Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dopravní výchova: Dej pozor, zajíci!
| V ukázce se děti seznámí s postavou zajíce, který ze zvědavosti nasedl do tramvaje a vystoupil uprostřed rušné městské ulice. S touto nelehkou situací zajícovi se pomohou vypořádat dopravní značky Pozorka, Zákaz a Vypravěč. Tito nerozluční přátelé budou děti provázet všemi úkoly pracovního listu a vedou je k porozumění dopravním situacím, se kterými se mohou setkat v roli chodce, spolujezdce, cyklisty nebo cestujícího ve veřejných dopravních prostředcích.  | K. a J. Smolíkovi, A. Koblasová |
|
|
| |
1 komentář |
18. 03. 2014 |
23701 |
MŠ - Geometrie v prostoru
| Geometrické představy. Dítě určuje a rozeznává polohové vztahy v rovině a v prostoru, rozlišuje tvary těles.  | Hana Lišková, Eva Zelendová, Eduard Fuchs |
|
|
| |
|
12. 03. 2014 |
14386 |
MŠ - Komplexní aktivity
| Mnohostní, množinové a geometrické představy lze rozvíjet prostřednictvím komplexních aktivit, v nichž se jednotlivé oblasti prolínají.  | Hana Lišková, Eva Zelendová, Eduard Fuchs |
|
|
| |
|
11. 03. 2014 |
12879 |
MŠ - Geometrie v rovině
| Geometrické představy. Dítě se seznamuje se základními geometrickými tvary a jejich reálnými reprezentacemi. Skládáním tvarů rozvíjíme u dítěte analyticko-syntetické myšlení a prostorové vnímání.  | Hana Lišková, Eva Zelendová, Eduard Fuchs |
|
|
| |
|
10. 03. 2014 |
13858 |
MŠ - Rytmus a kombinatorika
| Množinové představy. Vytvářením pravidelností a opakováním téhož úseku vzniká rytmus. Dítě učíme vnímat a odhalit pravidelnosti v řadě i na ploše. Dítě vytváří vzory a tak si rozvíjí kombinační a alternativní myšlení.  | H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs |
|
|
| |
|
06. 03. 2014 |
10996 |
MŠ - Kvantita
| Mnohostní představy. Dítě vnímá a určuje množství (včetně „málo“, „nic“, „hromada“), využívá různé modely a reálné reprezentace včetně různých konfigurací (nejen lineárních).  | H. Lišková,E. Zelendová, E. Fuchs |
|
|
| |
|
05. 03. 2014 |
10807 |
MŠ - Shodnost
| Geometrické představy. Díky vnímání shodnosti může dítě postřehnout odlišnosti, učí se rozlišovat. Spontánně rozvíjí odhad.  | H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs |
|
|
| |
|
04. 03. 2014 |
10447 |
MŠ - Uspořádání
| Množinové představy. Při procesu uspořádání dítě vnímá dva a více objektů. Nastupuje tak vztahové vnímání (podpora kauzálního myšlení).  | H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs |
|
|
| |
|
03. 03. 2014 |
10202 |
MŠ - Párování
| Množinové představy. Dítě přiřazuje jeden objekt k druhému, tvoří dvojice – páruje.  | H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs |
|
|
| |
|
27. 02. 2014 |
10826 |
MŠ - Třídění
| Množinové představy. Dítě třídí na základě stejné vlastnosti (charakteristiky), např. má stejnou barvu, tvar, velikost jako ten druhý nebo další.  | H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs |
|
|
| |
|
26. 02. 2014 |
11820 |