Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Kompetence k učení > učí se nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Proč se červen červená

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Děti se různorodými činnostmi učí vnímat svět, jeho rozmanitosti a odlišnosti a zároveň tak podporují svoji tvořivost a své praktické dovednosti.
Časový rozsah: 1 měsíc
Věková skupina: 4-6 let
Autor Soňa Buchwaldková

Jak rozvíjet orientaci v přípravné třídě – 3. díl

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek nabízí aktivity pro rozvoj prostorové orientace a vnímání časového sledu. Žáci se mohou těšit na vnímání událostí v přírodě, odhadování činností, vyprávění a dramatizaci pohádky O řepě.
Autor Petra Pšeničková

Louka plná pohádek

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Tento tematický celek je motivován písničkami, jejichž obsah je základem pro činnosti dětí.
Očekávané výstupy: Viz. každá tematická část
Časový rozsah: Květen - červen
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Soňa Buchwaldková

Choreografie rytmické gymnastiky II.

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Choreografie rytmické gymnastiky II. slouží jako didaktická pomůcka pro učitelky mateřských škol pro výuku tanců, a to jak při vzdělávací nabídce v běžném provozu MŠ, tak při různých kroužcích (taneční, pohybový, dramatický). Jedná se o rozvoj dovednosti vyjádřit hudbu pohybem na píseň „Mravenčí ukolébavka” autorů Svěráka a Uhlíře.
Autor Michael Novotný

Vezmu pěknou tkaničku, zavážu ji na kličku

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Příspěvek obsahuje námět, jak děti zábavnou formou motivovat k nácviku vázání smyčky. Využívá práci s literárním textem, aktivně děti zapojuje do prožívání příběhu a vede k vnitřní motivaci dětí ke zvládnutí daného úkolu. Je určen pro věkovou skupinu 5 – 7 let.
Autor Eva Pipková

Výtvarné inspirace

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Výtvarné inspirace jsou didaktickou pomůckou pro pedagogy v mateřských školách. Jejich pomocí lze u dětí předškolního věku rozvíjet jemnou motoriku, estetické vnímání a vzájemnou kooperaci. Všechny techniky uvedené v článku jsem si osobně s dětmi vyzkoušel a měly veliký ohlas. Při výtvarných činnostech s dětmi jsem zde využíval jak techniky tradiční, tak techniky, se kterými se mnozí z nás setkají poprvé.
Autor Michael Novotný

Činnosti pro rozvoj předmatematických představ II.

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Rozvoj předmatematických představ u dětí předškolního věku je důležitou složkou výchovy a vzdělávání v mateřských školách. Tento inspirativní článek několik činností na rozvoj těchto představ přináší.
Autor Michael Novotný

Hry v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Článek „Hry v mateřské škole“ by mohl sloužit jako inspirace vyučujícím v mateřských školách k obohacení pohybové výchovy u dětí předškolního věku.
Autor Michael Novotný

O perníkové chaloupce

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Výsledkem projektu je společný výtvor všech dětí (pohádka O perníkové chaloupce) a společná výstava v šatně mateřské školy. Aby byl projekt všestranný, zařadila jsem do něj včetně pracovních a výtvarných činností také jiné další, které motivují děti k práci, rozvíjí jejich představivost, fantazii a osobnost v dalších oblastech, jako je oblast poznávací a rozumová, pohybová, hudební, jazyková, které vtáhnou děti hlouběji do děje. Cíle, záměry a očekávané výstupy jsou zaměřeny pouze na činnosti týkající se pracovní výchovy.
Autor Ivana Polerecká

Slavíme masopust (IB - Zimní čas)

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Záměrem tohoto tematického celku je vytvoření základního povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, s živou a neživou přírodou a kulturou a seznámení s lidovými tradicemi v období masopustu (humorné básně a písně), dále pak rozvoj tvořivosti a fantazie při výtvarných a pohybových činnostech.
Autor Marie Šedinová
Celkem: 54