé formy aktivit: poslouchání hudby, hru na hudebních nástrojích, tanec, zpěv s užitím prvků pantomimy, prvky dramatické výchovy či výtvarné činnosti.  | Lucie Zormanová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
12. 12. 2018 |
7285 |
Jak rozvíjet orientaci v přípravné třídě – 3. díl
| Článek nabízí aktivity pro rozvoj prostorové orientace a vnímání časového sledu. Žáci se mohou těšit na vnímání událostí v přírodě, odhadování činností, vyprávění a dramatizaci pohádky O řepě.  | Petra Pšeničková |
Praktický příspěvek inspirace střednědobý
|
|
|
|
2 komentáře |
22. 03. 2018 |
8766 |
Jak rozvíjet sluchové vnímání v přípravné třídě – 4. díl
| Článek nabízí aktivity pro rozvoj sluchové paměti, vnímání rytmu, sluchového rozlišování, naslouchání. Žáci se mohou těšit na Orffovy nástroje, hry s chrastítky, naslouchání přírodním zvukům či hlasům ptáků.  | Petra Pšeničková |
Praktický příspěvek inspirace střednědobý
|
|
|
|
|
21. 03. 2018 |
6369 |
Jak rozvíjet sluchové vnímání v přípravné třídě – 3. díl
| Článek nabízí aktivity pro rozvoj sluchové analýzy a syntézy. Žáci se mohou těšit na rýmování, rozkládání slov, vyvozování hlásek ve slově v učebně i při vycházce.  | Petra Pšeničková |
Praktický příspěvek inspirace střednědobý
|
|
|
|
|
15. 03. 2018 |
6254 |
Jak rozvíjet zrakové vnímání v přípravné třídě – 2. díl
| Článek nabízí aktivity pro rozvoj zrakové paměti, zrakového rozlišování, zrakové analýzy a syntézy, zrakové figury a pozadí. Žáci se mohou těšit na netradiční pexeso, poutavé pracovní listy, rozlišování stop zvířat.  | Petra Pšeničková |
Praktický příspěvek inspirace střednědobý
|
|
|
|
|
15. 03. 2018 |
7838 |
Sport II
| Článek nabízí předškolákům zábavné úkoly na téma sport. Děti si zasportují hodem na cíl, chůzí po kruhu či hrátkami se stuhou. Při hře Člověče, nezlob si procvičí předmatematické dovednosti, na stavbách věží rozvinou prostorovou představivost.  | Petra Pšeničková |
Praktický příspěvek inspirace střednědobý
|
|
|
|
|
21. 02. 2018 |
9231 |
Sport I
| Článek nabízí předškolákům zábavné úkoly na téma sport. Malý Martin děti zavede na výlet, mezi sportovní potřeby. Děti se více sblíží s letními i zimními sporty. Naučí se rozpoznávat počet a délku slabik ve slově, tvořit a řešit hádanky, procvičí oční pohyby a vyzkouší svůj postřeh.  | Petra Pšeničková |
Praktický příspěvek inspirace střednědobý
|
|
|
|
|
16. 01. 2018 |
12973 |
Jak rozvíjet motoriku v přípravné třídě? – 4. díl
| Článek nabízí poutavé činnosti pro rozvoj hrubé a jemné motoriky, grafomotoriky. Žáci procvičí nožky chůzí po balančních podložkách, vlakové kolejnici, zaskáčou si panáka nebo natrénují oblékání pomocí obruče.
 | Petra Pšeničková |
Praktický příspěvek inspirace dlouhodobý
|
|
|
|
|
09. 01. 2018 |
6467 |
Polámal se mraveneček
| V této lekci si s dětmi ukážeme, jak to vypadá u doktora. Hravou formou si ukážeme, že není čeho se bát. Zapojíme téma hmyzí kamarádi – říkadlo Polámal se mraveneček a jeho kamarádka Beruška. Během lekce se děti naučí říkadlo, zacvičí si aerobic s kamarádkou Beruškou a zároveň si popovídáme o pánech doktorech, našem zdraví, vitamínech a tak podobně.  | Veronika Lorgerová |
Praktický příspěvek zkušenost lekce
|
|
|
|
|
03. 01. 2018 |
11893 |