Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Neformální vzdělávání > Personální a sociální kompetence

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Ptáte se, co dnešní děti vlastní?

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Přinášíme čtvrté pokračování prezentace dílčích vůstupů z komplexního výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 až 15 let uskutečněného v rámci projektu Klíče pro život. Tentokrát se podíváme, jak jsou naše děti vybavené různými předměty - mobilem počínaje a herní konzolí konče. 

Autor Miroslav Bocan

A co děti ohrožené sociálním vyloučením?

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Děti a mládež ohrožené sociálním vyloučením versus děti z běžné populace. Jak ovlivňuje sociální zázemí dítěte vnímání prostředí školy, popisovanou situaci v rodině a subjektivní pocit štěstí v životě? Na základě srovnání dvou výzkumů NIDM provedených v rámci projektu Klíče pro život na tyto otázky odovídá následující článek

Autor Hana Maříková

Neformálně, ale pro život

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Různými formami vzdělávání člověk prochází od narození. Největším učitelem, jak praví klasik, je sám život.

Autor Petra Handlířová

Maminka je hodná, s tatínkem je zábava, ale oba lžou

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Jaké vlastnosti připisují děti tzv. "klíčovým hráčům" v jejich životech? To přináší třetí pokračování seriálu o výzkumu Hodnotové orientace dětí od 5 do 6 let, který se uskutečnil v první polovině roku 2010 v rámci projektu Klíče pro život. Kompletní zpráva o výzkumu bude k dispozici od září 2011.

Autor Miroslav Bocan

Společný čas dětí a rodičů

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Přinášíme druhé pokračování prezentace dílčích vůstupů z komplexního výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 až 15 let uskutečněného v rámci projektu Klíče pro život. Tentokrát se podíváme, jak děti tráví čas s rodiči.

Autor Miroslav Bocan

Jaké jsou české děti - úvod

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

V rámci projektu NIDM Klíče pro život byl během roku 2010 uskutečněn výzkum Hodnotové orientace dětí ve věku 6 - 15 let. Vytvoření závěrečné zprávy a hlavně interpretace výsledků  je ve stadiu zpracovávání získaných dat. Proto budeme na našem webu postupně zveřejňovat vybraná základní zjištění, a to především ve formě grafů a tabulek 1. třídění.

Autor Miroslav Bocan

Studium předčilo mé očekávání

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Jednou z aktivit projektu Klíče pro život je studum pedagogiky volného času, které probíhalo formou prodloužených víkendových seminářů. Modul věnovaný sociální psychlogii se konal v lednu 2011 na Orlíku.
Autor Svatava Šimková

Aktivity v procesu standardizace

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Pro splnění definovaných cílů a realizace aktivit a výstupů (článek „Výstupy z KA Standardizace“) se přistoupilo k intenzivní a úzké spolupráci se spektrem organizací proporčně zastupujících organizace zájmového a neformálního vzdělávání a soukromou sféru (zpracovatelé zakázek a konzultanti).
Autor Tomáš Oršulák

Výstupy z procesu standardizace

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Jedením ze strategických záměrů projektu Klíče pro život, jehož nositelem je NIDM v gesci MŠMT, je zvyšování kvality organizací poskytujících neformální výchovu i vzdělávání dětí a mládeže. Konkrétně se tím zabývá aktivita nazvaná standardizace. V konkrétních výstupech standardizace je nutné vidět provázáný systém, který umožňuje nastavit citlivě hodnocení pro každou organizaci zvlášť. Tento systém se skládá ze tří základních částí: odborné, vzdělávací a technologické. Pro praktické zavádění vytvořeného systému hodnocení v rámci organizací bude vytvořena nelicencovaná aplikace Project Manager, vzdělávací programy, výukové filmy a implementační příručka. Všechny výstupy jsou doplněné metodickými materiály pro všechny zainteresované účastníky.

Autor Tomáš Oršulák

Češi EUSO perfektně zvládli

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

V 9. ročníku European Union Science Olympiad (EUSO), která paří k nejvýznamnějším evropské studentské soutěže v přírodních vědách, se Češi ukázali jako skvělí organizátoři.

Autor Jiří Zajíc