Strom podřazených klíč. kompetencí
Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Množinové představy. Vytvářením pravidelností a opakováním téhož úseku vzniká rytmus. Dítě učíme vnímat a odhalit pravidelnosti v řadě i na ploše. Dítě vytváří vzory a tak si rozvíjí kombinační a alternativní myšlení.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs
V knize Školní strašidlo jde o příběh holčičky Anky, který mísí realitu se světem fantazie. Odehrává se v 1.třídě základní školy, popisuje počáteční potíže s psaním, které způsobuje škodolibé strašidlo.
Článek obsahuje ukázku z knihy a náměty, které lze k tomuto tématu uskutečnit.
Autor Zuzana Pospíšilová
Kniha je pomocníkem pro ty, kteří se chtějí zabývat výukou angličtiny v předškolním věku, je však vhodná i pro mladší školní věk. Nabízí nejen metodické rady a pokyny, ale rovněž praktické ukázky a nápady. Děti by měly brát výuku jako hru, na niž se vždy těší a která je vždy baví.
"Výukový program musí především u předškolních dětí vycházet z jejich potřeby učit se novým věcem během činností, které jsou pro ně přirozené, aby si je mohly osvojovat způsobem, při němž mohou využít všechny své smysly i pohyb... V knize najdete řadu tipů a podnětných nápadů, které můžete prakticky ihned, bez zdlouhavých příprav a složitých pomůcek, zařadit do výuky," říká o knize Stanislav Kára, ředitel PROGRESS Language Institute s. r. o. a víceprezident Asociace jazykových škol a agentur ČR.
Autor Bc. Iva Hennová
Výsledkem projektu je společný výtvor všech dětí (pohádka O perníkové chaloupce) a společná výstava v šatně mateřské školy. Aby byl projekt všestranný, zařadila jsem do něj včetně pracovních a výtvarných činností také jiné další, které motivují děti k práci, rozvíjí jejich představivost, fantazii a osobnost v dalších oblastech, jako je oblast poznávací a rozumová, pohybová, hudební, jazyková, které vtáhnou děti hlouběji do děje. Cíle, záměry a očekávané výstupy jsou zaměřeny pouze na činnosti týkající se pracovní výchovy.
Autor Ivana Polerecká
Ukázka z úspěšné knihy týkající se výchovně vzdělávací práce v předškolním věku dětí. Praktická část obsahuje motivační, umělecké a metodické podněty související s příslušným ročním obdobím a také náměty k tvořivému učení, rozhovorům a herním činnostem. Úryvek z knihy je z oddílu Zima a pojednává o zimních svátcích, zejména o období masopustu. Poezie a próza uvedená v ukázce může sloužit jako motivace k integrovaným blokům zaměřeným na zimní období (doba karnevalů), zároveň jako texty pro rozvoj předčtenářské gramotnosti, dramatizace při ztvárňování textů a rozvoj myšlení při určování nástrojů - hádanek. Kniha je určena učitelkám mateřských škol, studentům středních pedagogických škol a pedagogických fakult.
Autor Eva Opravilová, Vladimíra Gebhartová
Příspěvek nabízí hry, činnosti a aktivity společné, skupinové i individuální, které jsou zaměřené na rozvoj pozornosti, paměti, dovedností předčtenářských, předmatematických a komunikativních.
Autor Bc. Radmila Michlíčková
Tento inspirativní článek může sloužit učitelkám v mateřských školách jako didaktická pomůcka pro tvorbu krátkodobého projektu výtvarných činností, které propojují všechny oblasti složek výchovy.
Autor Radka Perglerová
Tento inspirativní článek nabízí učitelům mateřských škol zásobník relaxačních her, které lze s dětmi hrát po aktivních činnostech. Jistě rozšíří činnosti, kterými lze obohatit vzdělávací nabídku v mateřských školách.
Autor Bc. Michael Novotný
Lekce angličtiny, která navazuje na lekci v rodném jazyce Jaro letí. Využívá motivace příběhu, získaných předchozích dovedností a znalostí dětí, přihlíží k vzájemnému propojování námětu i ke vzdělávacím možnostem jednotlivých dětí.
Autor Alžběta Palatinová
Lekce angličtiny, která navazuje na program Jana a hvězdička. Autorka při seznamování dětí s angličtinou využívá motivace příběhu, přihlíží k vzájemnému propojování námětu, vzájemné návaznosti, ke vzdělávacím možnostem dětí i ke střídání aktivit v různých kombinacích v průběhu jedné lekce.
Autor Alžběta Palatinová