Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Kompetence k učení > učí se nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Myslivci na návštěvě v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Při realizaci celoročního environmentálního programu naší mateřské školy jsme navázali spolupráci s odborníky z oblasti myslivosti. Děti tak získaly představu o úloze myslivců a uvědomily si důležitost člověka ve vztahu k přírodě.
Autor Miroslava Strakatá

Projekt

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Příspěvek je metodickou pomůckou, jak děti seznámit s jednotlivými měsíci a ročními obdobími. Podrobně rozpracovává podzimní měsíce. Za pomoci písniček z CD Rok se děti učí poznávat procesy v přírodě, výtvarně i hudebně tyto procesy vyjádřit.
Autor Soňa Buchwaldková

Jak učit děti přednášet říkadla a básničky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
V rámci studia vytvářejí studentky kombinované formy metodické řady k RVP PV, z nichž některé v literatuře scházejí. Představujeme Vám návrh tematické řady k rozvíjení řeči dítěte a zdokonalování výslovnosti a paměti ve spojení s pohybem.
Autor Ivana Chalupníková

Louka plná pohádek

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Tento tematický celek je motivován písničkami, jejichž obsah je základem pro činnosti dětí.
Očekávané výstupy: Viz. každá tematická část
Časový rozsah: Květen - červen
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Soňa Buchwaldková

Proč se červen červená

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Děti se různorodými činnostmi učí vnímat svět, jeho rozmanitosti a odlišnosti a zároveň tak podporují svoji tvořivost a své praktické dovednosti.
Časový rozsah: 1 měsíc
Věková skupina: 4-6 let
Autor Soňa Buchwaldková

Maxipes Fík ve škole

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Charakteristika integrovaného bloku: Cílem tohoto projektu je seznámit děti hravou formou se školním prostředím, zbavit je zbytečného ostychu z neznámého prostředí a připravit je na zápis do 1. ročníku ZŠ (více v textu).
Očekávané výstupy: projevovat zájem o učení, mít zájem o nové poznatky
Předpokládaný časový rozsah: přibližně 2 týdny (podle toho, které činnosti učitelka zařadí a jak je rozvine) v období před zápisem do 1. ročníku základní školy
Věková skupina: homogenní, děti 5 - 6 let
Autor Eva Pipková

Rok v mateřské škole - Zima

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Ukázka z úspěšné knihy týkající se výchovně vzdělávací práce v předškolním věku dětí. Praktická část obsahuje motivační, umělecké a metodické podněty související s příslušným ročním obdobím a také náměty k tvořivému učení, rozhovorům a herním činnostem. Úryvek z knihy je z oddílu Zima a pojednává o zimních svátcích, zejména o období masopustu. Poezie a próza uvedená v ukázce může sloužit jako motivace k integrovaným blokům zaměřeným na zimní období (doba karnevalů), zároveň jako texty pro rozvoj předčtenářské gramotnosti, dramatizace při ztvárňování textů a rozvoj myšlení při určování nástrojů - hádanek. Kniha je určena učitelkám mateřských škol, studentům středních pedagogických škol a pedagogických fakult.
Autor Eva Opravilová, Vladimíra Gebhartová

Angličtina pro předškoláky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Kniha je pomocníkem pro ty, kteří se chtějí zabývat výukou angličtiny v předškolním věku, je však vhodná i pro mladší školní věk. Nabízí nejen metodické rady a pokyny, ale rovněž praktické ukázky a nápady. Děti by měly brát výuku jako hru, na niž se vždy těší a která je vždy baví. "Výukový program musí především u předškolních dětí vycházet z jejich potřeby učit se novým věcem během činností, které jsou pro ně přirozené, aby si je mohly osvojovat způsobem, při němž mohou využít všechny své smysly i pohyb... V knize najdete řadu tipů a podnětných nápadů, které můžete prakticky ihned, bez zdlouhavých příprav a složitých pomůcek, zařadit do výuky," říká o knize Stanislav Kára, ředitel PROGRESS Language Institute s. r. o. a víceprezident Asociace jazykových škol a agentur ČR.
Autor Bc. Iva Hennová

Školní strašidlo

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
V knize Školní strašidlo jde o příběh holčičky Anky, který mísí realitu se světem fantazie. Odehrává se v 1.třídě základní školy, popisuje počáteční potíže s psaním, které způsobuje škodolibé strašidlo. Článek obsahuje ukázku z knihy a náměty, které lze k tomuto tématu uskutečnit.
Autor Zuzana Pospíšilová

MŠ - Rytmus a kombinatorika

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Množinové představy. Vytvářením pravidelností a opakováním téhož úseku vzniká rytmus. Dítě učíme vnímat a odhalit pravidelnosti v řadě i na ploše. Dítě vytváří vzory a tak si rozvíjí kombinační a alternativní myšlení.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs
Celkem: 52