Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Vyzkoušejte MOOC na vlastní kůži
| Článek popisuje, jak může probíhat vzdělávání prostřednictvím MOOC na konkrétním příkladu kurzu z University of Michigan. Tématem kurzu bylo: Internet History, Technology and Security.  | Mgr. Petr Němec |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
2 komentáře |
13. 08. 2013 |
12261 |
Tvůrčí psaní v hodinách cizího jazyka
| Tvůrčí psaní je vhodným prostředkem, díky kterému můžeme žáky motivovat k lepším výkonům v cizím jazyce. Patří sem jak drobné tvůrčí aktivity, tak delší výukové bloky. Jako efektivní se ukázalo propojení tvůrčích úkolů s němým filmem, jenž u žáků podněcuje kreativitu a produkování „chybějícího“ jazyka. K článku patří výukový materiál (zaměřený na deníkový záznam a dialog) a němý film Cesta. Je vhodný pro žáky s úrovní B1 a vyšší.  | Pavlína Vočková |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
26. 07. 2016 |
4733 |
Rozhovory s obrazy/galerie jako otevřený prostor inspirace/Otto Gutfreund a Emil Filla a Martin Vinazer
| Tvůrčí dílny pro pedagogy v Moravské galerii v Brně jsou přímým a živým dialogem s originály uměleckých děl. Jednotlivá setkávání probíhají u vybraných děl ve stálých expozicích i aktuálních výstavách formou dialogů a výtvarných interpretací a slouží pedagogům jako inspirace pro jejich vlastní pedagogickou činnost.
Cílem tohoto setkání je propojení uměleckých děl napříč staletími. Barokní autor Martin Vinazer se nám představuje vedle moderních autorů počátku 20. století, jako jsou Otto Gutfreund a Emil Filla.  | Mgr. Jitka Petřeková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
03. 08. 2011 |
11980 |
Kolik asi stojí provoz domácnosti?
| Materiál pracuje s výdaji domácnosti a návod na jejich výpočet. Vede žáky ke schopnosti předvídat, kalkulovat, vhodně reagovat na zvyšující se náklady, tímto přispívá k rozvoji jejich finanční gramotnosti. Doplněno zamyšlením nad možnostmi úspory energií, omezením množství odpadů a celkovým dopadem na životní prostředí. Možno využít i v gymnaziálním vzdělávání.  | Tomasz Nogol |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
3 komentáře |
29. 06. 2011 |
12965 |
Motivace žáků ve výuce chemie SOŠ pomocí úloh z běžného života
| Pro žáky středních odborných netechnických škol je chemie předmětem s menší hodinovou dotací a žáci mu nevěnují patřičnou pozornost. Jak je pozitivně motivovat a zajistit, aby výuka byla efektivní a u žáků se rozvíjely potřebné klíčové kompetence uplatnitelné v občanském i profesním životě? Odpověď na tyto otázky lze najít nejen v tomto článku, ale i v článcích s ním souvisejících, v nichž motivačním prvkem může být i řešení jednoduchých úloh z běžného života.  | RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D. |
Teoretický příspěvek aplikační příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
23. 12. 2010 |
9370 |
Jazykový a matematický antitalent aneb Nulová volba?
| Článek obsahuje zkušenosti pedagoga střední odborné školy s přípravou studentů ze společné části maturitní zkoušky z cizího jazyka, konkrétně s přípravou na didaktický test. Velmi zajímavá inspirace pro všechny! Článek je součástí tematického vstupu na Metodickém portálu www.rvp.cz „Nebojte se maturovat jinak!“.  | Táňa Rašková |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
2 komentáře |
12. 12. 2011 |
4215 |
Anorganické kyseliny a hydroxidy
| Jedná se o šestý díl seriálu článku Motivace žáků ve výuce chemie SOŠ pomocí úloh z běžného života. Článek obsahuje zadání kratší i širší verze úlohy č. 1–6, včetně uvedení správného řešení obou verzí těchto úloh.  | RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D. |
Praktický příspěvek inspirace modul
|
|
|
|
|
11. 01. 2011 |
9943 |
Deriváty uhlovodíků
| Jedná se o devátý díl seriálu článku Motivace žáků ve výuce chemie SOŠ pomocí úloh z běžného života. Článek obsahuje zadání kratší i širší verze úlohy č. 1–7, včetně uvedení správného řešení obou verzí těchto úloh. Dále článek obsahuje i úlohy pro využití ve výuce.  | RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D. |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
21. 02. 2011 |
9807 |
Úvod do studia chemie
| Jedná se o první díl seriálu článku Motivace žáků ve výuce chemie SOŠ pomocí úloh z běžného života. Článek obsahuje zadání kratší verze úlohy č. 1 a zadání širší verze úlohy č. 2 včetně uvedení správného řešení obou verzí.  | RNDr. Svatava Janoušková PhD. |
Praktický příspěvek inspirace modul
|
|
|
|
|
23. 12. 2010 |
8074 |
Chemické látky a jejich směsi
| Jedná se o druhý díl seriálu článku Motivace žáků ve výuce chemie SOŠ pomocí úloh z běžného života. Článek obsahuje zadání kratší verze úlohy č. 1–4 a zadání širší verze úlohy č. 1–4 včetně uvedení správného řešení všech verzí zadání úloh.  | RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D. |
Praktický příspěvek inspirace modul
|
|
|
|
|
23. 12. 2010 |
11771 |