Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Kompetence k učení > učí se nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Vezmu pěknou tkaničku, zavážu ji na kličku

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Příspěvek obsahuje námět, jak děti zábavnou formou motivovat k nácviku vázání smyčky. Využívá práci s literárním textem, aktivně děti zapojuje do prožívání příběhu a vede k vnitřní motivaci dětí ke zvládnutí daného úkolu. Je určen pro věkovou skupinu 5 – 7 let.
Autor Eva Pipková

Obtisky v přírodě – náměty pro výtvarné činnosti

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Metodický příspěvek nabízí nepřeberné množství námětů na zařazení techniky – obtiskování do výtvarných činností v MŠ. Práce je rozdělena do částí dle ročních období, protože v každém ročním období se naskytují odlišné možnosti využití přírodního materiálu. Chcete tedy učit děti vytvářet a seznamovat se s obtisky v přírodě? Proč ne? Moje práce je plná námětů, které se dají i s předškolními dětmi využít.
Autor Petra Valachová

Myslivci na návštěvě v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Při realizaci celoročního environmentálního programu naší mateřské školy jsme navázali spolupráci s odborníky z oblasti myslivosti. Děti tak získaly představu o úloze myslivců a uvědomily si důležitost člověka ve vztahu k přírodě.
Autor Miroslava Strakatá

Logopedie ve školce – výslovnost hlásky „P“

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Příspěvek představuje další možný způsob logopedického programu ve zdokonalování výslovnosti hlásky „P“. Program nabízí různé náměty her a činností podporujících správný řečový rozvoj dítěte.
Autor Taťána Šindelková

Logopedie ve školce – výslovnost hlásky „B“

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Příspěvek představuje další možný způsob logopedického programu ve zdokonalování výslovnosti hlásky „B“. Program nabízí různé náměty her a činností podporujících správný řečový rozvoj dítěte.
Autor Taťána Šindelková

Co se děje v babím létě

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
V tomto bloku, jenž vychází z celoročního programu environmentálního vzdělávání, se děti seznamují s ročním obdobím podzim, tzv. babím létem a přírodními jevy s ním spojenými.
Autor Miroslava Strakatá

S knížkami se kamarádím

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Děti získávají pozitivní vztah ke knihám a ke čtení.
Autor Eva Pipková

Kniha je můj kamarád

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika integrovaného bloku: Využít svátek Březen - měsíc knihy a internetu k motivaci dětí. Aktivně zapojit rodiče při realizaci tématu. Návštěva městské knihovny, antikvariátu, knihkupectví, seznámit se s výrobou papíru.
Očekávané výstupy: Probudit v dětech zájem o četbu
Časový rozsah: 2 týdny
Věková skupina: 5 - 7 let
Autor Lenka Kymrová

Maxipes Fík ve škole

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Charakteristika integrovaného bloku: Cílem tohoto projektu je seznámit děti hravou formou se školním prostředím, zbavit je zbytečného ostychu z neznámého prostředí a připravit je na zápis do 1. ročníku ZŠ (více v textu).
Očekávané výstupy: projevovat zájem o učení, mít zájem o nové poznatky
Předpokládaný časový rozsah: přibližně 2 týdny (podle toho, které činnosti učitelka zařadí a jak je rozvine) v období před zápisem do 1. ročníku základní školy
Věková skupina: homogenní, děti 5 - 6 let
Autor Eva Pipková

Slavíme masopust (IB - Zimní čas)

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Záměrem tohoto tematického celku je vytvoření základního povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, s živou a neživou přírodou a kulturou a seznámení s lidovými tradicemi v období masopustu (humorné básně a písně), dále pak rozvoj tvořivosti a fantazie při výtvarných a pohybových činnostech.
Autor Marie Šedinová
Celkem: 54