Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Kompetence k učení > učí se nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Výuka angličtiny v MŠ – dopravní prostředky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Výuka anglického jazyka v MŠ, modelová lekce na téma dopravní prostředky.
Autor Dominika Bečáková

Výtvarné inspirace

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Výtvarné inspirace jsou didaktickou pomůckou pro pedagogy v mateřských školách. Jejich pomocí lze u dětí předškolního věku rozvíjet jemnou motoriku, estetické vnímání a vzájemnou kooperaci. Všechny techniky uvedené v článku jsem si osobně s dětmi vyzkoušel a měly veliký ohlas. Při výtvarných činnostech s dětmi jsem zde využíval jak techniky tradiční, tak techniky, se kterými se mnozí z nás setkají poprvé.
Autor Michael Novotný

Výtvarná řada – Vodníci a hastrmani

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Tento inspirativní článek může sloužit učitelkám v mateřských školách jako didaktická pomůcka pro tvorbu krátkodobého projektu výtvarných činností, které propojují všechny oblasti složek výchovy.
Autor Radka Perglerová

Vezmu pěknou tkaničku, zavážu ji na kličku

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Příspěvek obsahuje námět, jak děti zábavnou formou motivovat k nácviku vázání smyčky. Využívá práci s literárním textem, aktivně děti zapojuje do prožívání příběhu a vede k vnitřní motivaci dětí ke zvládnutí daného úkolu. Je určen pro věkovou skupinu 5 – 7 let.
Autor Eva Pipková

Spring – Jaro

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Lekce angličtiny, která navazuje na lekci v rodném jazyce Jaro letí. Využívá motivace příběhu, získaných předchozích dovedností a znalostí dětí, přihlíží k vzájemnému propojování námětu i ke vzdělávacím možnostem jednotlivých dětí.
Autor Alžběta Palatinová

Sport II

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek nabízí předškolákům zábavné úkoly na téma sport. Děti si zasportují hodem na cíl, chůzí po kruhu či hrátkami se stuhou. Při hře Člověče, nezlob si procvičí předmatematické dovednosti, na stavbách věží rozvinou prostorovou představivost.
Autor Petra Pšeničková

Sport I

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek nabízí předškolákům zábavné úkoly na téma sport. Malý Martin děti zavede na výlet, mezi sportovní potřeby. Děti se více sblíží s letními i zimními sporty. Naučí se rozpoznávat počet a délku slabik ve slově, tvořit a řešit hádanky, procvičí oční pohyby a vyzkouší svůj postřeh.
Autor Petra Pšeničková

Společně to dokážeme (7. díl) – „To je moje tělo“

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Článek je jedním ze série článků navazujících na úvodní první díl s teoretickým úvodem k popisovaným aktivitám. Aktivity uváděné v sérii článků mají společnou formu práce – děti pracují v různě velkých skupinách. Všechny z uvedených aktivit rozvíjí přirozeně spolupráci mezi dětmi a vzájemné vztahy při plněné společného úkolu, potažmo jsou rozvíjeny i jiné dovednosti, což je uvedeno vždy na začátku každého článku v dalších záměrech pedagoga. Závěr každého článku tvoří reflexe, tedy zpětná vazba pedagoga k uvedené a zdokumentované aktivitě.
Autor Marie Čermáková

ŠPL 22 - příprava do školy: Houby v lese a Svatá Barbora

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Kniha obsahuje soubor pracovních listů, které jsou zaměřeny především na procvičování a upevňování schopností na celkový rozvoj s důrazem na přípravu do školy. Ukázka nabízí aktivity pro období podzim (sběr hub v lese) a zimu (svátek sv. Barbory).
Autor E. Štanclová, R. Frančíková

Slavíme masopust (IB - Zimní čas)

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Záměrem tohoto tematického celku je vytvoření základního povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, s živou a neživou přírodou a kulturou a seznámení s lidovými tradicemi v období masopustu (humorné básně a písně), dále pak rozvoj tvořivosti a fantazie při výtvarných a pohybových činnostech.
Autor Marie Šedinová
Celkem: 54