Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Neformální vzdělávání > Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským... > mít odpovědný postoj k vlastní profesní budoucnosti...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Zástupci Talentcentra na First European Talent Day

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Konference k maďarskému předsednictví EU o podpoře talentů a první evropský Talent Day se konaly v Budapešti 7.- 9. 4. 2011. Své příspěvky zde přednesly světové kapacity v oblasti práce s nadanými, výzkukmníci a zástupci ministerstev zúčastněných států.

Autor Vojtěch Tutr

Načerpejte novou inspiraci

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

V rámci vzdělávacích aktivit projektu NIDM Klíče pro život hrají důležitou úlohu tzv. odbornostní setkání. O širších souvislostch i dvou konkrétních listopadových setkáních je tento článek.

Autor Vlasta Kohoutová

Společnou cestou k uznávání neformálního vzdělávání

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

V přažském hotelu Pyramida  se ve dnech 2.–3. listopadu 2011 konala konference k uznávání neformálního vzdělávání, která vyvrcholila podpisem Memoranda o podpoře uznávání výsledků neformálního vzdělávávní, o spolupráci mezi poskytovateli neformálního vzdělávání, zaměstnavateli a vzdělavateli.

Autor Vlasta Kohoutová

Proklestí si studium pedagogiky volného času cestu na vysoké školy?

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

V rámci klíčové aktivity Studium pedagogiky volného času se 14. listopadu 2011 konal v Praze Kulatý stůl - dialog nad výstupy této aktivity.

Autor Vlasta Kohoutová

Změna je život

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

V rámci klíčové aktivity Funkční vzdělávání projektu Klíče pro život vyšel sborník Změna je život. Nabízí tři závěrečné práce účastníků Funkčního studia, ve kterých popisují přípravu a realizaci změn ve svých organizacích. Autory příspěvků jsou lidé, kteří mají zkušenosti s vedením organizace například jako vedoucí oddělení školského zařízení pro zájmové vzdělávání nebo předseda nestátní neziskové organizace pracující s dětmi a mládeží.

Autor Vlasta Kohoutová

Neformální vzdělávání – co to je a proč je uznávat?

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Téma uznávání neformálního vzdělávání je stále aktuálnější nejen u nás, ale i v okolních státech Evropské unie. Touto problematikou se intenzivně zabývají také kolegové ze Slovenského institutu mládeže – IUVENTA prostřednictvím projektu „Kompetence pro praxi“.

Autor Vlasta Kohoutová

U kulatého stolu o uznávání neformálního vzdělávání

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

V pondělí 21. 10. 2013. se uskutečnil v pořadí první Kulatý stůl k uznávání neformálního vzdělávání v rámci klíčové aktivity Metodická podpora uznávání neformálního vzdělávání projektu K2.

Autor Vlasta Kohoutová

Akreditované kurzy

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

NIDM působí v oblasti volného času jako vzdělávací organizace. Nabízíme pracovištím zájmového vzdělávání i NNO pracujícím s dětmi a mládeží možnost vzdělávání v kurzech, které jsou akreditovány MŠMT v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a které jsou realizovány jak v projektu Klíče pro život, tak i mimo něj. Článek přináší kompletní nabídku kurzů a odkaz na ty aktuálně probíhající.

Autor Vlaďka Lukešová

Absolvent versus praktik?

Neformální vzdělávání
Teoretický příspěvek

V rámci aktivit projektu Klíče pro život směřujících k podpoře a rozvoji myšlenky uznávání neformálního vzdělávání byla také provedena analýza postoje vzdělavatelů a zaměstnavatelů k této problematice. Kvantitativní a kvalitativní šetření odhalilo některé stereotypy ve vnímání neformálního vzdělávání ze strany zaměstnavatelů a vzdělavatelů a zároveň jeho výsledky upozornily na potřebu rozvoje komunikace mezi těmito sociálními partnery. Jednotlivé kapitoly závěrečné zprávy nabízejí přehled vybraných nástrojů pro uznávání neformálního vzdělávání, českou i evropskou zkušenost s tímto procesem, upozorňují na bariéry při uznávání neformálního vzdělávání. Řada dílčích grafů dovoluje například sledovat vnímání důležitosti vybraných měkkých kompetencí jednotlivými vzdělavateli a zaměstnavateli. 

Autor Tomáš Machalík

Průvodce informačními a poradenskými službami pro mládež v ČR -

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Život se neustále zrychluje. Toto tvrzení zaslechl, použil či dokonce obhajoval alespoň jednou každý z nás. A není se co divit. Vždyť moderní dopravou se neustále zkracují vzdálenosti, komunikační přístroje na nás číhají i na lesních samotách a velmi často se to, co platilo ještě včera večer, již dneska ráno nedalo použít. To ale není vždycky špatně.
Autor Tomáš Machalík
Celkem: 66