Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Kompetence k učení > učí se nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Spring – Jaro

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Lekce angličtiny, která navazuje na lekci v rodném jazyce Jaro letí. Využívá motivace příběhu, získaných předchozích dovedností a znalostí dětí, přihlíží k vzájemnému propojování námětu i ke vzdělávacím možnostem jednotlivých dětí.
Autor Alžběta Palatinová

Jane and a little star – Jana a hvězdička

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Lekce angličtiny, která navazuje na program Jana a hvězdička. Autorka při seznamování dětí s angličtinou využívá motivace příběhu, přihlíží k vzájemnému propojování námětu, vzájemné návaznosti, ke vzdělávacím možnostem dětí i ke střídání aktivit v různých kombinacích v průběhu jedné lekce.
Autor Alžběta Palatinová

Činnosti pro rozvoj předmatematických představ II.

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Rozvoj předmatematických představ u dětí předškolního věku je důležitou složkou výchovy a vzdělávání v mateřských školách. Tento inspirativní článek několik činností na rozvoj těchto představ přináší.
Autor Michael Novotný

Hry v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Článek „Hry v mateřské škole“ by mohl sloužit jako inspirace vyučujícím v mateřských školách k obohacení pohybové výchovy u dětí předškolního věku.
Autor Michael Novotný

Činnosti pro rozvoj matematických představ

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Tento inspirativní článek nabízí vyučujícím v mateřských školách několik možností, jak lze rozvíjet matematické a předmatematické myšlení u dětí předškolního věku.
Autor Michael Novotný

Hry v přírodě

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Inspirativní článek „Hry v přírodě” slouží učitelkám a učitelům v mateřských školách jako zásobník pohybových a smyslových her, které lze využít při pobytu na školní zahradě, v přírodním prostředí i při pobytech ve školách v přírodě.
Autor Michael Novotný

Choreografie rytmické gymnastiky II.

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Choreografie rytmické gymnastiky II. slouží jako didaktická pomůcka pro učitelky mateřských škol pro výuku tanců, a to jak při vzdělávací nabídce v běžném provozu MŠ, tak při různých kroužcích (taneční, pohybový, dramatický). Jedná se o rozvoj dovednosti vyjádřit hudbu pohybem na píseň „Mravenčí ukolébavka” autorů Svěráka a Uhlíře.
Autor Michael Novotný

Choreografie rytmické gymnastiky I.

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Choreografie rytmické gymnastiky I. slouží jako didaktická pomůcka pro učitelky mateřských škol pro výuku tanců, a to jak při vzdělávací nabídce v běžném provozu MŠ, tak při různých kroužcích (taneční, pohybový, dramatický). Jedná se nácvik rytmické chůze ve 2/4 taktu s různými obměnami na lidovou píseň „Okolo Frýdku cestička”.
Autor Michael Novotný

O perníkové chaloupce

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Děti se seznamují s klasickou českou pohádkou O perníkové chaloupce. Rozhovory s učitelkou se snaží rozkrýt charakterové vlastnosti jednotlivých postav a zdůvodnit jejich chování. U dětí se prohlubují řečové a jazykové dovednosti, seznamují se rovněž s literárním žánrem – veršem. Prostřednictvím různých navazujících činností si upevňují děj pohádky. Na závěr plyne ponaučení pro děti, jak předcházet tomu, aby se ztratily rodičům, a co dělat v případě, že se ztratí.
Autor Miroslava Strakatá

Výtvarné inspirace

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Výtvarné inspirace jsou didaktickou pomůckou pro pedagogy v mateřských školách. Jejich pomocí lze u dětí předškolního věku rozvíjet jemnou motoriku, estetické vnímání a vzájemnou kooperaci. Všechny techniky uvedené v článku jsem si osobně s dětmi vyzkoušel a měly veliký ohlas. Při výtvarných činnostech s dětmi jsem zde využíval jak techniky tradiční, tak techniky, se kterými se mnozí z nás setkají poprvé.
Autor Michael Novotný
Celkem: 54